۶۷۰۴۸۴
۵۰۴۵

۴ نوع حُمص خوشمزه برای گیاهخواران

حمص (Hummus) یا نخود - ارده، یک خوراک مدیترانه ای - عربی است که در خاورمیانه بسیار محبوب است و در رستوران ها به عنوان پیش غذا سرو می شود.

ماهنامه سفره ایرانی: حمص (Hummus) یا نخود - ارده، یک خوراک مدیترانه ای - عربی است که در خاورمیانه بسیار محبوب است و در رستوران ها به عنوان پیش غذا سرو می شود. این غذا به دلیل وجود نخود دارای مقدار فراوانی آهن، ویتامین C و پروتئین است. همچنین دارای فیبر فراوانی است که برای سیستم گوارش بدن مفید است. این غذای بدون گوشت، گزینه خوبی برای گیاهخواران است.
۴ نوع حُمص خوشمزه برای گیاهخواران

میزان سرو: ۴ الی ۶ نفر

مواد لازم:

  • نخود (پخته): 2 پیمانه
  • ارده: یک پیمانه
  • سیر (ریز خرد شده): 3 حبه
  • آب لیمو سنگی: نصف یک عدد
  • روغن زیتون: 4 قاشق، سوپ خوری
  • زیره (پودر شده): یک قاشق چای خوری
  • نمک: یک قاشق چای خوری
  • آب: به مقدار لازم
طرز تهیه:

۱. نخودها را یک روز قبل در آب قرار دهید تا خیس بخورند و روز بعد آنها را بپزید تا نرم شوند.
۴ نوع حُمص خوشمزه برای گیاهخواران

۲. نخود پخته را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید. نیمی از روغن زیتون، ارده، سیر ریز خرد شده، زیره و نمک را اضافه و مخلوط کنید.
۴ نوع حُمص خوشمزه برای گیاهخواران

۳. مقداری آب اضافه و مخلوط کنید. در صورتی که حمص سفت و غلیظ تری می خواهید، آب کمتری اضافه کنید. (میزان آب بستگی به ذائقه تان دارد.)
۴ نوع حُمص خوشمزه برای گیاهخواران

4. حمص را در ظرف سرو بکشید و روغن زیتون باقیمانده را روی آن بریزید.
۴ نوع حُمص خوشمزه برای گیاهخواران

حمص فلفل قرمز و سیر

میزان سرو: ۴ الی ۶ نفر

مواد لازم:

  • حمص: آموزش داده شده در ابتدای مطلب
  • فلفل قرمز: 2 عدد
  • برگ رزماری: یک عدد
  • سیر: یک بُته
  • شکر: به مقدار لازم

۴ نوع حُمص خوشمزه برای گیاهخواران

طرز تهیه:

1. ابتدا حمص را مطابق دستورالعمل آموزش داده شده در ابتدای مطلب برای 4 الی 6 نفر آماده کنید.
2. با چنگال حفره هایی روی فلفل های قرمز ایجاد کنید و روغن زیتون روی آنها بریزید. آنها را در فویل آلومینیومی بپیچید.
3. قسمت بالای بته سیر را برش دهید و روغن زیتون روی آن بریزید و در فویل آلومینیومی بپیچید.
4. آنها را حدود 10 الی 15 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 200 الی 220 درجه سانتیگراد (400 الی 450 درجه فارنهایت) قرار دهید تا نرم شوند. سیر را پوست کنده و به همراه فلفل قرمز کباب شده در غذاساز یا مخلوط کن به صورت پوره در آورید و با حمص به خوبی مخلوط کنید.

حمص چغندر

میزان سرو: ۴ الی ۶ نفر

مواد لازم:

  • حمص: آموزش داده شده در ابتدای مطلب
  • چغندر درشت (پخته): 2 عدد
  • آب لبو: به مقدار لازم
  • برگ جعفری (خرد شده): 2 قاشق سوپ خوری

۴ نوع حُمص خوشمزه برای گیاهخواران

طرز تهیه:

1. ابتدا حمص را مطابق دستورالعمل آموزش داده شده در ابتدای مطلب برای 4 الی 6 نفر آماده کنید.
2. چغندر پخته و رنده یا له شده و آب چغندر را به آن اضافه و مخلوط کنید.
3. روی حمص را با برگ جعفری خرد شده تزئین و سرو کنید.

حمص ژامبون و دانه کاج

میزان سرو: 4 الی 6 نفر

مواد لازم:

  • حمص: آموزش داده شده در ابتدای مطلب
  • کره: ۲۰۰ گرم
  • ژامبون: ۱۰۰ گرم
  • فلفل قرمز (پودر شده): یک قاشق چای خوری
  • دانه کاج: ۲ قاشق سوپ خوری

۴ نوع حُمص خوشمزه برای گیاهخواران

طرز تهیه:

1. ابتدا حمص را مطبق دستور آموزش داده شده در ابتدای مطلب به اندازه 4 الی 6 نفر آماده کنید و کنار بگذارید.
2. کره را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید و ژامبون درشت خرد شده را در آن تفت دهید و پودر فلفل قرمز به آن اضافه کنید.
3. این مخلوط را روی حمص پخش کنید. دانه های کاج را نیز در تابه تفت دهید و سپس روی حمص بریزید و سرو کنید.

محتوای حمایت شده

گوناگون

سایر رسانه‌ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج