۱۱۷۶۱۸۵
۵۰۰۰

این خوراکی‌ها را حتما در پاییز و زمستان بخورید

برخلاف اندازه نسبتا کوچکی که خرمالو دارد، یکی از ابرغذا‌های پاییزه و زمستانه به شمار می‌رود. یک خرمالو حاوی ویتامین A موردنیاز روزانه بدن است. این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است.

بهداشت نیوز: معمولا نوع موادغذایی هر فصل مطابق طبع همان فصل است بنابراین با خوردن آن‌ها می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را سالم نگه داشته و از بیماری‌ها در امان بمانید.

با فرا رسیدن فصل سرما، علاوه بر کوتاه شدن روزها، دیگر خبری هم از میوه‌های رنگارنگ و متنوع فصل گرما نیست. اما زمستان هم مملو از غذا‌ها و میوه‌های مقوی است که به حفظ سلامت شما در ماه‌های سرد سال کمک می‌کند. معمولا به غذا‌هایی «ابرغذا» اطلاق می‌شود که مقادیر بالایی ویتامین‌ها و موادمعدنی به همراه آنتی اکسیدان‌های قوی را در خود دارند و عملکرد پیشگیرانه قدرتمندی در برابر بیماری‌ها دارند.

این خوراکی‌ها را حتما در پاییز و زمستان بخورید

این ابرغذا‌ها شامل غذا‌های غیرفرآوری شده، غلات، غذا‌های گیاهی که حاوی موادمغذی فراوانی هستند مانند فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها و موادمعدنی هستند. اگر می‌خواهید قدرت این غذا‌ها را به حداکثر برسانید، بهتر است از غذا‌ها و میوه‌های هر فصل استفاده کنید.

کدو حلوایی: یکی از بهترین گزینه‌ها برای پاییز و زمستان کدو حلوایی است که سرشار از فیبر، منیزیم، بتاکاروتن و ویتامین‌های C و B۶ است و مصرف آن فشار خون و کلسترول بالا را هم کاهش می‌دهد. طبخ آن ساده است و می‌توانید از جوز هندی و دارچین به عنوان چاشنی آن استفاده کنید.

زنجبیل: مصرف زنجبیل یک راه طبیعی برای مقابله با ویروس‌ها شایع در فصل زمستان به ویژه در دوران کروناست. این ماده قرن‌ها برای بهبود سیستم گوارش و هضم بهتر غذاها، کاهش معده درد و تقویت سیستم ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زنجبیل در طول سال یافت می‌شود، اما ریشه‌های تازه آن در ماه‌های زمستان برداشت می‌شوند.

کلم پیچ: اگر پتاسیم بدنتان پایین است، مصرف روزانه کلم پیچ به عنوان یکی از موادغذایی زمستانه می‌توان به تأمین این ماده در بدن کمک کند. پتاسیم با خارج کردن سدیم از بدن، به کاهش فشار خون کمک می‌کند. درواقع، افزایش پتاسیم و تأثیر در کاهش سدیم منجر به کاهش فشار خون می‌شود.

زنان باردار باید به این نکته توجه کنند که کلم پیچ منبع غنی از اسید فولیک است که به شکل گیری طناب عصبی جنین کمک می‌کند. افزودن این گیاه زمستانی در رژیم غذایی می‌توانید نیاز بدن جنینتان را برطرف کنید.

مرکبات: مرکبات حاوی سرشار از ویتامین C هستند که در فصل پاییز و زمستان برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا مفیدند. به گزارش سیناپرس، پرتقال، نارنگی، گریپ فروت و لیمو به مقدار زیادی موادمعدنی و موادشیمیایی گیاهی دارند که حتی به کاهش ابتلا به سرطان هم کمک می‌کنند.

سیب: این میوه بهشتی سرشار از ویتامین C است که به قوی‌تر شدن سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. سیب همچنین حاوی پکتین است که به عنوان فیبر محلول به کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند. محققان توصیه می‌کنند پوست سیب را هم بخورید چرا که درصدی از فیبر و موادمغذی گیاهی این میوه در پوست آن ذخیره شده است.

انار: این میوه سرشار از پلی فنول است که به حفظ سلامت قلب کمک کرده و با عفونت‌های ایجاد شده مقابله کرده و حافظه را هم بهبود می‌بخشد و در فصل پاییز و زمستان که فصل این میوه است می‌توانید به شکل‌های مختلف از آن استفاده کنید.

کلم بروکلی: بروکلی هم مانند سیب ویتامین C بالایی دارد به طوری که یک فنجان کلم بروکلی بیش از ۱۰۰ درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین می‌کند. این ماده غذایی با سرطان هم مقابله می‌کند. سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی حاوی ترکیباتی هستند که نقش پیشگیرانه در ابتلا به سرطان ایفا می‌کنند.

خرمالو: برخلاف اندازه نسبتا کوچکی که خرمالو دارد، یکی از ابرغذا‌های پاییزه و زمستانه به شمار می‌رود. یک خرمالو حاوی ویتامین A موردنیاز روزانه بدن است. این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است.

چغندر: این گیاه با ریشه‌های قرمز تیره‌ای که دارد سرشار از اسیدفولیک، پتاسیم و بتاکاروتن است که آن را تبدیل به یک ابرغذا کرده است.

محتوای حمایت شده

گوناگون

سایر رسانه‌ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج