۱۱۸۲۲۷۴ ۳۷ نظر

اقدام عجیب ناسا برای تماس با فرازمینی‌ها

دیجیاتو: ظاهرا ناسا در گذشته برای هنگام مواجه شدن انسان‌ها با موجودات بیگانه ۲۴ عالم دینی را استخدام کرده تا زمینه‌های لازم برای آماده کردن افراد با مسئله وجود حیات در سیاره دیگر را فراهم کند.

ناسا با انجام این کار قصد داشته تا متوجه شود زمانی که شواهدی از حیات بیگانه در سیارات دیگر کشف خواهد شد، ادیان مختلف و جامعه جهانی نسبت به این موضوع چه واکنشی نشان خواهند داد. به همین منظور، آژانس فضایی یک برنامه یک ساله با حضور ۲۴ عالم دینی برای بحث در مورد تاثیر چنین یافته‌ای را در سال ۲۰۱۶ تنظیم کرد که «پیامدهای اجتماعی اخترزیست‌شناسی» نام داشت و در مرکز تحقیقات الهیات (CTI) دانشگاه پرینستون، نیوجرسی انجام شد؛ خبری که به تازگی از سوی نشریه The Times منتشر شده است.

تلاش ناسا برای آماده‌سازی ارتباط انسان‌ها و بیگانگان

هرچند به نظر می‌رسد در منظومه شمسی ما حیات دیگری وجود نداشته باشد، اما میلیاردها کهکشان دیگر وجود دارد که در آن‌ها سیاراتی به دور ستاره‌های خود می‌چرخند و وجود حیات در آن‌ها نیز محتمل به نظر می‌رسد. در حال حاضر آژانس‌هایی فضایی و کشورهای مختلف مشتاق هستند تا در این رابطه اطلاعات جدید کسب کنند و تلسکوپ فضایی «جیمز وب» که اخیرا به فضا پرتاب شد نیز می‌تواند در آینده سرنخ‌های جدیدی به اخترشناسان ارائه کند.

اقدام عجیب ناسا برای تماس با فرازمینی‌ها

هنگامی که دانشمندان در این زمینه به کشفیات جدیدی دست پیدا کنند، دو سوال اساسی پیش روی انسان‌ها خواهد بود. اول اینکه چگونه با این گونه زنده جدید در تماس باشیم؟ و مهمتر اینکه چگونه میلیاردها انسان روی زمین را آگاه کنیم که در این جهان تنها نیستیم؟ ناسا با برنامه خود تلاش داشته تا متوجه شود وجود حیات در سایر سیارات چه تاثیری بر اعتقادات افراد خواهد داشت و گروه‌های مذهبی نسبت به آن چه واکنشی نشان می‌دهند.

با این وجود باورهای دینی، زندگی در جهان دیگر را کاملا قبول دارند و ظاهرا علما نیز موافق هستند که انسان‌ها در آینده با چنین مسئله‌ای به خوبی کنار خواهند آمد. یک کشیش بریتانیایی به نام دکتر «اندرو دیویسون» که در بین علمای استخدام شده توسط ناسا نیز حضور داشته، اخیرا کتابی تحت عنوان «اخترزیست شناسی و باورهای دینی» منتشر کرده است. او در این کتاب نوشت:

«نتیجه‌گیری مهم اینکه پیروانِ طیف وسیعی از سنت‌های دینی گزارش کرده‌اند که می‌توانند به راحتی این ایده را قبول کنند.»

بعید نیست اگر ناسا به یافتن حیات بیگانه در سیارات دیگر نزدیک شده باشد. احتمالا به همین دلیل قصد دارد جامعه جهان را برای اعلام اخبار آن در آینده، آماده کند. این موضوع از طرفی دیگر می‌تواند به دستاوردهای قابل انتظار تلسکوپ جیمز وب در آینده اشاره داشته باشد تا زمینه‌های لازم برای کشفیات آن فراهم شود.

گوناگون