۱۲۰۶۸۱۹
۷۳۱۵
۷۳۱۵
پ

بهترین جراح تومور مغزی در تهران کیست؟

مغز حیاتی ترین عضو بدن انسان است و زمانی که مشکلی برای این عضو مهم بدن انسان به وجود می آید، باید هر چه زودتر برای درمان آن اقدام کرد. تومور مغزی یکی از این اختلالات مغزی است که در صورت بروز باید به دنبال بهترین دکتر تومور مغزی در تهران بود تا درمان به طور صحیح انجام بگیرد.

مغز حیاتی ترین عضو بدن انسان است و زمانی که مشکلی برای این عضو مهم بدن انسان به وجود می آید، باید هر چه زودتر برای درمان آن اقدام کرد. در بین انواع تومور نیز تومور مغزی یکی از بیماری‌هایی است که بسیاری از مردم نسبت به آن فوبیای دسته جمعی دارند و همه کسانی که به این عارضه مبتلا هستند، در جستجوی بهترین دکتر تومور مغزی در تهران یا شهر محل سکونت خود می‌گردند. از آن جایی‌ که مغز حیاتی‌ ترین و مهم‌ ترین بخش بدن است، ما نیز در این مقاله به بررسی بهترین دکتر تومور مغزی در تهران می‌ پردازیم. پس لطفاً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین جراح تومور مغزی در تهران کیست؟

تومور مغزی چیست؟

تومورهای مغزی در واقع حاصل رشد و تکثیر بی رویه سلول های نواحی مختلف مغزی است که با اجتماع سلول ها در کنار هم توده های سرطانی تشکیل می شود.

این توده ها که تومور نامیده می شود تا حد زیادی می تواند منشا بروز علائم و نشانه هایی باشند که کاملا زندگی عادی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. این تومورها عموماً در خود مغز، بافت لنفاوی، اعصاب جمجمه، جمجمه، مننژ یا پرده مغزی، هیپوفیز و غده کاجی به وجود می آید. هر نوع تومور مغزی علائم خاص خود را دارد اما به طور کلی، سردرد، تهوع و استفراغ علائم عمومی تومور مغزی است.

تورمورهای مغزی در حالت کلی به دو دسته خوش خیم و بدخیم تقسیم بندی می شوند که این مساله تا حد زیادی می تواند در روند درمان تومور مغزی تاثیر گذار باشد. همه تومورهای مغزی نیاز به جراحی ندارند و در زمان معاینه، متخصص نوع درمان را بر اساس خوش خیم یا بدخیم بودن تومور و محل قرارگیری مشخص می کند و باید گفت این بیماری به هیچ وجه درمان خانگی و بدون نسخه ندارد و حتما لازم است برای درمان به بهترین جراح مغز و اعصاب مراجعه شود.

در ضمن اگر تومور مغزی در یک بیمار تشخیص داده شده باشد، بیمار باید تحت درمان با یک گروه شامل موارد زیر قرار بگیرد:

  • جراح مغز و اعصاب
  • متخصص اعصاب
  • آنکولوژیست عصب شناس
  • پرتوشناس اعصاب
  • نوروپاتولوژیست
  • فیزیوتراپ
  • مددکار اجتماعی و متخصصان دیگر با آموزشها و تجربیات گسترده در حوزه تومور مغزی

ویژگی های بهترین جراح تومور مغری در تهران

همان‌ طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، مغز یکی از حیاتی‌ ترین و مهم‌ ترین اعضای بدن است که ایجاد هر گونه اختلالی در آن می‌ تواند موجب اختلال در زندگی فرد شود یا حتی به مرگ فرد بیانجامد. در نتیجه درمان بیماری‌ های مربوط به مغز مانند تومور مغزی بسیار مهم است. به‌ همین دلیل در زیر ما ویژگی‌ هایی از بهترین جراح تومور مغزی در تهران را برای شما عنوان می‌ کنیم.

داشتن تجربه کافی و مهارت بالا

اولین و مهم‌ ترین ویژگی بهترین جراح تومور مغزی در تهران داشتن مدرک پزشکی معتبر و همچنین تجربه کافی و مهارت بالا است. چون این عمل جراحی حساس یکی از سخت‌ ترین جراحی‌ های بر روی بدن است که مهارت و خلاقیت بالایی را می ‌طلبد تا پزشک بتواند از عهده آن برآید.

برخورداری از دانش به‌ روز پزشکی

دانش پزشکی روز به روز و به‌ طور مداوم در حال تغییر و تحول و پیشرفت است، یعنی برای انجام هر گونه عمل جراحی از جمله جراحی تومور مغزی شیوه‌ های نوین و به‌ روز ارائه می‌ شود. پس بهترین جراح تومور مغزی در تهران جراحی است که بتواند از دانش به‌ روز و شیوه‌ های نوین بهره بگیرد تا عمل جراحی موفقیت‌ آمیزی داشته باشد.

بهترین جراح تومور مغزی در تهران کیست؟

اطلاع از روش‌ های نوین جراحی تومور مغزی

روش‌ های جراحی نیز به‌ طور مداوم در حال تغییر و تحول هستند و امروزه روش‌ هایی که چندین سال قبل یا در دهه‌ های گذشته برای عمل تومور مغزی استفاده می‌ شدند، منسوخ شده‌ و روش‌ های جدیدی جایگزین آن‌ ها شده‌ اند که بر روی نتیجه عمل نیز بسیار تاثیرگذار هستند و حتی زمان عمل جراحی نیز در شیوه‌ های نوین کاهش می‌ یابد.

تشخیص صحیح و تجویز درمان مناسب

تشخیص به موقع و صحیح تومور مغزی با نتیجه عمل جراحی رابطه مستقیم دارد، یعنی بهترین جراح تومور مغز در تهران باید بتواند این بیماری را به موقع تشخیص دهد و اقدام به تجویز درمان مناسب کند، در غیر این صورت و عدم تشخیص به‌ موقع و صحیح ممکن است عمل جراحی نیز موفقیت‌ آمیز نباشد و حتی منجر به مرگ بیمار شود.  گاهی اوقات بدون نیاز به جراحی تومور مغزی می‌ توان آن را با روش‌ هایی مانند شیمی‌ درمانی معالجه کرد که تشخیص آن نیز بر عهده‌ پزشک حاذق است و بهترین جراح مغز و اعصاب پزشکی است که بتواند این‌ موضوع را تشخیص دهد، یعنی جراحی آخرین و تنها راه نجات بیمار باشد.

تعیین اندازه نوع تومور و محل آن برای یک جراحی موفقیت‌ آمیز بسیار مهم است که بهترین جراح تومور مغزی در تهران باید قادر به تشخیص این موضوع باشد، در غیر این صورت ممکن است نتیجه عمل موفقیت‌ آمیز نباشد. پرتو درمانی نیز مانند شیمی‌ درمانی یکی از راه‌ های درمان تومور مغزی پیش‌ از جراحی است، در صورتی‌ که شیمی‌ درمانی قادر به برطرف کردن تومور نباشد، می‌ توان از پرتو درمانی نیز کمک گرفت.

بهترین جراح تومور مغزی در تهران کیست؟بهترین جراح تومور مغزی در تهران کیست؟

ایجاد اعتماد و سلامت روانی در بیمار

اولویت هر پزشک متخصصی باید سلامت جسمی و روانی بیمار باشد، یعنی در کنار آن که تلاش خود را برای عمل موفقیت‌ آمیز به کار می‌ گیرد، بتواند روحیه بیمار را نیز برای مقابله با این نوع جراحی تقویت کند. قطعا فردی که مورد جراحی تومور مغزی قرار می‌ گیرد، دچار نگرانی و استرس می‌ شود و حتی ممکن است روحیه خود را از دست بدهد. وظایف جراح این است که علاوه بر تشخیص و ارائه طرح درمان درست، نگرانی‌ ها و استرس بیمار را هم برطرف کند و بتواند روحیه و اعتماد به‌ نفس بیمار را تا پایان عمل جراحی حفظ کند. این کار معمولاً با جلسات مشاوره و معاینه و صحبت‌ های مکرر با بیمار و دادن امیدواری به فرد قابل انجام است.

ارائه اطلاعات کافی به بیمار

جراحی تومور مغزی نیاز به مراقبت های قبل و بعد از جراحی دارد، در نتیجه پزشک باید اطلاعات کافی را در خصوص عوارض ناشی از جراحی و مراقبت‌ های آن به پزشک بیمار تحت معالجه ارائه دهد تا عمل موفقیت‌ آمیز داشته باشد.

بهترین جراح تومور مغزی چه اقداماتی انجام می دهد؟

زمانی که افراد با علائمی خاص به این دسته از پزشکان رجوع می کنند بهترین جراح تومور مغزی تلاش می کند که تمامی علائم بالینی فرد را مورد بررسی قرار دهد. از این رو در این موارد از بیمار شرح حال گرفته می شود. در نهایت با استفاده از انواع ابزار آلات برای عکسبرداری از نواحی مغزی می توانند نواحی داخل مغزی را مشاهده کنند.

زمانی که تومورها در این ناحیه تشکیل شده باشد در تصاویر قطعا قابل تشخیص خواهد بود  و همین مساله می تواند در طراحی برنامه جراحی به بهترین جراح مغز و اعصاب کمک کند. در نهایت پس از این که مشخص شد فرد در چه وضعیتی به سر می برد می توانند برای جراحی برنامه ریزی کنند. پس از اتمام اقدامات لازم تشخیصی، جراحی انجام می شود و روند بهبودی فرد آغاز می گردد.

تمامی اقدامات ضروری از طرف بهترین جراح تومور مغزی به این مساله محدود می شود که بتواند روند تشخیص و جراحی را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برساند و روند بهبودی را در بیمار مدیریت کند.

بهترین جراح تومور مغزی در تهران کیست؟

سوالات مهم در جلسه مشاوره با جراح تومور مغزی

برای یک جلسه مشاوره و معاینه موثر با متخصص تومور مغزی، بهتر است بیمار از قبل آماده باشد. راه های آماده سازی عبارتند از:

  • فهرستی از مهمترین مواردی را آماده کند که می خواهد با متخصص تومور مغزی در جریان بگذارد.
  • هر تغییری که وضعیت سلامت بیمار رخ داده را باید با پزشک در میان بگذارد.
  • نشانه های جدید و تغییرات در نشانه های قبلی را به او بگوید.
  • نتایج آزمایشات خواسته شده توسط پزشکان و جراحان دیگر را به همراه داشته باشد.
  • فهرستی از همه داروها و مکمل هایی که مصرف میکند، مثل داروهای تجویز شده و بدون نسخه، ویتامین و مکمل های گیاهی را همراه خود داشته باشد.
  • حساسیت های دارویی و غیردارویی را به پزشک بگوید.
  • یکی از دوستان یا اعضای خانواده را همراه خود ببرد تا صحبت های پزشک را یادداشت کند یا به خاطر بسپارد و اگر چیزی را فراموش کرد او یادآوری کند.
  • از متخصص تومور مغزی بپرسد که آیا به جلسه ویزیت دیگری هم نیاز است یا خیر.

متخصص تومور مغزی با توجه به سوابق پزشکی و مقدار دردی که بیمار تحمل می کند، مناسب ترین گزینه درمان را پیشنهاد می کند. پرسیدن سوالات زیر از متخصص تومور مغزی برای بیمار که ذهنیت بهتری داشته باشد، مناسب است:

  • تجربه شما در انجام این جراحی چقدر است؟
  • چه زمانی باید جراحی را انجام دهم؟
  • خطرات و عوارض جانبی این جراحی چیست؟
  • مزایای این جراحی چیست؟
  • جزئیات جراحی را از متخصص تومور مغزی بپرسید
  • جراحی چطور انجام می شود؟
  • آیا بعد از جراحی هم درد می کشم؟
  • روشهای درمانی مختلف را با هم بررسی کنید
  • آیا جراحی دیگری هم باید انجام دهم؟
  • کل فرایند چقدر طول می کشد؟
  • تیم درمانم از چه تخصص هایی تشکیل می شود؟
  • تیم درمان بعد از جراحی شامل چه تخصص هایی است؟
  • قبل و بعد از جراحی چه کارهایی باید و نباید انجام دهم؟
  • آیا لازم است که تغییر خاصی در سبک زندگی خودم بدهم؟
  • چه مدت در بیمارستان بستری خواهم بود و دوره ریکاوری چقدر طول می کشد؟
  • آماده سازی برای جراحی چگونه خواهد بود؟

عوارض ناشی از جراحی تومور مغزی توسط دکتر غیر متخصص

همان‌ طور که گفتیم، چون مغز یکی از بخش‌ های بسیار مهم و حیاتی بدن است، جراحی تومور مغزی آن نیز بسیار مهم و حساس است و ممکن است عوارض جانبی پس‌ از عمل جراحی متوجه بیمار باشد. بنابراین بهترین پزشک جراح تومور مغزی در تهران و یک پزشک حاذق پزشکی است که بتواند عوارض این نوع جراحی را کاهش دهد که ما در زیر به نمونه‌ هایی از این عوارض  اشاره می‌ کنیم.

  • ایجاد ناراحتی و درد
    ایجاد ناراحتی و درد تا چند روز پس‌ از عمل جراحی که امری طبیعی است و معمولاً با کمک داروهای مختلف تجویز شده توسط پزشک معالج تا حدودی می‌ توان آن را کنترل کرد. 
  • ضعف و بی‌ حالی
    ضعف، بی حالی و خستگی پس‌ از عمل جراحی که به‌ طور معمول تا چندین هفته ادامه می‌ یابد و این امر نیز کاملاً طبیعی است.
  • ادم مغزی
    ادم مغزی (ورم مغزی) یا همان آب آوردن مغز که یکی دیگر از عوارض ناشی از عمل جراحی تومور مغزی است که البته در موارد نادری مشاهده می‌ شود و در صورت بروز این مشکل فرد بیمار تا چندین ماه تحت مراقبت‌ های ویژه پزشک معالج خود قرار می‌ گیرد تا با استفاده از داروهای مناسب تورم مغز کاهش پیدا کند.
  • ایجاد عفونت
    عفونت ناشی از عمل جراحی یکی دیگر از عوارض ناشی از جراحی تومور مغزی است که دکتر برای این مورد آنتی‌ بیوتیک‌ های لازم را تجویز می‌ کند که باید به‌ موقع و طبق دستور پزشک مصرف شود و قابل رفع شدن است.

بهترین جراح تومور مغزی در تهران کیست؟

مراقبت‌ های پس‌ از جراحی تومور مغزی

به علت سخت بودن جراحی تومور مغزی معمولاً فردی که تحت درمان و معالجه این نوع تومور قرار می‌ گیرد، پس‌ از عمل جراحی نیز باید نکاتی را مدنظر داشته باشد و آن‌ ها را به‌ خوبی رعایت کند که در زیر نمونه‌ هایی از آن‌ ها را مطرح می‌ کنیم.

  • پانسمان محل جراحی‌ شده باید به‌ صورت یک روز در میان تعویض شود که نحوه عوض کردن پانسمان پس‌ از عمل جراحی توسط پرستاران به همراهان بیمار توضیح داده می‌ شود.
  • تا حدود ۲ هفته بعد از عمل جراحی نباید به محل عمل جراحی آب برسد و تا زمان جوش خوردن کامل زخم بخیه باید از شستن آن خودداری کنند.
  • قدم زدن نیز یکی دیگر از توصیه‌ های پزشک است که باعث گردش خون بهتری در بدن می‌ شود و از لخته شدن خون و علاوه‌ بر آن از ایجاد آمبولی نیز جلوگیری می‌ کند.
  • تا حدود ۲ هفته پس‌ از عمل جراحی فرد معالجه شده نباید فعالیت‌ های شدید مغزی داشته باشد، مسافرت هوایی نیز در این مدت برای بیمار ممنوع است.
  • تا ۲ هفته جوراب ضد آمبولی بپوشد و اگر قادر به راه رفتن نیست باید به‌ طور مرتب و طبق دستور پزشک تحت فیزیوتراپی باشد.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک نیز باید به‌ طور دقیق و سر ساعت استفاده شود.
  • بازتوانی تنفسی باید پس‌ از عمل جراحی صورت بگیرد. بازتوانی تنفسی عبارت است از تشویق فرد به نفس‌ های عمیق تا فرد بتواند ظرفیت قبلی ریه های خودش را بازیابد.
  • طبق دستور پزشک باید برای معاینه‌ های پس‌ از عمل به مطب مراجعه کند که معمولاً زمان اولین مراجع بین ۱۴ تا ۲۰ روز بعد از عمل جراحی است.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج