۱۲۴۶۴۱۹
۴۱۳۸
۴۱۳۸

کمبود این ویتامین‌ها در صورتتان نمایان می‌شود

کمبود برخی ویتامین ها با این علایم در صورت شما نمایان خواهد شد.

خبر فوری: کمبود برخی ویتامین ها با این علایم در صورت شما نمایان خواهد شد.

*کمبود ید و چشم‌های پف آلود و کم‌کاری تیروئید

منابع تامین ید: زغال اخته، لوبیای سیاه، میگو، توت فرنگی و ماست

*کمبود امگا ۳ و خشکی پوست

منابع این اسیدهای چرب عبارتند از ماهی، دانه‌های کتان، دانه‌های چیا و گردو.

کمبود این ویتامین‌ها در صورتتان نمایان می‌شود

*کمبود آهن و پوسته پوسته شدن لب‌ها

منابع: ماهی قزل آلا، بروکلی، پنیر، و بادام حبوبات، آجیل، اسفناج و مکمل‌های آهن 

*کمبود ویتامین سی و خون‌ریزی لثه‌ها

بهبود کند زخم‌ها، خشک شدن موها و ایجاد لکه‌های قرمز روی پوست از دیگر علائم فقر این ویتامین است.

مصرف روزانه ۷۵ میلی گرم ویتامین سی به زنان و ۹۰ میلی گرم به مردان توصیه می‌شود.

*کمبود بیوتین یا ویتامین ب ۷

موهای خشک و نازک و ریزش مو

منابع غذایی سرشار از بیوتین شامل بادام زمینی، جگر، برخی سبزیجات، برگ چغندر سوئیسی، تخم مرغ پخته، و زرده تخم مرغ خام است.

*کمبود ویتامین ب ۱۲

کمبود این ویتامین در میان گیاه خواران بسیار رایج است. 

رنگ پریدگی .خستگی، از دست دادن اشتها.تنگی نفس و اسهال.

منابع : سالمون، قارچ، شیر، تخم مرغ.

محتوای حمایت شده

گوناگون

سایر رسانه‌ها

    مطالب خواندنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج