۱۲۵۲۴۴۴
۳۴۷۹۹
۳۴۷۹۹

ترفندی که در چند ثانیه اضطراب را کاهش می‌دهد

بسیاری از ما در مقطعی از زندگی خود اضطراب را تجربه کرده‌ایم، اما برای بسیاری این احساس می‌تواند آنقدر طاقت‌فرسا باشد که زندگی را مختل کند.

روزیاتو: بسیاری از ما در مقطعی از زندگی خود اضطراب را تجربه کرده‌ایم، اما برای بسیاری این احساس می‌تواند آنقدر طاقت‌فرسا باشد که زندگی را مختل کند. مهم است که این احساسات را بشناسیم و کاری در مورد آن انجام دهیم. میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از اضطراب رنج می‌برند و بسیاری از آنها ترجیح داده‌اند مهارت‌های رفتاری شناختی را تمرین کنند. یکی از روش های آسان، تکنیک بسیار ساده ۳۳۳ است.

علائم اضطراب

ترفندی که در چند ثانیه اضطراب را کاهش می‌دهد

نشانه های اضطراب را می توان به دو دسته مجزا تقسیم کرد: فیزیکی و روانی. علائم فیزیکی اضطراب که در اینجا ذکر می شو، به عنوان راهنما در نظر گرفته شده است. ممکن است همه آنها را تجربه نکنید: تنگی نفس، تپش قلب، حالت تهوع، فشرده شدن قفسه سینه، دهان خشک، التهاب در شکم، تعریق، اضطرار برای دفع ادرار/خالی کردن روده، لرزش و گِز گِز.

ترفندی که در چند ثانیه اضطراب را کاهش می‌دهد

علائم روانی عبارتند از: تحریک، ترس از دست دادن کنترل، تنش درونی، تحریک پذیری، احساس جدا افتادگی، احساس ترس از اینکه چیزی واقعاً فاجعه بار اتفاق می افتد (مانند حمله قلبی، تشنج یا حتی مرگ)

ترفندی که در چند ثانیه اضطراب را کاهش می‌دهد

علائم حمله پانیک اغلب شبیه به حمله قلبی است. حمله پانیک اغلب می تواند خود را به صورت درد قفسه سینه، تنفس سریع و گِز گِز شدن های نگران کننده نشان دهد.

تکنیک ۳۳۳ چیست؟

ترفندی که در چند ثانیه اضطراب را کاهش می‌دهد

دفعه بعد که تنها نشانه ای از اضطراب را احساس کردید، فقط باید به دنبال سه مورد از هر یک از موارد زیر باشید:

– سه چیز را که می توانید ببینید
– سه چیزی که می توانید بشنوید
– سه چیز که می توانید لمس کنید

قانون اضطراب ۳۳۳ شما را با استفاده از حواس، به عنوان راهی برای برقراری ارتباط مجدد با بدن در میان علائم اضطراب منفی از جمله افکار مزاحم و حملات پانیک از سرتان خارج می‌کند.

سه چیز را که می توانید ببینید

ترفندی که در چند ثانیه اضطراب را کاهش می‌دهد

با تمرکز ساده بر روی سه چیز، در واقع می توانید از نظر بصری بیشتر از محیط اطراف خود آگاه شوید. مهم است که به یاد داشته باشید که ایده پشت این تکنیک، فکر کردن به اشیاء خاص نیست، بلکه تمرکز بر روی چیزی است که واقعاً می توانید ببینید. کارشناسان می گویند این کار با حذف فعالانه پچ پچ های ذهنی که باعث استرس می شود، با اضطراب مبارزه می کند.

سه چیزی که می توانید بشنوید

ترفندی که در چند ثانیه اضطراب را کاهش می‌دهد

تمرکز بر روی سه چیزی که می توانید بشنوید، واقعا می تواند به تمرکز شما کمک کند و شما را از در خود فرو رفتن بیش از رها کند.

ترفندی که در چند ثانیه اضطراب را کاهش می‌دهد

یافتن سه چیز برای گوش دادن همیشه آسان نیست، اما معمولاً چیزی وجود دارد که اگر به اندازه کافی تلاش کنید می توانید بشنوید؛ چه آواز پرندگان باشد یا حتی همسایه ای که در ماشینش را می بندد.

سه چیزی که می توانید لمس کنید

ترفندی که در چند ثانیه اضطراب را کاهش می‌دهد

پیدا کردن چیزی برای لمس کردن، خیلی پیچیده نیست؛ می تواند پوستتان باشد. قسمت دیگری از بدن خود را لمس کنید یا دست خود را بر روی میز بکشید.

ترفندی که در چند ثانیه اضطراب را کاهش می‌دهد

کارشناسان می‌گویند که ذهن ما اغلب در الگوی تفکر بیش از حد گیر می‌کند. این روش، ابزاری آسان برای بازگرداندن ذهن وآگاهی به لحظه است.

محتوای حمایت شده

گوناگون

سایر رسانه‌ها

    مطالب خواندنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج