۱۳۰۲۹۵۶
۱۶۳۲
۱۶۳۲
پ

چینی‌ها موفق به تولید اکسیژن در فضا شدند!

بر اساس نتایج کنفرانس فناوری فضایی در هاربین چین، ایستگاه فضایی چین که هم اکنون خدمه ماموریت شنژو ۱۵ در آن ساکن هستند و در مدار است، می‌تواند ۱۰۰ درصد اکسیژن خود را از طریق سیستم بازسازی داخلی خود تولید کند.

ایسنا: بر اساس نتایج کنفرانس فناوری فضایی در هاربین چین، ایستگاه فضایی چین که هم اکنون خدمه ماموریت شنژو ۱۵ در آن ساکن هستند و در مدار است، می‌تواند ۱۰۰ درصد اکسیژن خود را از طریق سیستم بازسازی داخلی خود تولید کند.

 به نقل از چاینادیلی، «بیان کیانگ»(Bian Qiang) مدیر دفتر مهندسی کنترل زیست محیطی و پشتیبانی از حیات فضانوردان چین، گفت: این کار منعکس کننده تحول اساسی در سیستم کنترل محیطی و پشتیبانی از زندگی فضاپیمای سرنشین‌دار چین است.

چینی‌ها موفق به تولید اکسیژن در فضا شدند!

به عنوان یک فناوری کلیدی برای مأموریت‌های فضایی سرنشین‌دار چین، این سیستم کنترل محیطی و پشتیبانی از حیات، شرایط اولیه زندگی را ایجاد می‌کند و یک محیط کاری قابل زندگی برای فضانوردان ایجاد می‌کند و در نتیجه سلامت و ایمنی آنها را تضمین می‌کند.

این سیستم شامل شش زیر سیستم بازسازی زیر است: تولید اکسیژن توسط الکترولیز آب، حذف دی اکسید کربن؛ حذف گاز مضر؛ درمان ادرار؛ تصفیه آب و تولید آب با دی اکسید کربن و هیدروژن.

کیانگ طی این کنفرانس گفت: در حال حاضر، این شش سیستم در حال فعالیت پایدار هستند و ۱۰۰ درصد منابع اکسیژن احیا شده و ۹۵ درصد منابع آب بازیافت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فناوری به کار رفته در سیستم کنترل محیطی و پشتیبانی از حیات در رتبه‌بندی بهترین‌ها در جهان قرار دارد.

به گفته کیانگ، در طول ۵۵ سال گذشته، کارشناسان با موفقیت سه نسل از سیستم کنترل محیطی و پشتیبانی از حیات را برای فضاپیمای سرنشین دار چین و همچنین محصولات مرتبط برای فضاپیمای شنژو، لباس‌های فضایی مناسب برای پیاده‌روی فضایی و مجموعه سه ماژول ایستگاه فضایی توسعه داده‌اند.

وی افزود که از زمان پرتاب ماموریت ایستگاه فضایی چین، کارشناسان به طور متوالی با بسیاری از مشکلات فنی که جهان با آن مواجه است مقابله کرده‌اند.

خدمه شنژو ۱۵ ویدئویی را مخصوص کنفرانس ارسال کردند. فرمانده «فی جونلونگ»(Fei Junlong) گفت که او احساس افتخار می‌کند که شاهد تحول در کنترل محیطی و فناوری پشتیبانی از حیات در ایستگاه فضایی در مقایسه با ماموریت شنژو ۶ در ۱۷ سال پیش است. او از بیش از ۱۰۰ روز کار و زندگی در فضا احساس خوبی داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج