۱۳۰۶۷۷۹
۱۷۳
۱۷۳
پ

۸ روش از بین بردن موهای زائد بدن و صورت (خانگی و مدرن)

موهای زائد معمولا موجب نارضایتی بسیاری از افراد می‌شود. اما بهترین روش اپیلاسیون کدام است و هر یک از روش‌ها چه مزایا و معایبی دارند؟ در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

برترین‌ها:به طور کلی برای از بین بردن موهای زائد بدن می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. این روش‌ها معمولا بسته به شرایط و کاربرد متفاوت هستند. در ادامه به برخی از این روش‌ها می‌پردازیم.

۸ روش از بین بردن موهای زائد بدن و صورت (خانگی و مدرن)۸ روش از بین بردن موهای زائد بدن و صورت (خانگی و مدرن)

اپیلاسیون یکی از روش‌های بسیار موثر برای داشتن پوستی صاف و شفاف است و می‌تواند رشد موهای زائد را تا مقدار بسیار زیادی کم کند، اما انجام آن در مراکزی که بهداشت را به خوبی رعایت نمی‌کنند، می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های زیادی از فردی به فرد دیگری بشود. در این مطلب بهترین و بدترین روش‌های اپیلاسیون را با توضیح کوتاهی به شما خواهیم گفت.

انواع روش های از بین بردن موهای زائد

از بین بردن موهای زائد یکی از دغدغه‌های مردم جهان است که به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. راهکارهای زیادی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را به دو دسته کلی مدرن و خانگی تقسیم کنیم. روشهای از بین بردن موهای زائد به صورت مدرن در هر کلینیک زیبایی قابل دسترسی است اما استفاده از روش‌های خانگی روش مقرون ‌به ‌صرفه‌تری نسبت به روش‌های مدرن محسوب می‌شود.

روش های خانگی از بین بردن موهای زائد

چند روش از بین بردن موهای زائد در خانه مربوط به موارد زیر هستند  که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

 1.شیو کردن

شیو کردن موهای زائد بدن یکی از رایج‌ترین روشهای از بین بردن موهای زائد است که بسیاری از مردم از آن اشتفاده می‌کنند.از بین بردن موهای زائد از سطح پوست با استفاده از تیغ می‌تواند یک روش بدون درد برای شما باشد.البته بسیاری بر این باورند که شیو کردن باعث رشد مو به صورت ضخیم‌تر است و همین مشکل باعث نارضایتی بسیاری از مردم  از این روش می‌شود.

2.استفاده از کرِم‌های موبر

استفاده از کرم موبر از دیگر روش‌های خانگی برای از بین بردن موهای زائد بدن است که بدون درد انجام می‌شود.البته این روش برای ‌افرادی که پوست حساسی دارند پیشنهاد نمی‌شود چرا که می‌تواند باعث سوختگس و سوزش پوست در آن‌ها شود.

3.موم خانگی یا شوگرینگ

استفاده ازمومک داغ خانگی برای از بین بردن موهای زائد بدن یکی از پر طرفدار ترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد است که  مانند وکس باعث کاهش تراکم موها در بدن می‌شود.این روش در بسیاری از کیلینیک‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در خانه نیز با حفظ نظافت می‌توان از آن استفاده کرد.

۸ روش از بین بردن موهای زائد بدن و صورت (خانگی و مدرن)۸ روش از بین بردن موهای زائد بدن و صورت (خانگی و مدرن)

۴.استفاده از کرِم افلورنیتین هیدروکلراید

استفاده از کرِم افلورنیتین هیدروکلراید یک درمان موثر برای کاهش رشد موهای زائد بدن است که رشد موها را به تاخیر انداخته موها‌‍ی بدن را ظریف و کمرنگ‌تر می‌کند.

۵.استفاده از موچین

به دلیل حساس بودن پوست صورت نسبت به سایر نقاط بدن بهتر است از مواد شیمیایی برای از بین بردن موهای زائد این قسمت استفاده نشود برای همین  از بین بردن موهای زائد در ناحیه صورت می‌توان به کمک موچین انجام داد.

روش های مدرن از بین بردن موهای زائد

امروزه روش‌های خانگی برای از بین بردن موهای زائد کاربرد کمتری دارند به همین دلیل از روش‌های مدرن برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود.

۶.الکترولیز

در میان روش‌های مدرن برای از بین بردن موهای زائد بدن،الکترولیز یکی از کاربردی‌ترین آن‌هاست.در این روش با استفاده از دستگاه‌های الکترولیز پزشکی  و فرکانس‌های رادیوی موج کوتاه ریشه موهای زائد تحت تاثیر قرار گرفته و مرکز رشد مو سست می‌شود.بعد از انجام این فرایند موهای زائد با استفاده از پنس یا موچین از سطح پوست جدا می‌شود.

۸ روش از بین بردن موهای زائد بدن و صورت (خانگی و مدرن)

7.موم انداختن یا اپیلاسیون

موم انداختن یا اپیلاسیون روشی برای از بین بردن موهای زائد بدن هستند. چسبندگی موم یا وکس باعث کشیده شدن موهای زائد از ریشه می‌شود. اپیلاسیون به دلیل از بین بردن موهای زائد بدن به صورت عمیق‌تر دارای طرفداران زیادی است.

۸ روش از بین بردن موهای زائد بدن و صورت (خانگی و مدرن)

8.بهترین روش از بین بردن مو های زائد؛ لیزر

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن امروزه بیشتر از هر زمان دیگری کاربرد دارد. در این روش با استفاده از پرتوهای نوری موهای زائد را از بین برده و ریشه کن می‌کند. در ادامه بیشتر با این روش آشنا می‌شویم.

۸ روش از بین بردن موهای زائد بدن و صورت (خانگی و مدرن)۸ روش از بین بردن موهای زائد بدن و صورت (خانگی و مدرن)

فواید از بین بردن موهای زائد با لیزر

یکی از مهم‌ترین فواید از بین بردن موهای زائد با لیزر این است که می‌توان از آن در تمامی نقاط بدن استفاده کرد.این روش هم در میان خانم‌ها و هم در میان آقایان رایج است و تقریبا همه خاطبان آن از این روش نتیجه خوبی دریافت کرده‌اند.

ریسک‌ها و ریکاوری در روش لیزر

همه روش‌‌های درمانی دارای خطراتی هستند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن نیز دارای ریسک‌هایی است که باید به آن‌ها بپردازیم.ایجاد زخم،سوختگی، تغییرات رنگ پوست و.. از مشکلاتی است که در لیزر طبیعی است اما اثار این مشکلات به راحتی قابل حل است و در مدت زمان کوتاهی از بین می‌رود.

آیا اثر از بین بردن موهای زائد با لیزر، واقعا دائمی است؟

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت از روش‌هایی است که میزان بازگشت موهای زائد در آن بسیار کم است.همین ویژگی مثبت باعث می‌شود بسیاری از مردم این روش را بیشتر از سایر روش‌ها دوست داشته باشند.

۸ روش از بین بردن موهای زائد بدن و صورت (خانگی و مدرن)۸ روش از بین بردن موهای زائد بدن و صورت (خانگی و مدرن)

آیا از بین بردن موهای زائد با لیزر در دوران بارداری مجاز است؟

دوره بارداری در بانوان دوره حساسی است که باید مراقبت‌های لازم در هر زمینه‌ای برای آن صورت گیرد. بسیاری از متخصصان زیبایی استفاده از لیزر را برای خانم‌ها باردار توصیه نمی‌کنند تا از خطرات احتمالی این روش برای مادر و جنین جلوگیر کنند.

باورهای اشتباه در مورد از بین بردن موهای زائد با لیزر

  • از بین بردن موهای زائد با لیزر سرطان‌زا است

سرطان‌زا بودن لیزر باوری بی اساس و غلط است که باعث ایجاد ترس در بسیاری از افراد شده. از آنجایی که نور لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن به صورت سطحی عمل می‌کند نمی‌توان آن را عاملی برای ایجاد سرطان دانست.

  • از بین بردن موهای زائد با لیزر سبب ناباروری می‌شود

این باور غلط نیز در بین مردم در فضای مجازی نسبت به لیزر وجود دارد.این شایعه نیز بی پایه اساس بوده و صحت پزشکی ندارد چرا که لیزر برای روی سلول‌های هورمونی بدن تاثیر ندارد و نمی‌تواند باعث نازایی شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج