۱۳۸۲۹۸۸
۲۸۶۰
۲۸۶۰
پ

رپورتاژ آگهی

رژیم غذایی کارنیور چیست؟ مزایای رژیم گوشتخواری برای بدن

رژیم کارنیور چیست و چه تاثیراتی بر بدن ما دارد؟ در این مقاله می‌توانید با مزیت‌های گوشتخواری برای بدن آشنا شوید.

رژیم غذایی کارنیور چیست؟ مزایای رژیم گوشتخواری برای بدن

رژیمی کارنیور که به عنوان رژیم گوشتخواری نیز شناخته می‌شود، یک نوع رژیم بدون کربوهیدرات است که تمرکز اصلی آن بر محصولات گوشتی و حیوانی است. طرفداران رژیم کارنیور معتقد هستند که انسان برای سلامت باید تنها از غذاهای حیوانی استفاده کند و نیازی به مصرف گیاهان و کربوهیدرات‌ها ندارد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که پیروی از رژیم گوشتخواری می‌تواند به افزایش انرژی بدن و کاهش وزن کمک کند. اما رژیم کارنیور چیست و چه تاثیراتی بر بدن ما دارد؟ در این مقاله می‌توانید با مزیت‌های گوشتخواری برای بدن آشنا شوید.

رژیم غذایی کارنیور چیست؟

رژیم غذایی کارنیور یا گوشتخواری یک نوع رژیم غذایی متمرکز بر محصولات حیوانی است که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. افرادی که از این رژیم پیروی می‌کنند، معتقد هستند که رژیم گوشتخواری فواید زیادی برای بدن دارد و می‌تواند به افزایش انرژی، کاهش التهاب و حتی کاهش وزن کمک کند.

در این رژیم فرد باید در بیشتر وعده‌های غذایی خود از پروتئین‌های حیوانی، تخم مرغ و برخی از انواع لبنیات استفاده کند. مصرف کربوهیدرات‌ها و همچنین سبزیجات در این رژیم به طور کامل قطع می‌شود و همین موضوع موجب می‌شود تا بدن برای مدتی برخی ویتامین‌ها را دریافت نکند.

 با فواید رژیم گوشتخواری آشنا شوید

رژیم غذایی کارنیور چیست؟ مزایای رژیم گوشتخواری برای بدن

بدن ما برای سلامت هم به پروتئین‌های حیوانی و هم سبزیجات نیاز دارد، اما طرفداران رژیم گوشتخواری معتقد است که با حذف کربوهیدرات‌ها و سبزیجات، بدن عملکرد بهتری دارد. در این رژیم فرد باید روزانه از حدود 300 تا 400 گرم مواد پروتئینی استفاده کند و اجازه خوردن هیچ گونه کربوهیدرات، میوه و سبزیجاتی را ندارد. در ادامه به برخی از مزیت‌های رژیم گوشتخواری اشاره شده است.

1- کاهش وزن

از آن جایی که در رژیم گوشتخواری یا کارنیور بیشتر از پروتئین‌های حیوانی استفاده می‌شود و مصرف کربوهیدرات‌ها و غذاهای گیاهی بسیار محدود است، کاهش وزن با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد. در این رژیم از غذاهای فرآوری شده با قند بالا و نان‌های سفید و شیرینی‌های چاق کننده استفاده نمی‌شود و همین موضوع موجب می‌شود تا فرد بدون کاهش عضلات، وزن کم کند.

2- سهولت در تهیه غذا

معمولا تهیه غذاهای گوشتی از غذاهای گیاهی راحت‌تر است. برای تهیه غذاهای گوشتی می‌توانید گوشت را به صورت کبابی، استیک یا سرخ شده و پخته درست کنید. پیشنهاد می‌شود برای سلامت بیشتر این غذا از انواع روغن‌های مایع زیتون و کنجد که نسبت به سایر روغن‌ها سالم‌تر هستند، استفاده کنید.

3- کاهش حساسیت‌های غذایی

طرفداران رژیم غذایی گوشتخواری مدعی هستند که حذف سبزیجات می‌تواند علائم حساسیت‌های غذایی را کاهش دهید. اکثر غذاهای دریایی حاوی ترکیباتی مثل فیتات و اگزالات هستند که به سیستم گوارش ما آسیب وارد می‌کنند.

4- افزایش احساس سیری

پروتئین‌های حیوانی زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند و از همین رو افرادی که از رژیم گوشتخواری پیروی می‌کنند، معمولا دیرتر گرسنه می‌شوند. کربوهیدرات‌ها به سرعت در بدن به انرژی تبدیل می‌شوند و از همین رو فرد خیلی زود احساس گرسنگی را تجربه می‌کند. اما با پیروی از این رژیم چنین مشکلی وجود نخواهد داشت.

5- عضله سازی بدن

طرفداران رژیم کارنیور معتقد هستند که مدتی پس از پیروی از این رژیم بدن شروع به عضله سازی می‌کند و این موضوع به دلیل مصرف پروتئین زیاد و قطع مصرف کربوهیدرات در بدن اتفاق می‌افتد. درواقع در این روش چربی‌های بدن شروع به تحلیل رفتن می‌کنند، اما فرد عضله از دست نخواهد داد.

در رژیم کارنیور چه مواد غذایی مجاز و چه مواد غذایی ممنوع است؟

رژیم غذایی کارنیور چیست؟ مزایای رژیم گوشتخواری برای بدن

اگر قصد دارید از رژیم گوشتخواری پیروی کنید، باید با غذاهایی ممنوعه و مجاز این رژیم آشنا باشید. به طور کلی در این رژیم نباید از هیچ گونه کربوهیدرات و میوه و سبزیجاتی استفاده کنید. مصرف انواع برنج ایرانی و هندی در رژیم گوشتخواری ممنوع است و نباید از غذاهای فرآوری شده و انواع غلات و حبوبات نیز استفاده کنید. اما مصرف کدام غذاها در رژیم کارنیور مجاز است؟ در ادامه به لیستی از غذاهای مجاز در رژیم گوشتخواری اشاره شده است.

  • گوشت گاو، گوسفند، بره، خوک
  • مرغ و انواع پرندگان
  • ماهی
  • حشرات
  • نمک و فلفل
  • گوشت ارگان‌ها مثل دل، جگر و قلوه
  • غذاهای دریایی مثل سالمون، ماهی تن، خرچنگ، صدف
  • تخم مرغ و تخم دیگر پرندگان
  • محصولات لبنی مثل کره، پنیر و خامه و شیر

پیروی از رژیم غذایی کارنیور چه عوارضی دارد؟

هر چند طرفداران رژیم کارنیور معتقد هستند که این رژیم به سلامت ما کمک می‌کند و فواید زیادی دارد، اما به هر حال حذف کامل سبزیجات، میوه‌ها و انواع غلات برای بدن مضر است. از آن جایی که در این رژیم از هیچگونه فیبری استفاده نمی‌شود، ممکن است فرد با یبوست مبتلا شود و در اثر قطع مصرف میوه و سبزیجات دچار کمبود ویتامین شود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین عوارض رژیم کارنیور اشاره شده است.

  • افزایش کلسترول
  • یبوست
  • کمبود ویتامین
  • نفخ
  • مشکلات گوارشی

نمونه برنامه رژیم غذایی کارنیور

در رژیم کارنیور باید در سه وعده غذایی خود از پروتئین‌ها استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با نمونه برنامه غذایی 3 روز رژیم گوشتخواری آشنا شوید.

روز اول رژیم کارنیور

صبحانه: تخم مرغ پخته شده همراه با مقداری گوشت پخته

ناهار: 1 عدد ران مرغ پخته یا گریل شده

شام: کباب گوشت گوسفندی

روز دوم رژیم کارنیور

صبحانه: بوقلمون گریل شده

ناهار: ماهی قزل آلای گریل شده

شام: کباب سینه مرغ

روز سوم رژیم کارنیور

صبحانه: تخم مرغ آب پز شده همراه با آب قلم

ناهار: سینه مرغ گریل شده

شام: کباب گوشت

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج