۱۳۹۷۰۵۸
۷۶۴
۷۶۴
پ

۴ غذایی که شما را عصبانی می‌کنند

تنها مراجعه به روانشناس یا مصرف داروهای آرامبخش یا انجام یک سری تمرینات ذهنی برای بهبود خلق وخو و حالات روحی کفایت نمی‌کند، بلکه تغذیه درست نیز نقش به سزایی در بهبود سلامت روحی و روانی و کاهش تحریک پذیری و عصبانیت دارد.

همشهری: تنها مراجعه به روانشناس یا مصرف داروهای آرامبخش یا انجام یک سری تمرینات ذهنی برای بهبود خلق وخو و حالات روحی کفایت نمی‌کند، بلکه تغذیه درست نیز نقش به سزایی در بهبود سلامت روحی و روانی و کاهش تحریک پذیری و عصبانیت دارد.

امروزه زندگی آنچنان سریع و پرمشغله شده که دیگر مجالی برای سرخاراندن هم پیدا نمی‌شود، ریتم تند زندگی و وقت کم روزانه برای انجام بسیاری از کارها موجب می‌شود که بسیاری از ما در برخی از ساعات روز حالتی از ناراحتی توام با عصبانیت از خود بروز دهیم و نتوانیم آرامش خود را حفظ کنیم. تنها عوامل بیرونی و محیطی و پیرامونی نیستند که بر حالات روحی ما تاثیر گذارند بلکه غذایی که می‌خوریم نیز نه تنها در سلامت جسمانی بلکه در تأثیرگذاری بر خلق و خو و احساسات ما نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. به گزارش تایمز آف ایندیا، در حالی که برخی از غذاها قدرت تقویت روحیه ما را دارند، برخی ممکن است به احساس خشم و تحریک پذیری کمک کنند. اما، به یاد داشته باشید که واکنش‌های فردی به غذاها می‌تواند متفاوت باشد و توجه به سیگنال‌های بدن ضروری است. انتخاب‌های آگاهانه و گنجاندن انواع غذاهای غنی از مواد مغذی در رژیم غذایی می‌تواند به سلامت جسمی و روحی و روانی کمک کند. در این مطلب به فهرستی از غذاها اشاره کرده‌ایم که ممکن است بر خلق و خوی شما تأثیر منفی بگذارند و بهتر است برای داشتن حالتی هماهنگ و شاد از خوردن آن‌ها اجتناب کنید.

غذاهای فرآوری شده و غذاهای شیرین

غذاهای فرآوری شده و غذاهای شیرین ممکن است باعث افزایش سریع انرژی شوند، اما این افزایش اغلب می‌تواند با تاثیرات نامطلوبی هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی و روانی همراه باشد. غذاهای بسیار فرآوری شده، مملو از قندهای تصفیه شده، می‌توانند منجر به نوسانات در سطح قند خون و در نتیجه نوسانات خلقی و تحریک پذیری شوند. برای تثبیت سطح انرژی و حفظ خلق و خوی متعادل، غذاهای کامل و فرآوری نشده را انتخاب کنید.

کافئین بیش از حد

در حالی که یک فنجان قهوه برای بسیاری می‌تواند صبح خوب و پر انرژی را رغم بزند، مصرف بیش از حد کافئین می تواند باعث ایجاد احساس بی قراری، اضطراب و حتی عصبانیت شود. کافئین محرکی است که می تواند الگوهای خواب را مختل کند و به افزایش سطح استرس کمک کند. مصرف کافئین خود را محدود کنید و چای های گیاهی یا گزینه‌های بدون کافئین را برای تجربه‌ای آرام تر انتخاب کنید.

چربی‌های بسیار فرآوری شده

چربی‌های ترانس و چربی‌های اشباع شده موجود در بسیاری از غذاهای سرخ شده و فرآوری شده می‌توانند بر خلق و خو و سلامت روان تأثیر منفی بگذارند. این چربی‌ها ممکن است به بروز التهاب در بدن کمک کنند، بر عملکرد مغز تأثیر بگذارند و به طور بالقوه منجر به تحریک پذیری شوند. چربی‌های سالم تری مانند آن‌هایی که در آووکادو، آجیل و روغن زیتون یافت می‌شود را برای بهبود سلامت عاطفی انتخاب کنید.

غلات صبحانه با قند بالا

غلات صبحانه که حاوی قندهای افزوده بالایی هستند ممکن است باعث افزایش سریع انرژی شوند اما می‌توانند منجر به کاهش انرژی در اواسط صبح شوند. افزایش سریع و کاهش متعاقب آن در سطح قند خون می‌تواند باعث تحریک پذیری و مشکل در تمرکز شود. غلات سبوس دار و کم قند را انتخاب کنید یا گزینه‌های صبحانه غنی از پروتئین را برای حفظ سطح انرژی در طول صبح انتخاب کنید.

نکته پایانی

در حالی که زیاده روی گاه به گاه طبیعی است، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و مغذی می‌تواند به یک زندگی شادتر و هماهنگ‌تر کمک کند. به بدن خود گوش دهید، به احساسی که غذاهای مختلف در شما ایجاد می‌کند توجه کنید و انتخاب‌های آگاهانه‌ای برای تغذیه جسم و جان و ذهن و روح داشته باشید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج