آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۰۲۰۱۸
۲۵۱۳
۲۵۱۳
پ

اعلام نتیجه انتخابات مجلس خبرگان در مازندران

ستاد انتخابات مازندران نتیجه نهایی شمارش آراء ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان را اعلام کرد که بر اساس آراء به ترتیب آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی، آیت‌الله علی معلمی، آیت‌الله سید رحیم توکل و آیت‌الله سید صادق پیشنمازی به عنوان نمایندگان این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.

 ایرنا: ستاد انتخابات مازندران نتیجه نهایی شمارش آراء ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان را اعلام کرد که بر اساس آراء به ترتیب آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی، آیت‌الله علی معلمی، آیت‌الله سید رحیم توکل و آیت‌الله سید صادق پیشنمازی به عنوان نمایندگان این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.

اعلام نتیجه انتخابات مجلس خبرگان در مازندران

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفند همراه با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در مازندران از بین پنج نامزد شاخص، چهار نفر با رأی مردم برای حضور در این مجلس انتخاب شدند.

بر اساس آراءِ اعلام شده توسط ستاد انتخابات مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه مرکز استان با ۴۱۴ هزار و ۸۹۶ رأی منتخب اول مردم استان برای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.

آیت‌الله علی معلمی با ۳۶۷ هزار و ۳۹۶ رأی دومین نامزد منتخب مازندرانی‌ها برای حضور در این انتخابات است و برای سومین دوره پیاپی به مجلس خبرگان رهبری راه یافت.

آیت‌الله سید رحیم توکل نیز با ۳۲۱ هزار و ۴۴۴ رأی به عنوان سومین نامزد برگزیده مازندرانی‌ها در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری حضور می‌یابد. توکل در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری نیز به عنوان یکی از چهار نماینده مازندران حضور داشت.

آیت‌الله سید صادق پیشنمازی نیز با ۲۷۰ هزار و ۲۲ رأی چهارمین نماینده مازندرانی‌ها در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است. پیشنمازی پس از درگذشت آیت‌الله نورالله طبرسی، در انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و در رقابت با آیت‌الله محمدحسن گلی شیردار توانست با کسب ۵۹۱ هزار و ۲۸۱ رأی نماینده مازندرانی‌ها در مجلس خبرگان رهبری شود.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ۲۳۲ هزار و ۲۴۷ رأی کسب کرد و پس از حضور در سه دوره این مجلس، از جمع خبرگان رهبری خارج شد. آملی لاریجانی پس از درگذشت آیت‌الله هادی روحانی، سال ۱۳۸۰ در انتخابات میان‌دوره‌ای سومین دوره مجلس خبرگان رهبری به عنوان نامزد نمایندگی مازندرانی‌ها در این مجلس شرکت کرد و عضو مجلس خبرگان رهبری شد. وی در دوره‌های چهارم و پنجم این مجلس نیز نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بود.

برای انتخابات ۱۱ اسفند سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار بود.

همچنین از نظر تفکیک شهر و روستا نیز از سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی استان، یک‌هزار و ۴۶۸ شعبه برای مناطق شهری و یک‌هزار و ۷۴۲ شعبه برای مناطق روستایی تدارک دیده شد.

در این انتخابات ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط رأی‌دهی بودند که از بین ۳۳۲ نامزد حضور در مجلس دوازدهم و پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری نام افراد مد نظر خود را به صندوق انداختند تا در نهایت ۱۲ نماینده منتخب مازندرانی‌ها از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود حدود ۴۴ درصد مردم مازندران در انتخابات شرکت کردند

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج