۱۴۰۳۹۷۵
۴۵۸۳
۴۵۸۳
پ

رپورتاژ آگهی

آداب سفر به ترکیه در ماه رمضان

اگر می‌خواهید درباره سفر به ترکیه در رمضان تصمیم‌گیری کنید این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا آداب سفر به ترکیه در ماه رمضان را با هم بررسی کنیم.

با شروع ماه رمضان کشورهای مسلمان هم حال و هوای خاصی پیدا می‌کنند. کشور ترکیه نیز در دسته همین کشورها است و ماه رمضان از اهمیت ویژه‌ای برای مردم آن برخوردار است. به همین دلیل وقتی موضوع سفر به ترکیه در ماه رمضان به میان می‌آید سوالات زیادی مطرح می‌شود و مسافران زیادی هستند که به دنبال آن هستند تا بدانند که کشور ترکیه و مقاصد مختلف آن در ماه رمضان چه حال و هوایی دارد و در صورت سفر به این کشور در رمضان با چه شرایطی رو به رو خواهند شد. اگر این سوالات ذهن شما را هم درگیر کرده است و یا می‌خواهید درباره سفر به ترکیه در رمضان تصمیم‌گیری کنید این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا آداب سفر به ترکیه در ماه رمضان را با هم بررسی کنیم.  

آداب سفر به ترکیه در ماه رمضان

حال و هوای رمضان‌ها در ترکیه

هرچند حاکمیت ترکیه به‌صورت سکولار تعریف شده است؛ اما اکثر جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل داده‌اند و ازاین‌رو در دسته کشورهای مسلمان قرار می‌گیرد. با شروع ماه رمضان بیشتر مردم ترکیه هم به روزه‌داری مشغول می‌شوند. آداب روزه‌داری در ترکیه درست مانند همان چیزی است که در همه کشورهای اسلامی دیده می‌شود. اما جالب است بدانید که در بسیاری از مناطق این کشور صبح‌ها گروهی تلاش می‌کنند تا یا نواختن موسیقی در خیابان افراد را برای مراسم سحری بیدار کنند. در زمان افطار هم در اماکن اصلی شهرها و مساجد مراسم افطاری‌های دسته جمعی و عمومی برگزار می‌شود.

تجربه سفر به مقاصد مختلف ترکیه در ماه رمضان

عده‌ای از افراد تصور می‌کنند در طول سفر به ترکیه در رمضان ناچارند تمام روز در همراهی با مردم روزه‌دار از خوردن و آشامیدن پرهیز کنند و با شرایط سختی در مقصد روبرو خواهند شد. درحالی‌که این تصور اشتباه است؛ زیرا ترکیه یک مقصد گردشگری پربازدید است و در شهرهای بزرگ آن نظیر استانبول یا کاپادوکیه مردم همواره با گردشگران در تماس هستند و هیچ قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این مورد ندارند. البته در شهرهای کوچک‌تر فضا قدری متفاوت است و مسافران محدودیت‌هایی دارند. به طور کلی برای سفر به ترکیه در رمضان تردید نداشته باشید و با خیال راحت اقدام به رزرو بلیط هواپیما کنید. زیرا علاوه بر آنچه درباره شرایط سفر گفتیم، سفر به ترکیه در رمضان مزیت‌های دیگری هم دارد که یکی از آنها ارزان‌تر بودن هزینه سفر است البته به شرطی که قبل از تعطیلات سه روزه عید فطر در ترکیه راهی سفر شوید. مزیت دیگر هم این است که در این ماه مقاصد پربازدیدی نظیر استانبول و آنکارا از ازدحام بیش از اندازه گردشگران در امان است.

نکاتی که بهتر است در طول سفر به ترکیه در رمضان رعایت کرد

درست است که مردم ترکیه در شهرهای گردشگری این کشور به دیدن مسافرانی که آداب روزه‌داری را به جا نمی‌آورند عادت دارند؛ اما رعایت کردن برخی نکات در این ماه از سوی گردشگران نشانده احترام آنها نسبت به مردم کشور مقصد است. به عنوان گردشگری که در ماه رمضان به یکی از مقاصد ترکیه سفر کرده است بهتر است در نظر داشته باشید که در این ماه افراد معمولاً لباس‌های پوشیده‌تری به تن می‌کنند و این موضوع درباره پوشش بانوان حساسیت بیشتری دارد. علاوه بر آن بهتر است توجه داشته باشید که آدامس جویدن و سیگار کشیدن از آدابی است که مردم مسلمان ترکیه در تمام طول رمضان از انجامش پرهیز می‌کنند و بهتر است به عنوان گردشگر از انجام این کارها در مکان‌های عمومی پرهیز کرد.

آداب سفر به ترکیه در ماه رمضان

شرایط بازدید از اماکن گردشگری ترکیه در رمضان

اگر قصد سفر به یکی از مقاصد گردشگری ترکیه در ماه رمضان را داشته باشید بهتر است بدانید در مجموع شرایط بازدید از اماکن گردشگری و جاهای دیدنی ترکیه نسبت به ایام دیگر سال تغییر چندانی نمی‌کند؛ بنابراین می‌توانید با خیال آسوده به پرطرف‌دارترین مقصد گردشگری یعنی استانبول بروید و بعد از یک جاذبه‌گردی دلچسب با بلیط استانبول به تهران به سفرتان خاتمه دهید. ساعت بازدید از اماکن گردشگری دقیقاً مانند ماه‌های دیگر سال است با این تفاوت که در بازدید از مساجد قدیمی و تاریخی باید در نظر داشته باشید که به سبب برگزاری مراسم مربوط به ماه رمضان در این مکان‌ها ممکن است بازدید از آنها طبق روال مابقی روزها نباشد. گفتنی است معمولاً پارک‌های آبی استانبول و یا برخی از مراکز تفریحی این مقصد در ماه رمضان به سبب کاهش گردشگران تخفیف‌هایی را برای بلیط‌های ورودی در نظر می‌گیرند و می‌توان گفت در مجموع هزینه بازدید از مکان‌های دیدنی در رمضان کمتر از زمان‌های دیگر است.

فعالیت رستوران‌های ترکیه در رمضان

یکی از موضوعاتی که برای مسافران در طول ماه رمضان اهمیت ویژه‌ای دارد امکان تهیه موارد غذایی و استفاده از رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها در طول روز است. در سفر به ترکیه نیز این موضوع دغدغه بسیاری از مسافران است و تصور می‌کنند در طول روز همه رستوران‌ها بسته خواهند بود. در حالی که برنامه فعالیت تعداد زیادی از رستوران‌ها در شهرهای گردشگری و کلان‌شهرهای ترکیه نظیر استانبول، ازمیر، آنکارا، آنتالیا و آلانیا کاملاً طبق روتین معمولی و همیشگی آنها است و در تمام طول روز می‌توان به آنها مراجعه کرد. تنها تعداد محدودی از رستوران‌ها آن هم در مناطق دورتر از مرکز شهر و یا مناطق غیر توریستی شهرها فعالیتشان را به طور کلی تعطیل می‌کنند. علاوه بر آن بعد از افطار نیز بیشتر رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد خوراکی تا دیر موقع شب به فعالیت می‌پردازند. لازم به ذکر است که موضوع درباره شهرهای کوچک یا مناطق روستایی ترکیه متفاوت است.  

مراکز خرید ترکیه در ماه رمضان

بازارگردی و خرید جزو فعالیت‌های محبوب گردشگران در سفر به مقاصد مختلف ترکیه است و در طول سفر در ماه رمضان هم نمی‌توان از خیرش گذشت. روی‌هم‌رفته مراکز خرید در شهرهای گردشگری مهمی مثل استانبول در ماه رمضان در طول روز هم فعالیت دارند؛ اما ساعات کاری آنها قدری متفاوت است. معمولاً ساعت شروع کار برای بیشتر آنها یک تا دو ساعت بعد از ساعت همیشگی است و یک ساعت قبل از افطار هم بیشتر مراکز خرید در حال تعطیل کردن هستند؛ اما در طول این زمان به راحتی می‌توان به بازارهای محلی یا مراکز خرید ترکیه رفت و حتی از تخفیف‌های ویژه‌ای که معمولاً در این دوران اعمال می‌شود نهایت بهره را برد.

آداب سفر به ترکیه در ماه رمضان

کلام آخر

برعکس آنچه که بیشتر افراد تصور می‌کنند ماه رمضان زمان نامناسبی برای سفر به ترکیه و مقاصد مطرح آن نظیر استانبول، آنتالیا، کاپادوکیه، آنالیا و ازمیر نیست، بلکه سفر در این ماه مزیت‌هایی هم دارد که شامل هزینه کمتر بلیط هواپیما، هتل و به طور کل خدمات سفر و همچنین فرصت گشت و گذار فارغ از فضای پر ازدحام شهرهای گردشگری است. در این مطلب آداب سفر به ترکیه در ماه رمضان و همچنین شرایط سفرها در این ماه را به طور کلی بررسی کرده‌ایم؛ اما لازم است توجه داشته باشید که این شرایط بر اساس شرایط کلی شهرهای مهمی است که مقصد بیشتر مسافران در ترکیه هستند و بسیاری از این موارد درباره شهرهای کوچک و مرزی ترکیه و همچنین مناطق روستایی این کشور نمی‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج