۱۴۱۳۱۶۶
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

طرح برادر بن لادن برای ساخت طولانی‌ترین پل معلق جهان

هدف این شهرها ایجاد ثبات اقتصادی برای جیبوتی است که بسیار به آن نیازمند است و این کشور را به یک قطب اقتصادی بزرگ به عنوان پیوندی جدید بین آفریقا و خاورمیانه تبدیل می‌کند.

روزیاتو: برادر اسامه بن لادن با طرح دیوانه‌وار ساخت طولانی‌ترین پل معلق جهان مسیر متفاوتی را برای شهرت انتخاب کرده است. این پل که با نام “پل شاخ‌ها” شناخته می‌شود، با طولی بیش از ۳۲ کیلومتر قرار است از سواحل آفریقا تا خاورمیانه کشیده شود. این پل بخشی از طرح کلی پروژه “النور” است که هزینه آن بیش از ۱۰۰ میلیارد پوند برآورد شده و شامل ایجاد یک مسیر جاده‌ای و ریلی شش لایه با توانایی عبور روزانه ۱۰۰ هزار خودرو و چهار خط قطار نوری با ظرفیت حمل ۵۰ هزار مسافر است.

همچنین با توجه به ارتفاع آن، تعداد انبوهی از کشتی‌ها نیز قادر خواهند بود از طریق کانال سوئز از دریای سرخ عبور کنند. از آنجایی که عمق آب‌های تنگه باب المندب تا ۳۰۰ متر می‌رسد، برج‌های پل برای حمایت از سازه باید ۷۰۰ متر ارتفاع داشته باشند که ۴۰۰ متر آن بالای آب خواهد بود.

طرح برادر بن لادن برای ساخت طولانی‌ترین پل معلق جهان

به همراه این پل، دو شهر جدید به نام “شهرهای النور” در دو سوی آن، یکی در جیبوتی و دیگری در یمن ساخته خواهند شد. هدف ایجاد شهری با ۲.۵ میلیون نفر جمعیت در جیبوتی و ۴.۵ میلیون نفر در یمن طی ۱۵ سال است. به گفته شیخ بن لادن، این کلانشهرها «مایه حسرت جهانیان» خواهد شد.

این شهرها با هدف ایجاد مدل‌هایی از پایداری و ارزش‌های بشردوستانه برپا می‌شوند و کاملاً با فناوری‌های سبز و منابع انرژی تجدیدپذیر تأسیس خواهند شد و قرار است بهترین بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌های جهانی و امکانات ورزشی را در خود جای دهند.

طرح برادر بن لادن برای ساخت طولانی‌ترین پل معلق جهان

هدف این شهرها ایجاد ثبات اقتصادی برای جیبوتی است که بسیار به آن نیازمند است و این کشور را به یک قطب اقتصادی بزرگ به عنوان پیوندی جدید بین آفریقا و خاورمیانه تبدیل می‌کند.

پس از اتمام، این دو شهر الگوهایی برای ۹۸ شهر دیگری خواهند بود که شیخ بن لادن رویای ساخت آنها در سرتاسر جهان را دارد، اما هنوز مشخص نشده است که کجا.

اما علیرغم سرمایه‌گذاری میلیون دلاری در این پروژه، جاه‌طلبی شیخ بن لادن هنوز چیزی جز یک رویای بزرگ نیست.

طرح برادر بن لادن برای ساخت طولانی‌ترین پل معلق جهان

این طرح از زمان افشای اولیه آن برای اولین بار در ۱۶ سال پیش، هنوز در مرحله برنامه‌ریزی قرار دارد و هیچ توافقی بین دولت‌های یمن و جیبوتی برای اجرای آن به امضا نرسیده است.

عدم به اشتراک گذاری برنامه‌ها برای عموم، بسیاری را نسبت به تکمیل این پروژه دچار تردید کرده است.

فقدان زیرساخت های ارتباطی مسئله دیگری است. بزرگراه‌ها و راه‌آهن‌های جدیدی باید ساخته شوند تا پل را به شهرهای بزرگی مانند آدیس آبابا، نایروبی، جده، دبی و ریاض متصل کنند که صدها کیلومتر دورتر هستند.

با توجه به وضعیت نامطمئن خاورمیانه و اوضاع ناآرام دریای سرخ ممکن است به این زودی‌ها شاهد این پل نباشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج