۱۴۲۵۷۹۵
۱۵۸
۱۵۸
پ

رپورتاژ آگهی

نیاز جامعه به مشاور امور خانوادگی و وکیل خانواده

پیشنهاد می شود قبل از اقدام به ازدواج با وکیل متخصص خانواده مشورت بگیرید تا مسائل حقوقی امور خانواده را برای شما بیان ، و به شما کمک نمایید تا بهترین تصمیمات را گرفته و در آینده به بهترین نحو از حقوق و منافع خود محافظت نمایید .

ازدواج معمولاً با عشق و علاقه آغاز می گردد و همین موضوع باعث می شود که توافقات لازم و آینده نگری دقیقی در زمینه های مختلف زندگی مشترک مثل رویه ازدواج ، تامین اموال ، حقوق مالی مشترک و اختصاصی هر یک از زوجین ، حقوق فرزندان ، میزان حق نفقه ، حق طلاق ، حق مسکن ، حق حضانت از فرزندان و ... صورت نگیرد و همین عدم توافق و آینده نگری باعث بوجود آمدن اختلافات زیادی در زندگی مشترک می گردد ، پیشنهاد می شود قبل از اقدام به ازدواج با وکیل متخصص خانواده مشورت بگیرید تا مسائل حقوقی امور خانواده را برای شما بیان ، و به شما کمک نمایید تا بهترین تصمیمات را گرفته و در آینده به بهترین نحو از حقوق و منافع خود محافظت نمایید .

نیاز جامعه به مشاور امور خانوادگی و وکیل خانواده

دلایل بوجود آمدن مشکلات خانوادگی

در جامعه امروزی بنا به دلایل متعددی دعاوی زیادی پیرامون موضوعات مربوط به امور خانواده در محاکم قضایی مطرح شده و از شایع ترین و پرمراجعه ترین موضوعات حقوقی جامعه امروزی به شما می آید و درصد قابل توجهی از ازدواج ها به طلاق منجر می شوند . متاسفانه موارد زیادی را شاهد هستیم که از این سنت رسول اکرم (ص) بعنوان راهی برای کلاهبرداری و سوء استفاده های مختلفی بخصوص در زمینه امور مالی مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل حجم مراجعه کنندگان آن نظامی جدا برای پیگیری آن در نظر گرفته شده است .

بعد از انعقاد عقد نکاح ممکن است بین زوجین به دلایل مختلفی مثل : اختلاف در ارزش ها و باور ها ، مشکلات ارتباطی ، مشکلات و مسائل مالی و پولی ،تعامل نداشتن زوجین با یکدیگر و عدم توجه به نیازها ، عدم اعتماد بین زوجین، مشکلات روانی و ... اختلافاتی بوجود آید که روابط خانوادگی را ضعیف نموده و به بحران بکشد به نحوی که زوجین تصمیم به جدا شدن و طلاق بگیرند .

ضرورت نیاز به وکیل متخصص خانواده

طلاق در اسلام و قانون امری مذموم و ناپسند معرفی شده ست که به دلیل سستی مبانی اعتقادی و اخلاقی و مشکلات اجتماعی و اقتصادی مورد سوء استفاده هایی قرار می گیرد .

قواعد و مقررات مربوط به طلاق در قانون مدنی بعنوان قانون مادر و در قانون حمایت خانواده به صورت خاص بیان شده اند که با بررسی آنها مشخص می شود که هدف اصلی قانونگذار تحکیم و تعالی و استواری روابط بین اعضا خانواده می باشد .

طلاق اصولاً به درخواست مرد می باشد ، لکن طلاق توافقی و طلاق به درخواست زوجه هم در قانون پیش بینی شده است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند .

دعاوی طلاق از پیچیده ترین و حساس ترین دعاوی نظام قضایی ایران می باشند ، زیرا موضوعات حقوقی ، مالی و خانوادگی متعددی را تحت الشعاع خود قرار می دهد، شاید بتوان گفت که طلاق تنها دعوایی است که می تواند تأثیرات گسترده ای بر تمامی جنبه های زندگی هر یک از زوجین و فرزندان آنها داشته باشد از جمله : تقسیم دارایی مشترک ، تعیین نفقه ، حضانت فرزندان ، مهریه ، حقوق والدین در ارتباط با فرزندان ، تاثیرات عاطفی و روانی ،تغییرات در روابط اجتماعی ، تاثیرات روانی بر روی فرزندان ... .

در این زمان است که مراجعه به وکیل متخصص خانواده می تواند بسیار مفید باشد و در حل مسائل حقوقی خانوادگی به زوجین کمک و حقوق آنان را حفظ بنماید .

همچنین تلاش وکیل امور خانوادگی برای سازش بین زوجین ، ممکن است در صورتی که این امر باعث بهبود روابط زناشوییی و حل مشکلات آنان بشود بسیار موثر باشد ، وکیـل متخصص امور خـانوادگی می تواند با روش هایی مانند مذاکره ، تسویه و توجیه ، فضای صلح آمیز را ایجاد و برای حل و فصل مسائل و مشکلات بین زوجین نهایت تلاش را در جهت ادامه زندگی مشترک بنمایید .

نیاز جامعه به مشاور امور خانوادگی و وکیل خانواده

در این میان نقش و اهمیت یک وکیل متخصص و ماهر در امر خانواده است که راهگشا و روشن کننده فرایند پیگیری برای فرد مراجعه کننده می باشد و در موضوع حقوق خانواده تخصص و مهارت وکیل از مهم ترین و اثر گذارترین مباحث بوده و می توان آن را اهرم اصلی اعاده حق دانست .

در بیان کلی حقوق خانواده متشکل از موضوعاتی مانند طلاق، نفقه ،مهریه و…. می باشد و افراد در صورت وجود هرگونه درگیری درباره هر یک از این موضوعات می توانند به مراجع قانونی مراجعه نموده درخواست اعاده حق کنند.

وکیل متخصص خانواده چه کسانی هستند؟

وکیـل متخصـص خانواده یک حقوقدان است که در زمینه مسائل حقوقی مربوط به خانواده تخصص دارد ، به قوانین و مقررات مرتبط با خانواده تسلط کامل داشته و می‌تواند در موارد مختلف به شما کمک کند.

ویژگی‌ها و نقش‌های وکیل متخصص خانواده عبارت‌اند از :

تخصص و تجربه :

وکیـل متخصـص خانـواده دارای تجربه چندین ساله در انجام پرونده های خانواده و دانش عمیق در زمینه حقوق خانواده است ، او باید با مسائل مختلف خانواده ، از جمله طلاق ، حضانت ، نفقه ،مهریه ئ فرزند خواندگی و ... اشنایی کامل داشته باشد.

مهارت‌های ارتباطی:

وکیل خانواده باید توانایی برقراری ارتباط موثر با موکلان و طرف‌های مقابل را داشته باشد .

مهارت در مذاکره و میانجیگری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است

صداقت و اخلاق حرفه‌ای :

وکیـل خانـواده باید به اصول اخلاق حرفه‌ای وکالت پایبند باشد و با صداقت و شفافیت به موکلان خود مشاوره دهد

حساسیت و همدلی :

مسائل خانوادگی معمولاً حساسیت‌های عاطفی و احساسی زیادی دارند، بنابراین وکیل باید با همدلی و توجه به این مسائل برخورد کند .

آگاهی به‌روز :

وکیـل متخصـص خـانواده باید از تغییرات قوانین و مقررات مرتبط با حقوق خانواده آگاه باشد و دانش خود را به‌روز نگه دارد

نقش‌های وکیل نادری متخصص در امور خانواده

مشاوره حقوقی :

  • ارائه مشاوره حقوقی در زمینه‌های مختلف خانوادگی، از جمله حقوق و تعهدات در ازدواج، طلاق و مسائل حضانت
  • راهنمایی در مورد مراحل قانونی و حقوقی مسائل خانوادگی به موکل خود

تنظیم اسناد و مدارک :

  • تهیه و تنظیم اسناد قانونی مانند توافق‌نامه‌های قبل از ازدواج، توافق‌نامه‌های طلاق، و اسناد حضانت
  • کمک در تهیه و تنظیم مدارک مربوط به مطالبه مهریه و نفقه.

نمایندگی در دادگاه :

  • نمایندگی موکل در دادگاه‌های خانواده و پیگیری پرونده‌ها
  • دفاع از حقوق موکل در جلسات دادگاهی و ارائه مدارک و مستندات لازم

میانجیگری و حل اختلاف :

  • تلاش برای حل و فصل اختلافات خانوادگی از طریق میانجیگری و مذاکرات بین طرفین
  • ارائه راهکارهایی برای رسیدن به توافق و جلوگیری از تشدید اختلافات

حمایت از کودکان:

  • حفظ حقوق و منافع کودکان در مسائل حضانت و ملاقات
  • ارائه مشاوره و حمایت در موارد خشونت خانگی و مسائل مرتبط با حفاظت از کودکان

چگونه یک وکیل متخصص خانواده را انتخاب کنیم؟

بررسی تخصص و تجربه :

  • تحقیق در مورد تخصص و تجربه وکیل در زمینه حقوق خانواده
  • مطالعه نظرات و تجربیات موکلان قبلی

مشاوره اولیه:

  • ملاقات با وکـیل برای مشاوره اولیه و ارزیابی توانایی‌ها و مهارت‌های او
  • بررسی میزان آگاهی وکـیـل از قوانین مربوط به مسائل خانوادگی شما.

توجه به همدلی و حساسیت :

  • انتخاب وکیـلی که با همدلی و حساسیت به مسائل شما رسیدگی کند

نتیجه‌گیری :

وکیـل متخـصص خـانـواده با تخصص و تجربه خود می‌تواند در حل مسائل حقوقی خانوادگی به شما کمک کند. انتخاب یک وکیل ماهر و با تجربه می‌تواند تاثیر زیادی در حل و فصل مشکلات خانوادگی و حفظ حقوق و منافع شما داشته باشد. با دقت و تحقیق در انتخاب وکـیـل مناسب، می‌توانید بهترین حمایت حقوقی را در مواجهه با مسائل خانوادگی دریافت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت وکیل نادری به نشانی اینترنتی https://vakilnaderi.com/ مراجعه نمایید.

سوالات متداول :

اگر عقد نکاح قبل از نزدیکی به هم بخورد آیا زن می تواند مهریه را مطالبه کند ؟

بله در این صورت نصف مهریه به زن تعلق می گیرد

اگر در نکاح منقطع مهر معیین نشده باشد تکلیف چیست ؟

موجب بطلان عقد می باشد

مدت زمان رسیدگی به پرونده طلاق حدوداً چند ماه است ؟

بستگی دارد که درخواست طلاق از طرف کدام یک از زوجین مطرح شده باشد ، اگر درخواست طلاق از طرف زوج باشد حدودا 12 ماه ، اگر از طرف زوجه باشد حدودا 14 ماه و اگر درخواست طلاق به صورت توافقی باشد با توجه به بحث الزامی بوده مشاوره خانواده حدوداً 6 الی 7 ماه به طول می انجامد .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج