آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۲۷۳۶۱
۳۷۱
۳۷۱
پ

کشف نقاشی‌های ۲هزارساله‌ای که کودکان از گلادیاتورها کشیدند

در این شهر مدفون‌شدۀ روم باستان اخیرا دیوارنگاره‌هایی زغالی کشف شده که تصور می‌شود کودکان با الهام از صحنه‌های مبارزۀ گلادیاتورها آن‌ها را کشیده باشند.

فرادید: نقاشی‌هایی از گلادیاتورها که تصور می‌شود کار کودکان باشد و از تماشای مبارزات گلادیاتورها در آمفی‌تئاترهای پمپئی الهام گرفته شده باشد، در ویرانه‌های پمپئی کشف شده است. 

کشف نقاشی‌های 2هزارساله‌ای که کودکان از گلادیاتورها کشیدند

 

این نقاشی‌های زغالی در جریان حفاری در I’Insula dei Casti Amanti کشف شدند، جایی که گروهی از خانه‌ها در پارک باستان‌شناسی پمپئی قرار دارند. این پارک قرار است برای نخستین بار روز سه‌شنبه به روی عموم باز شود.

موضوعات نقاشی‌های دیگر که روی یک دیوار طولانی پیدا شدند، عبارتند از: طرح کلی سه دست کوچک، دو پیکر که در حال بازی با توپ هستند، یک صحنه‌ی شکار حیوان که ظاهراً گراز وحشی است و صحنه‌ای که در آن دو بوکسور روی زمین دراز کشیده‌اند. 

کشف نقاشی‌های 2هزارساله‌ای که کودکان از گلادیاتورها کشیدند

نقاشی از یک دست کوچک جزو دیوارنگاره‌های کشف‌شده بود

گابریل زوکتریگل، مدیر پارک باستان‌شناسی پمپئی، گفته است که این نقاشی‌ها احتمالاً توسط یک یا چند کودک کشیده شدند که قبل از نابودی شهر در اثر فوران کوه وزوویوس در سال ۷۹ پس از میلاد، در یک حیاط بازی می‌کردند: «با کمک روانشناسان فدریکو دوم [دانشگاه ناپل] به این نتیجه رسیدیم که نقاشی‌های گلادیاتورها و شکارچیان بر اساس مشاهده مستقیم، نه بر اساس مدل‌های تصویری ترسیم شدند. کودکان احتمالاً شاهد نبردهایی در آمفی‌تئاتر بوده‌اند و به این ترتیب با شکلی افراطی از خشونت در تماس بوده‌اند.» باستان‌شناسان بقایای دو قربانی فوران را هم کشف کردند. 

کشف نقاشی‌های 2هزارساله‌ای که کودکان از گلادیاتورها کشیدند

بقایای دو جسد نیز کشف شد

وزیر فرهنگ ایتالیا، جنّارو سانجولیانو، می‌گوید: «در پمپئی بیش از پیش اکتشافات جدید و شگفت‌انگیز انجام می‌شود که ثابت می‌کند این محوطه یک صندوقچه گنج خارق‌العاده است.» 

اتاق ضیافتی مملو از نقاشی‌های دیواری سالم که شخصیت‌های الهام‌گرفته از جنگ تروا را به تصویر می‌کشند، طی حفاری‌های ماه آوریل کشف شد. از اکتشافات دیگر سال گذشته می‌توان به خانه‌ای اشاره کرد که نانوایی کوچک و خفه‌ای دارد که گمان می‌رود بردگان برای تولید نان آنجا زندانی می‌شدند. 

خرابه‌های پمپئی در قرن شانزدهم کشف شد و نخستین کاوش‌ها سال ۱۷۴۸ آغاز شد. پمپئی دومین محوطه باستان‌شناسی پربازدید در جهان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج