۱۴۲۹۲۹۳
۱ نظر
۵۹۸۴
۱ نظر
۵۹۸۴
پ

رپورتاژ آگهی

انواع پنکه؛ کدام برای شما مناسب است؟

قیمت پنکه بسته به نوع، ابعاد و توان آن متفاوت است. بسته به نیاز و بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌توانید نسبت به خرید پنکه ایرانی یا خارجی اقدام کنید.

انواع پنکه؛ کدام برای شما مناسب است؟

پنکه یکی از وسایل خنک سازی محیط محسوب می‌شود که کار اصلی آن کمک به گردش هوای سریع‌تر است. در واقع با استفاده از پنکه سرمایی تولید نمی‌شود، بلکه جریان هوا با سرعت بیشتری منتقل می‌شود تا گرما و تعریق کمتری را احساس کنید. انواع پنکه را می‌توان به دسته‌های سقفی، دیواری، ایستاده و رومیزی تقسیم بندی کرد. در این دسته‌های پنکه‌های بدون پره و مه پاش نیز قرار می‌گیرند که کمی از مدل‌های معمولی متفاوت هستند. قیمت پنکه بسته به نوع، ابعاد و توان آن متفاوت است. بسته به نیاز و بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌توانید نسبت به خرید پنکه ایرانی یا خارجی اقدام کنید. قیمت پنکه پارس خزر به عنوان یک برند ایرانی در سطح معقولی قرار دارد. بین مدل‌های خارجی نیز قیمت پنکه سانی که یک برند چینی است رقابت تنگاتنگی با نمونه‌های داخلی دارد.

پنکه سقفی

پنکه سقفی یکی از قدیمی‌ترین انواع پنکه است که شاید امروزه در کمتر منزل مسکونی دیده شود. مصرف این پنکه‌ها بیشتر به محیط‌های تجاری، مدارس و سالن‌های بزرگ محدود می‌شود. این پنکه‌ها از سقف آویخته می‌شوند و بزرگترین حسن آن همین است که هیچ گونه فضایی روی زمین اشغال نمی‌کنند. پنل کنترل این پنکه‌های عموما روی دیوار نصب می‌شود و دارای تنظیمات سرعت است. برخی از انواع پنکه سقفی دارای چرخش معکوس هستند که ظاهرا در فصول سرد سال باعث به گردش در آمدن هوای گرم تجمع کرده در بالای اتاق می‌شوند. قیمت پنکه سقفی نسبت به سایر انواع پنکه تفاوت چندانی ندارد. در حال حاضر برای خرید پنکه سقفی باید بین ۵/۲ تا ۵ میلیون هزینه کنید.

انواع پنکه؛ کدام برای شما مناسب است؟

پنکه دیواری

اگر روی زمین با محدودیت جا مواجه هستید و علاقه‌ای به پنکه سقفی ندارید، پنکه دیواری نیز می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. ساز و کار و طراحی این نوع پنکه‌ها مشابه مدل‌های ایستاده و رومیزی است با این تفاوت که پایه‌ی پنکه دیواری به نوعی است که روی دیوار پیچ می‌شود. پنکه‌های دیواری امکان حرکت خودکار به چپ و راست را دارند و معمولا از ریموت کنترل برای تنظیم راحت‌تر برخوردار هستند. قیمت پنکه دیواری در حال حاضر حدود ۳میلیون تومان است. برخی از انواع پنکه ایستاده نیز قابلیت تبدیل به پنکه دیواری را دارند.

پنکه ایستاده

انواع پنکه ایستاده را می‌توان به مدل‌های ایستاده خانگی و صنعتی تقسیم بندی کرد. پنکه های ایستاده معمولا قابلیت تنظیم پایه را دارند. در برخی از پنکه های ایستاده بخشی از پایه جدا می‌شود تا به مدل رومیزی و دیواری نیز تبدیل شود. به این مدل ها بسته به میزان تغییرپذیری ۳ در یک یا ۴ در یک می‌گویند. پنکه های ایستاده صنعتی دارای پره فلزی با تعداد و عرض کم هستند و پرتاب باد زیادی دارند. همچنین برخی ایستاده های صنعتی دارای قابلیت مه پاش هستند. این مدل‌ها در کنار باد قطرات آب را نیز به سمت کاربر می‌فرستند. استفاده از پنکه مه پاش در مناطق گرم و خشک و در فضاهای بیرونی رطوبت مطبوعی را برای کاربران به همراه خواهد داشت. قیمت پنکه مه پاش از سایر انواع پنکه کمی بالاتر است.

انواع پنکه؛ کدام برای شما مناسب است؟

پنکه رومیزی

پنکه رومیزی به انواع پایه بلند و پایه کوتاه تقسیم می‌شود. رومیزی‌های پایه بلند در گذشته روی زمین استفاده می‌شدند. کلیدهای تنظیم در این مدل‌ها روی قسمت پایینی دستگاه قرار دارد. در مدل‌های پایه کوتاه خبری از قسمت زیرین و پایه نیست، تنها یک نگهدارنده زیر محصول وجود دارد تا بتوان آن را روی میز ثابت نگه داشت. کلید تنظیمات نیز معمولا روی بدنه پنکه رومیزی پایه کوتاه تعبیه می‌شود. ابعاد رومیزی‌های پایه کوتاه کوچک‌تر از سایر انواع پنکه بوده و شکل و شمایل این مدل‌ها تا حدودی شبیه فن‌های تهویه هوا است. بر همین اساس، قیمت پنکه رومیزی پایه کوتاه از سایر مدل‌ها پایین‌تر است.

پنکه بدون پره

نوعی از پنکه که در سال‌های اخیر رایج شده است پنکه بدون پره است. قیمت پنکه بدون پره از سایر انواع پنکه بالاتر است. با وجود این پرتاب باد این مدل‌ها به پای مدل‌های معمولی دارای پره نمی‌رسد. برتری پنکه بدون پره به ایمنی آن است. با استفاده از این نوع پنکه می‌توانید مطمئن باشید کودک شما انگشت خود را وارد پنکه و پره‌های آن نخواهد کرد. ساز و کار این نوع پنکه به این شکل است که پره‌های کوچک تعبیه شده در پایه‌ی پنکه بدون پره باد را ایجاد کرده و آن را به سمت شیارهای موجود در فضای مدور بالای آن هدایت می‌کنند. اگر قیمت پنکه و قدرت آن برایتان اهمیت دارد بهتر است دنبال مدل‌های رایج‌تر بروید؛ اما اگر محدودیت بودجه ندارید به عنوان یک مدل رومیزی ایمن می‌توانید روی بدون پره‌ها حساب کنید.

انواع پنکه؛ کدام برای شما مناسب است؟

خرید پنکه

پنکه نسبت به کولرگازی یک گزینه‌ی کاملا اقتصادی است. نه قیمت پنکه به اندازه‌ی کولرگازی است نه مصرف برق آن. طبیعی است خنک‌سازی آن نیز با کولرگازی قابل قیاس نیست؛ پس اگر محیط مورد نظرتان خیلی گرم نیست؛ خرید پنکه می‌تواند بهترین و اقتصادی‌ترین تصمیم برای شما باشد. برای خرید پنکه بهتر است علاوه بر قیمت پنکه به لیست مشخصات فنی آن نیز دقت کنید. پنکه‌های جدید قابلیت‌هایی دارند که بهتر است از آن‌ها غافل نشوید. برای مثال حالت‌های باددهی در پنکه‌های جدید پیشرفت قابل توجهی داشته است. حرکت بالا و پایین و سینوسی سر پنکه یکی از گزینه‌ها جذاب پنکه‌های جدید است. شبیه‌سازی نسیم که باد ملایمی را برایتان به ارمغان می‌آورد، صدای کم، داشتن ریموت کنترل و تایمر خاموشی خودکار همگی از قابلیت‌هایی هستند که تجربه‌ی کاربری شما را در استفاده از انواع پنکه ارتقا می‌دهد.

خرید پنکه با بهترین قیمت به کمک زومیت

اگر قصد خرید پنکه دارید برای پیدا کردن بهترین پنکه با بهترین قیمت می‌توانید از زومیت کمک بگیرید. زومیت یک سایت تخصصی فناوری است که در بخش محصول خود مشخصات فنی و قیمت انواع پنکه را قرار می‌دهد. لیست قیمت پنکه در زومیت به‌طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود و پایین‌ترین قیمت عرضه‌ی پنکه در فروشگاه‌های معتبر آنلاین در آن قرار می‌گیرد.

برای خرید پنکه به کمک زومیت کافی است وارد لیست قیمت پنکه در بخش محصول زومیت شوید و از سمت راست محدوده‌ی بودجه‌ی خود را تعیین کنید. با این کار تنها مدل‌هایی که در محدوده‌ی قیمتی مورد نظر شما قرار دارند ظاهر می‌شوند. امکان مقایسه همزمان حداکثر چهار محصول نیز وجود دارد. کافی است نشانگر ماوس را روی مدل‌های دلخواه خود ببرید تا گزینه مقایسه ظاهر شود. تیک مقایسه را برای چهار محصول بزنید و وارد صفحه مقایسه شوید تا تصویر، مشخصات فنی و قیمت هر چهار پنکه را به صورت همزمان مشاهده کنید.

اگر تصمیم به خرید پنکه به صورت آنلاین گرفتید، روی مدل مورد نظر خود کلیک کنید تا وارد صفحه اختصاصی آن شوید. در آن‌جا ضمن دسترسی به مشخصات و تصاویر پنکه، امکان مشاهده‌ی نمودار قیمت پنکه مورد نظرتان و نظرات سایر کاربران در مورد آن را خواهید داشت. رفتن به زبانه‌ی فروشگاه‌ها و قیمت پنکه فهرستی از فروشگاه‌های آنلاین مورد تأیید زومیت به همراه قیمت عرضه‌ی هریک را برایتان به نمایش در خواهد آورد. روی فروشگاه دلخواه خود کلیک کنید تا برای خرید پنکه به سایت آن فروشگاه هدایت شوید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • سید محمد موسوی

      نظرمن ایستاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج