۱۴۵۳۱۹۳
۱ نظر
۳۵۶
۱ نظر
۳۵۶
پ

عوارض ۱۰ یورویی چقدر درآمد برای دولت دارد؟

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: اخذ عوارض ۱۰ یورو شامل مسافران زیر ۲ سال و پروازهای زیارتی نمی‌شود، این عوارض قانون برنامه هفتم بوده، تامین برق ۱۴ هزار هکتار فرودگاه سنگین است.

ایلنا: مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: اخذ عوارض ۱۰ یورو شامل مسافران زیر ۲ سال و پروازهای زیارتی نمی‌شود، این عوارض قانون برنامه هفتم بوده، تامین برق ۱۴ هزار هکتار فرودگاه سنگین است.

عوارض ۱۰ یورویی چقدر درآمد برای دولت دارد؟

سعید چلندری درباره نرخ عوارضی ۱۰ یورویی پروازهای خارجی اظهار داشت: اخذ عوارض ۱۰ یورویی موضوع قانون برنامه هفتم است و در تمام فرودگاه‌های دنیا اخذ عوارض موضوعی رایج است. در کشورهای همسایه هم فرودگاه نجف، استانبول از ایرلاین‌ها این عوارضی را دریافت می‌کنند که در نهایت این عوارضی بر روی قیمت بلیت هواپیما درج می‌شود.

وی با بیان اینکه اخذ عوارض ۱۰ یورو شامل مسافران زیر ۲ سال و پروازهای زیارتی نمی‌شود، ادامه داد: همانطور که گفته شد این عوارضی قانون برنامه هفتم بوده و موضوعی نیست که فرودگاه امام یا سازمان هواپیمایی در این باره تصمیم گرفته باشد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام افزود: در حال حاضر همزمان با صدور بلیت عوارض شهرداری و سایر عوارضی‌ها در نظر گرفته می‌شود و طبق قانون برنامه هفتم ۱۰ یورو هم از این پس اعمال می‌شود. قرار بود که از یکم تیرماه به اجرا برسد اما زمان ابلاغ آن به ایرلاین‌ها ۲۴ تیرماه بود.

چلندری درباره پیش‌بینی درآمدها از محل عوارض ۱۰ یورویی تاکید کرد: با توجه میزان پروازهای خارجی و تعداد مسافران از فرودگاه حضرت امام و همچنین نرخ تسعیر ارز  براورد این است که از این محل درآمدی حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان داشته باشیم که تمام این رقم صرف توسعه زیرساخت‌های فرودگاه حضرت امام و فرودگاه‌های کشور خواهد شد.

وی گفت: باید توجه داشت که هزینه‌های نگهداری از فرودگاه بسیار بالا است، فقط برای تامین برق محوطه فرودگاه امام هزینه قابل توجهی انجام می‌شود که این گوشه‌ای از هزینه‌های فرودگاه محسوب می‌شود و هزینه روشنایی ۱۴ هزار هکتار فرودگاه باید تامین شود. از دیگر هزینه‌ها که شاید مورد توجه قرار نگیرد، هزینه نگهداری و بهسازی سرویس بهداشتی‌ها و امکانات مورد استقاده کاربران و مسافران است. روزانه با احتساب مسافران و مستقلبین و بدرقه کننده آنها بیش از ۴۰ هزار نفر از سرویس‌های بهداشتی فرودگاه استفاده می‌کنند و نیاز است که هر ۶ ماه یکبار این امکانات بهسازی شوند که این تنها گوشه‌ای از هزینه‌های نگهداری یک فرودگاه است.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام اظهار داشت: البته فرودگاه امام خمینی (ره) زیان‌ده نیست و درآمد آن در سه سال اخیر هر سال افزیش پیدا کرده و این هزینه‌ها از محل درآمدها پرداخت می‌شود و این درآمدها صرف حفظ زیرساخت‌ها می‌شود و برای توسعه زیرساخت‌ها از محل‌های دیگری استفاده می‌کنیم و بسته‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شده و برای پروژه توسعه فاز ۲ فرودگاه از تهاتر نفت استفاده می‌کنیم.

وی درباره انتقاد عده‌ای از ارزی بودن این عوارض و محاسبه یورویی آن گفت:‌ باید توجه داشت که این عوارض مختص پروازهای خارجی است و نرخ بلیت‌های خارجی با ارز محاسبه می‌شود اما از آنجایی که سیاست پولی کشور حذف دلار است، مبنای این عوارض را یورو در نظر گرفته شده‌ است. باید توجه داشت که اگر این عوارض ریالی در نظر گرفته می‌شد امکان متناسب سازی آن با حرکت تورم وجود نداشت.

چلندری افزود: تجربه عوارض ریالی را در عوارض فرودگاهی داشتیم که چندین  سال گذشته عوارض ۳۵ هزار تومانی در نظر گرفته شد در حالی که در ان زمان نرخ بلیت حدود ۱۵۰ هزار تومان بود این نرخ عوارضی بخشی از هزینه‌های فرودگاهی را پوشش می‌داد اما در طول زمان با افزایش قیمت این عدد ۳۵ هزار تومان باقی ماند و اثر خود را از دست داد اما نرخ ۱۰ یورویی ثابت می‌ماند و نرخ تسعیر را هم بانک مرکزی اعلام می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ملت بیاید یاری کنید تا اختلاس مدیران ادامه دار باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج