۱۴۹۰۰۲۰
۹ نظر
۴۱۳
۹ نظر
۴۱۳
پ

واگذاری سهام ایران‌خودرو کلید خورد

​پس از ۲۳ سال از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا سرانجام تصمیم به خصوصی‌سازی صنعت خودروسازی کشور گرفت. بر اساس نامه‌ای که از سوی این شورا به هیأت تجدیدنظر شورای رقابت ارسال شده، جمع‌بندی نهایی درباره واگذاری ایران‌خودرو به بخش خصوصی انجام شده است.

ایلنا: پس از ۲۳ سال از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا سرانجام تصمیم به خصوصی‌سازی صنعت خودروسازی کشور گرفت. بر اساس نامه‌ای که از سوی این شورا به هیأت تجدیدنظر شورای رقابت ارسال شده، جمع‌بندی نهایی درباره واگذاری ایران‌خودرو به بخش خصوصی انجام شده است.

photo_2025-02-03_21-18-16

با حمایت سران سه قوه واگذاری سهام ایران‌خودرو کلید خورد.

پس از ۲۳ سال از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا سرانجام تصمیم به خصوصی‌سازی صنعت خودروسازی کشور گرفت. بر اساس نامه‌ای که از سوی این شورا به هیأت تجدیدنظر شورای رقابت ارسال شده، جمع‌بندی نهایی درباره واگذاری ایران‌خودرو به بخش خصوصی انجام شده است. 

پایان مدیریت دولتی در خودروسازی

براساس این تصمیم، فرایند خصوصی‌سازی ایران‌خودرو در دو مرحله انجام خواهد شد: نخست، واگذاری مدیریت و سپس انتقال مالکیت با رعایت تعهدات اقتصادی و اجتماعی. به این ترتیب، دولت از مدیریت مستقیم این خودروساز خارج خواهد شد و نقش نظارتی خود را حفظ می‌کند. این واگذاری باید طی یک بازه زمانی مشخص (حداکثر پنج سال) انجام شود تا از بروز چالش‌های احتمالی جلوگیری شود.

موافقت سران قوا با واگذاری به کروز

بر اساس اخبار غیررسمی، سران قوا نیز با واگذاری سهام ایران‌خودرو به کنسرسیوم بخش خصوصی موافقت کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • خنگول

    واگذاری؟؟؟!!!!
    مگه دارین به مردم واگذار میکنین؟؟؟
    از یه جیب به جیبِ دیگه تون.

  • بهروز ایرانی

    کلا باید این دو شرکت به بخش خصوصی واقعی واگذار شده و با شرکت های بزرگ جهان ادغام شود.

  • آدم برفی

    خصوصی سازی تنها کافی نیست
    حذف رانت .....
    وتفکر میر سلیمات رو صنعت خودرو مهمتره

  • Hossein

    همه چی رو نابود کردین دیدید دیگه عرضه ندارید میخواید واگذار کنین ، با اینکه ملت رو بدبخت کردین ولی برای شما مدیران مجموعه و تصمیم گیران این چند سال خوب نون داشت

  • عبدالله

    از واژه خصوصی سازی نگرانم چون غالبا رانت و فساد و چپاول گری را بدنبال داشته است.

  • عبدالله

    اگر قیمت ها تعدیل شود، مقاوم سازی شود ، ایمن سازی شود و کلا به نفع مردم باشد بسیار عالی است و الا یک کار جاهلانه است.

  • خوش ی بین

    اگر پس از واگذاری مدیریت را به مدیران دولتی ندهید ومالگ کارخانه استقلال کامل در اداره انرا داشته باشد امید به بهبود تولیداست انشاله که قدم خیری برای مصرف کننده باشدد وت ارزش واقعی ان به خزانه دولت برگردد

  • علی

    به شرطی که به آقایانی که الانم بین ۲۰۶ ولندکروز فرقی نمیدونند واگذار نکید که وضع از این بدتر بشه

  • هیچ کس

    بدترین کار در بدترین شرایط با بدترین حالت ممکن، آخه کجای این کار خوبه ؟
    فردا روز دولت ایران ( و نه حکومت ) در برابر یه شرکت پفک فروشی هم قدرت چانه زنی نخواهد داشت.

    شرکت قطعه ساز کروز مردم و حتی سایر قطعه ساز ها رو تحت فشار قرار داده حتی به رقبا هم رحم نمیکنه و آخرین رقیبش که دولت بوده کنار زده،
    حالا هر چی اون شرکت بتازونه کسی نمیتونه جلوشو بگیره

    نقش نظارتی دولت هم در این اتفاق بدترین کار ممکنه اونوقت ارز دولتی میگرن با قیمت کم و قطعات رو با نرخ روز بازار، به مردم قالب میکنن.

    تا الان نقش نظارتی دولت در شرکتهای خصوصی فقط رانت و معضل برای دولت و مردم بوده.

    در آخر کلمه خصوصی... خیلی کلمه سخت و محدود کننده ای هست، مثل اینه که کسی بره بخشی از ساحل رو خصوصی کنه، دیگه هیچ کس حقی نداره. نمیدونم چرا با آب و تاب میگید " خصوصی سازی " یعنی دیگه مال یه عده است مال ملت نیست. این کلمه زشت خصوصی سازی، کجاش زشت و توهین آمیز نیست؟؟؟؟

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج