فروش میوه بصورت «دانهای» شد!
سالها تصاویر خرید دانهای میوه در برخی کشورهای اروپایی برای ایرانیها عجیب بود؛ مشتریانی که بهجای خرید چند کیلو میوه، تنها یک یا دو عدد برمیداشتند، حالا اما این الگو به فروشگاههای آنلاین ایران هم رسیده و نشانهای از تغییر سبک خرید خانوارهاست.
سیتنا: سالها تصاویر خرید دانهای میوه در برخی کشورهای اروپایی برای ایرانیها عجیب بود؛ مشتریانی که بهجای خرید چند کیلو میوه، تنها یک یا دو عدد برمیداشتند، حالا اما این الگو به فروشگاههای آنلاین ایران هم رسیده و نشانهای از تغییر سبک خرید خانوارهاست؛ تغییری که زمانی دور از ذهن به نظر میرسید.

شاید فروش دانهای میوه در ذات خود پدیدهای منفی نباشد؛ در برخی کشورها این مدل فروش بخشی از فرهنگ مصرف، مدیریت نیاز روزانه یا حتی کاهش هدررفت مواد غذایی است. اما آنچه این تصویر را در ایران متفاوت و تلخ میکند، زمینه اقتصادی آن است؛ اینکه این تغییر نه از دل انتخاب سبک زندگی، بلکه زیر سایه فشار معیشتی و کاهش قدرت خرید شکل گرفته است.
نظر کاربران
نشانه های خطرناکیه
نشانه بی پولی و فقر است
مردم ایران در آمریکا و اروپا دروغ میوه دانه ایی در آمریکا و اروپا را ب تصویر کشیدن که در فروشگاه ها بسته بندی های آماده چند کیلویی موجوده، حتی نشان دادن کارگر در آمریکا هفته ایی یا ماهی یک عدد گوسفند کامل میتونه با یک صدم حقوقش بخره چه برسه به میوه
بلطف مسئولین لایق از خرید میوه با جعبه به خرید دانه ایی رسیدیم .دیگه چه وقت قراره درست بشه
همیشه تندرو ها اروپا رو مسخره میکردن گرفتارش شدند
خاک بر سرت مسئولش
شما پفیوزا چرا همیشه قیمت همه چیزو صدبرابر میگید؟!!! ما که یه جای خیلی دورافتاده هستیم هم قیمتاش انقدر نیست!میخواید عادی سازی کنید فقط همیشه!
پاسخ ها
عقلت در حد شعورت ناچیزه. از یه روستای پشت کوه ک خودش تولید کننده میوه و سبزیجاته داری واسه تهران نسخه میپیچی احمق؟ میوه تا از کشاورز به مصرف کننده برسه چند دست میچرخه
تازه اولشه!
اسم فقر و گرانی را گذاشتین تغییر الگو ؟؟؟؟؟ عجب آدمهایی هستین !!!!!!
بنازم به این مملکت داری بالاخره فهمید قیمت واقعی میوه چقدره 🤢😭😁😁😁
زمانی اینجور خرید کردن خارجی ها رو نشان فقر و نداری اعلام میکردند حالا که خودمون گرفتار گرانی و تورم وحشتناک شدیم اسمش شده تغییر الگوی خرید !
از برکات جمله تحریم کاغذ پاره است
عزیزای من حالا به قاچ سیب و غیره .... هم میرسیم.... 🖤
سو تغذیه در ایران بیداد میکنه
سرانه مصرف گوشت و لبنیات به حداقل رسید الان میوه
کم دروغ بگید. اصلا هم از این خبرا نیست. هر مطلبی رو چاپ نکنید. وقتی خیار سه کیلو ۱۰۰، گوجه سه کیلو ۱۰۰، موز ۳۲۰ است چطور قیمت یه دونه موز یا خیار رو زدی ۹۵ و ۱۰؟!
حالا شما مطمئنی همه مردم تو اروپا و امریکا از زور رفاه و باکلاسی میوه تکی میخرن و تو تاریکی زندگی میکنن؟!
قله
عزیز من تو خارج از کشور هم سبک زندگی نیست. بحث مالی و توان خرید. اینقدر از ایران سیاه نمایی نکنید. هنوز تو ایران با تمام گرانی، مردم دارند کیلویی میوه میخرند.
دفیییییییییییییییییقا فقط همین الکی الکی میخان جابندازن آقا اصن نگو اینجوری هست بابا ماکیلویی میخریم مفت ارزون الکی یه برترین ها میزاره ادناهم کم کم میبینن سروصدایی نیس جا میندازن مگه مریضی برترینها خب اصن ایجور تیتری نزن