آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۳۷۸۱۸۲
۵۴۷
۵۴۷
پ

کری شدید و نزدیک به درگیری بین زنان سرخابی!

اولین حضور هواداران زن استقلالی و پرسپولیسی در استادیوم آزادی برای تماشای دربی، حاشیه‌های مهم و قابل بحثی را نیز به همراه داشت.

ورزش سه: شهرآورد شماره ۱۰۲ پایتخت درحالی دیروز برگزار شد که این برای نخستین بار بود زنان هوادار دو تیم می‌توانستند برای تماشای دربی وارد ورزشگاه شوند. اولین حضور زنان برای تماشای بازی ملی مربوط به تقابل ایران و کامبوج در سال ۹۸ بود و سرانجام در شهریور ماه سال گذشته، دیدار استقلال – مس کرمان، میزبان طرفداران زن استقلالی در یک دیدار رسمی باشگاهی (داخلی) بود. بعد از این دیدار، استقلال، پرسپولیس و برخی تیم‌های دیگر میزبان زنان هواداران در ورزشگاه بودند اما تا روز پنجشنبه، هرگز دختران طرفدار استقلال و پرسپولیس در دربی پایتخت مقابل هم قرار نگرفته بودند.

کری شدید و نزدیک به درگیری بین زنان سرخابی!

اولین تقابل زنان هوادار سرخ‌آبی در دربی ۱۰۲ توانست تصاویر بسیار جالب توجه‌ای را خلق کند. اینکه بر خلاف جایگاه پسران، زنان هوادار هر دو تیم از یک گیت ورودی و در کنار یکدیگر وارد استادیوم می‌شدند، از نکات قابل توجه و البته مورد بحث بود. اینطور به نظر می‌‌رسید که اساسا مسئولین انتظار ندارند که زنان هوادار به مانند مردان وارد چالش و یا حتی درگیری فیزیکی – لفظی شوند. به همین دلیل هم طرفداران هر دو تیم از همان ابتدا از درب غربی استادیوم آزادی وارد پارکینگ شماره ۲ می‌شدند و سپس با اتوبوس‌هایی که تفکیک نشده بود به سمت گیت ورودی می‌رفتند.

کری شدید و نزدیک به درگیری بین زنان سرخابی!

در ادامه وقتی آن‌ها به جایگاه هواداران می‌رسیدند، از آن‌جایی که بلیت زنان تفکیک نشده بود، مامورین حاضر از هوادار زن می‌پرسیدند که استقلالی هستی یا پرسپولیسی و بر این اساس آن‌ها را راهنمایی می‌کردند. حتی در دقایق پایانی وقتی جایگاه هواداران زن پرسپولیس پر شده بود، برخی از پرسپولیسی‌ها به جایگاه زنان استقلالی منتقل می‌شدند که در نوع خود جالب بود!

کری شدید و نزدیک به درگیری بین زنان سرخابی!

اما اوج این تقابل بعد از اتمام مسابقه بود. اگرچه این دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسید اما به دلیل جنجال‌های ایجاد شده، فضای متشنج به بخش زنان نیز انتقال پیدا کرده بود و به دلیل مشترک بودن فضای منتهی به بیرون ورزشگاه، لحظات عجیبی رقم می‌خورد. برای مثال مکان تعبیه شده به عنوان صندوق امانات، در محلی بود که موجب ایجاد تجمع هواداران زن دو تیم شد و کری خوانی آن‌ها در دقایقی که منتظر تحویل وسایل‌شان بودند، رو به التهاب می‌رفت. شعارهایی که اغلب آن‌ها قابل پخش نبودند و چه بسا اگر انتظار برای دریافت وسایل بیشتر هم میشد، می‌توانستیم شاهد درگیری باشیم که علت آن، عدم تدبیر لازم برای اولین ورود زنان به استادیوم برای تماشای بازی به این بزرگی بود. قطعا اگر همین رویه در جایگاه مردان در نظر گرفته میشد و آن‌ها هم امکان چنین تجمعی در یک قسمت از ورزشگاه داشتند؛ اتفاقات بسیار بدی رقم می‌خورد اما زنان هوادار در این لحظات به کری‌ خوانی لفظی با لحن تند بسنده کردند.

کری شدید و نزدیک به درگیری بین زنان سرخابی!

اگرچه دیروز اتفاق چندان عجیبی در جایگاه زنان هوادار دو تیم رخ نداد اما انتظار می‌رود تمام این موارد از سوی مسئولین مربوطه پیش‌بینی و البته پیشگیری شود. اینکه تصور کنیم درگیری‌هایی که میان مردان در ورزشگاه رخ می‌دهد؛ هرگز در جایگاه زنان رخ نخواهد داد، تصوری خوش‌بینانه و البته ساده لوحانه است که می‌تواند در آینده عواقب بدی به دنبال داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج