adexo3
۱۴۱۳۴۹۱
۶۴۵
۶۴۵
پ

جنگ لیگ برتری‌ها به طرح‌های گرافیکی رسید

طی هفته‌های اخیر رقابت جالبی بین تیم‌های رسانه‌ای باشگاه‌های لیگ برتری برای طرح‌های گرافیکی به‌وجود آمده است.

فوتبال ۳۶۰: با همه‌گیر شدن فضای مجازی، روز‌به‌روز بر اهمیت این بستر در صنف‌های مختلف افزوده می‌شود. مدتی است که بخش رسانه‌ای باشگاه‌های ورزشی و خاصه فوتبالی، در نقاط مختلف جهان با بهره‌گیری از قدرت شبکه‌های اجتماعی، سعی بر جذب مخاطب و معطوف کردن توجهات به سمت خود دارند. حال این کار می‌تواند با استفاده از آهنگی پرطرفدار و به اصطلاح وایرال شده در شبکه‌ اجتماعی چون اینستاگرام رخ دهد، یا توئیتی کنایه‌آمیز در ایکس (توئیتر سابق) و یا طراحی یک پوستر هدفمند باشد.

ملوان، پیش‌گام انقلاب در فضای رسانه‌ای باشگاه‌های ایرانی

باشگاه‌های ایرانی تا دو سه سال قبل در فضای رسانه‌ای چندان عملکرد خلاقانه و فعالی نداشتند و همه‌چیز محدود به حضور بیانیه‌نویسی و یا حضور در کنفرانس مطبوعاتی می‌شد. حال اما شاهد تغییراتی در این بخش هستیم و شاید باشگاه ملوان پیش‌گام آن بود. انزلی‌چی‌ها در سال آخری که در لیگ آزادگان بودند، توجهات را به سمت خود جلب کردند و پس از صعود به لیگ برتر شاهد اوج‌گیری این توجهات بودیم. ویدیوهای جذاب برای معرفی لباس‌های فصل جدید، طراحی پوسترهای استاندارد جهت معرفی خریدهای جدید و ... بخشی از اقدامات خلاقانه ملوانان بود که باعث شد قشر غیرفوتبالی هم نسبت به آن واکنش مثبت نشان دهند و حتی افرادی نسبت به این تیم علاقه پیدا کنند.

جنگ لیگ برتری‌ها به طرح‌های گرافیکی رسید

پس از واکنش‌های مثبتی که به سمت فعالیت مجازی باشگاه ملوان به‌وجود آمد، به صورت دومینووار الباقی باشگاه‌های لیگ برتری هم وارد گود شدند و سعی کردند با کمک گرفتن از المان‌های موجود، دست به فعالیت‌های جالب توجهی در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار بزنند. ابتدای این فصل ویدیوهای متنوع و جذابی برای معرفی خریدها و یا لباس‌های جدید هر باشگاه در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و گواه بر گزاره قبلی‌ای بود که به آن اشاره داشتیم.

رقابت پوستری جالب بین باشگاه‌های لیگ برتری

معمولا هر باشگاه قبل از دیدار پیش روی خود، پوستری منتشر می‌کند که دربرگیرنده نماد و نشانه‌ای درباره تیم حریف و خودی است و این‌گونه به استقبال آن مسابقه می‌رود. حال در این بین از کاراکترهای شناخته‌شده خارج از دنیای ورزش هم وام گرفته می‌شود و دنیای سینما و هنر بیش از بقیه مورد توجه قرار می‌گیرد؛ چرا که مخاطب می‌تواند ارتباط بهتری با آن پوستر مربوطه بگیرد. به جز این، لقب تیم حریف و یا شهری که درش ساکن هستند نیز دست‌مایه قرار می‌گیرد.

جنگ لیگ برتری‌ها به طرح‌های گرافیکی رسید

از شمس‌آذر و فولاد تا گل‌گهر و هوادار

حالا در لیگ بیست‌وسوم و طی هفته‌های اخیر این فعالیت‌ها با یک کری‌خوانی جالب‌توجه همراه شده است. شمس‌آذر پیش از رویارویی با فولاد تصویری از ذوب کردن فولاد را روی پوستر خود به نمایش گذاشت و فولاد هم با به دندان کشیده شدن گندم توسط یک ببر، به طرح گرافیکی تیم قزوینی واکنش نشان داد.

جنگ لیگ برتری‌ها به طرح‌های گرافیکی رسید

باشگاه استقلال خوزستان در آستانه داربی و جدال سرنوشت‌ساز برابر صنعت‌نفت، مقابل دیدگان جواد آقایی‌پور که سوار بر قایق بود، سکوهای نفتی را به آتش کشید. در سوی دیگر اما باشگاه آبادانی چون فعالیت خاصی در بخش رسانه‌ای ندارد، واکنشی به این طرح گرافیکی نداشت و همانند بازی، در جدال رسانه‌ای پیش از مسابقه هم به حریف خود قافیه را باخت.

جنگ لیگ برتری‌ها به طرح‌های گرافیکی رسید

جدال اصلی این هفته اما بین هوادار و گل‌گهر بود. باشگاه پایتخت‌نشین تصویر امین پورعلی و امین قاسمی‌نژاد، 2 بازیکن سابق گل‌گهر را روی پوستر خود کار کرد و نماینده استان کرمان نیز با استفاده از تصویر ستاره تیمش روبرتو تورس و همچنین قائم اسلامی‌خواه، بازیکن پیشین هوادار، روی یک برگه، لوگوی هوادار را به عنوان تارگت (هدف) بعدی تیم اوزونیدیس معرفی کرد. این پوستر برگرفته از سریال پرطرفدار پیکی بلایندرز بود. در ضمن گرافیست باشگاه سیرجانی در پس‌زمینه پوستر تصویری از برج آزادی را کار کرده بود.

جنگ لیگ برتری‌ها به طرح‌های گرافیکی رسید

دوئل هوادار و گل‌گهر با برتری یک بر صفر شاگردان مسعود شجاعی خاتمه پیدا کرد و تیم رسانه‌ای هوادار پیرو کاری که پس از پیروزی برابر فولاد انجام داده بودند، طرح گرافیکی حریف را بهانه قرار دادند و با پوستری جدید برای رقیب کری خواندند. آن‌ها این‌بار لوگوی تیم سیرجانی را روی برگه به تصویر کشاندند و در فضایی سینمایی، از واژه DESTROYED (نابود) برای‌شان استتفاده کردند.

این ماجرا ادامه دارد...

باید دید در ادامه و با توجه به استقبال گسترده‌ای که در این فصل از طراح‌های گرافیکی منتشر شده از باشگاه‌ها توسط کاربران مجازی صورت گرفته، تیم‌های رسانه‌ای باشگاه‌ها چه اقدامات جدیدی در نظر دارند. بدون شک پیشرفت در این زمینه و در ابعاد مختلف رسانه‌ای می‌تواند به زیباتر شدن وجهه لیگ کمک کند و هواداران هر تیم را مشتاق‌تر کند. حتی برای باشگاهی چون هوادار هم طرفدار خاصی جز خانواده‌های خود بازیکنان ندارد، فعالیت‌های خلاقانه در فضای مجازی می‌تواند توجهات را نسبت به این باشگاه دوچندان کند. البته که باید توجه داشت تا اتفاقی همانند طرح گرافیکی چند ماه پیش باشگاه سپاهان پیش از دیدار این تیم مقابل تیم آوای تهران در لیگ برتر زنان رخ ندهد و این کری‌خوانی‌ها در حد کری باقی بماند و به سمت توهین حرکت نکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج