آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۲۸۱۷۰
۷ نظر
۳۱۹۴
۷ نظر
۳۱۹۴
پ

هزینه میلیون دلاری باشگاه ایرانی برای یک امتیاز ناقابل!

سپاهان در ۴ دوره اخیر لیگ برتر به صورت متناوب روی پله دوم و سوم جدول قرار گرفته است.

فوتبالی: سپاهان در ۴ دوره اخیر لیگ برتر به صورت متناوب روی پله دوم و سوم جدول قرار گرفته است.

هزینه میلیون دلاری باشگاه ایرانی برای یک امتیاز ناقابل!

آنها در لیگ‌های 20 و 21، نیمکت‌شان را به محرم نویدکیا سپردند و در دو فصل اخیر، ژوزه مورایس را در مقام سرمربی داشتند. تفاوت این دو نفر اما تنها یک امتیاز بوده درحالیکه سپاهان حداقل یکی، دو ملیون دلاری برای مرد پرتغالی و خواسته‌هایش بیشتر از دوران نویدکیا دست به جیب شد.

سپاهان زیرنظر نویدکیا، نایب‌قهرمان لیگ بیستم شد و در دومین فصل حضور او، روی پله سوم قرار گرفت. همین سناریو بدون کوچکترین تغییری در دوران مورایس رقم خورد: نایب‌قهرمان لیگ 22 و تیم سوم لیگ 23. قهرمانی سپاهان در این دوره جام حذفی، تنها نکته‌ای است که می‌تواند کارنامه دوران کاری مورایس در سپاهان را سنگین‌تر و برتر از بازه زمانی فعالیت نویدکیا کند.

هزینه میلیون دلاری باشگاه ایرانی برای یک امتیاز ناقابل!

تفکیک نتایج سپاهان زیرنظر این دو نفر، تفاوت معنادار خاصی را نشان نمی‌دهد. یک برد بیشتر برای مورایس، یک باخت کمتر برای نویدکیا، 7 گل زده بیشتر برای مورایس، 21 گل خورده کمتر برای نویدکیا و فقط یک امتیاز برتری برای مورایس؛ سپاهان از این تغییر سرمربی که بار مالی بسیار سنگینی برای آنها داشت، سود خاصی نبرد و به مقامی هم نرسید.

هزینه میلیون دلاری باشگاه ایرانی برای یک امتیاز ناقابل!

 

در این بین اما یک بازه زمانی ویژه در کارنامه مورایس ثبت شده است: رقم زدن تلخ‌ترین و تاریک‌ترین دوران سپاهان در تاریخ لیگ برتر با تحمل 5 باخت پیاپی. این اتفاق هرگز در زمان نویدکیا نیفتاد که سپاهان در بیشتر از 2 بازی متوالی، زمین را دست خالی ترک کند درحالیکه برای زردهای اصفهانی زیرنظر مرد پرتغالی رقم خورد و با ضعیف‌ترین دوره آنها در تاریخ لیگ برتر برابری کرد.

مقایسه عملکرد این دو سرمربی، ملاک مناسبی برای اظهارنظر درخصوص مدیریت سپاهان است که چطور با از دست دادن نویدکیا و صرف هزینه سنگین چند میلیون دلاری، به سمت استخدام سرمربی پرتغالی رفت. 

البته این اتفاق در سپاهان، چیز عجیبی نیست. آنها سالها قبل، دست به تغییر سرمربی‌شان زدند و با برکناری حسین چرخابی، نیمکت‌شان را به فرهاد کاظمی سپردند. در آن زمان، این تغییر حتی باعث افزایش امتیاز هم نشد و تنها تفاضل گل سپاهان را کمی بهتر کرد درحالیکه گفته شد حدود 700، 800 میلیون برای زردهای اصفهانی، بار مالی ایجاد کرد آنهم در لیگ هشتم یعنی تقریبا یک دهه و نیم قبل.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بعد مدير رسانه ای شون نمک می‌ریزه در مورد پرسپولیس همه‌ توجیح نتايج ضعیف شون شده پرسپولیس جالبه

    • ناشناس

      برای سپاهان ۱۰۰هزارمیلیاردهم پول نیست چون ازجیبشون که نمیدن

    • ناشناس

      چقدر نویسنده این مطلب عقده ای هست.مگر تیم های دیگر ماچ می‌دهند.خبرنگار باید عادل باشد نه عقده ای

    • ابی دل

      شما اصلا نمیخواد برا پول باشگاه سپاهان خودتون ناراحت کنید والا تا داوری‌ها درست نشه خود گواردیولا بیاد تو لیگ ایران سرمربی بشه جام برا تیم حکومتی هست به والا که داوری‌ها و سازمان لیگ جام ومیده به لنگیا اگر شهامت داری درمورد قهرمانی های لنگ با گل افساید ازش بنویش

    • امید

      اگر نویدکیا با داشتن این همه بازیکن و هزینه ای که رو دست باشگاه میذاشت چه اتفاقی میفتاد؟؟

    • ناشناس

      وقتی از جیب دیگران خرج کنی، مسلما دلت نمیسوزه، تازه آقایان در اختلاس ۱۲ هزار میلیاردی هم کم پول نخوردن، بخشش از دیگران راحته..... حیف از بیت المال که به نااهلان سپرده شده......

    • ناشناس

      شما به جای این چرندیات ،لطف فرمایید راجع به عواملی که باعث شد سپاهان در این فصل با بحران های زیادی روبرو شود و افت کند تا دو تیم سوگلی تهران بتوانند مقام اول و دوم را کسب کنند را برای خوانندگان روشن کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج