۴۵۷۵
۵۰۰۲

۱۰ رویای رایج که همه ما آن را تجربه کرده‌ایم

خواب‌های شما چه می‌گویند؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که صبح ناگهان از خواب بیدار شده و از دیدن یک خواب عجیب هیجان زده شوید. برخی از خواب‌های معمول را که اکثر افراد آن را تجربه کرده‌اند برای شما تعبیر می‌کنیم.

خواب‌های شما چه می‌گویند؟

خواب‌های شما چه می‌گویند؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که صبح ناگهان از خواب بیدار شده و از دیدن یک خواب عجیب هیجان زده شوید. این خواب تمام طول روز فکر شما را مشغول می‌کند و درباره آن فکر می‌کنید، با خود می‌گویید منظور از دیدن این خواب چه بوده و چه پیامی را می‌خواسته به شما بدهد. سراغ کتاب‌های مختلف می‌روید و می‌خواهید به هر نحو که شده خواب خود را تعبیر کنید. اما جالب است بدانید این خواب‌ها آنقدرها هم که فکر می‌کنید عجیب و غریب نیستند و ممکن است خیلی از افراد آن را تجربه کنند.

گاهی در اکثر خواب‌ها یک نقطه مشترک وجود دارد. حالا ما برخی از خواب‌های معمول را که اکثر افراد آن را تجربه کرده‌اند برای شما تعبیر می‌کنیم. شاید نکات جالب و مهمی در آنها پیدا کردید.


خواب‌های شما چه می‌گویند؟

چگونه راحت بخوابید؟

  • پیروی از یک عادت خواب صحیح بهترین روشی است که به شما کمک می‌کند خوب و راحت بخواهید. گاهی عادات نادرست نه تنها باعث بی‌خوابی، بلکه موجب دیدن خواب‌های آشفته و ناراحت‌کننده می شود. هرشب راس ساعت معینی به تختخواب بروید و راس ساعت معینی نیز روز بعد از خواب بیدار شوید، این عادت را روزهای تعطیل نیز ترک نکنید.
  • وقتی به زمان خواب خود نزدیک می‌شوید، از تماشای تلویزیون و یا هر چیز دیگری که مغز و فکر شما را درگیر می‌کند، پرهیز کنید. یک دوش آب گرم بگیرید، یک نوشیدنی گرم بدون کافئین بنوشید و خود را سرگرم خواندن کتاب یا گوش دادن به یک موسیقی آرام کنید.
  • اگر ۲۰ تا ۳۰دقیقه گذشت و خوابتان نبرد، از جایتان بلند شوید و به اتاق دیگری بروید، روی یک صندلی راحت بنشینید، کمی استراحت کنید و مجله یا کتاب بخوانید، وقتی احساس خواب آلودگی کردید، دوباره به تختخواب برگردید. برای رسیدن به آرامش می‌توانید، ورزش نفس کشیدن را تمرین کنید.اگر باز هم نتوانستید بخوابید، نگران نباشید، دوباره همین کارها را تکرار کنید. خواب و آرامش همزمان به سراغ شما می‌آیند.
  • فقط در تختخواب خود بخوابید و از چرت زدن در طول روز به خصوص عصر پرهیز کنید، زیرا باعث می‌شود شب به راحتی نتوانید بخوابید.
  • با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و پیروی از عادات مناسب می‌توانید خوب و راحت بخوابید و دیگر نگران کابوس‌های شبانه و یا خواب‌های بد نباشید.


دندان‌هایتان می‌افتد

دندان سمبل احساس اعتمادبه‌نفس و قدرت است. برخی شرایط در زندگی بیداری باعث می‌شوند تا اعتمادبه‌نفس دچار تزلزل شود. گاهی نیز شرایط شما را ضعیف و ناتوان می‌کند. پس فقط باید با خونسردی به حقایق فکر کنید و به مشکلات به شکل یک چالش نگاه کنید و سعی کنید با این افتادن دندان مبارزه کنید و بر آن پیروز شوید.


نمی‌توانید دستشویی پیدا کنید

دستشویی مکانی است که ما برای پاسخ به برخی نیازهای اساسی و بنیادی خود استفاده می‌کنیم. اگر این خواب را می‌بینید، شاید در زندگی بیداری خود مساله‌ای دارید که دنبال راهی برای ابراز و یا حل آن هستید. این خواب معمولا مواقعی دیده می‌شود که شما بیشتر زمان خود را صرف برطرف کردن و حل مشکلات و نیازهای دیگران می‌کنید تا خودتان.


پرواز می‌کنید

مطمئن هستیم که اکثر افراد این رویا را تجربه کرده‌اند. پرواز کردن و توانایی آن را داشتن، نشان می‌دهد که فرد در زندگی بیداری شرایطی دارد که ناخوشایند است و یا به اصطلاح برایش سنگین است و باید خود را از این شرایط رها کند، یا شاید به احساس رهایی و آزادی از یک رویداد و یا محدودیت فکر می‌کند، شاید باید یک تصمیم سختی بگیرد و یا بیشتر از محدودیت‌های یک مسئولیت خطیر و بزرگ خلاص شود.


در حال سقوط هستید

احساس سقوط در خواب نشان دهنده این است که شما در زندگی بیداری خود روی یک مساله خاصی پافشاری می‌کنید و یا به اصطلاح درگیر این مساله و شرایط هستید و احتیاج به استراحت و خلاصی از آن دارید. این خواب به شما نشان می‌دهد که گاهی لازم است کنترل خود را از دست بدهید، به خود اعتماد کنید و اجازه دهید تا هرچیزی به طور طبیعی سر جای خودش قرار بگیرید و هر اتفاقی که قرار است بیفتد، بیفتد.


نمی‌توانید ماشین خود را کنترل کنید

وسیله نقلیه، نشان‌دهنده توانایی شما در یک پروسه و به انجام رساندن یک مساله و هدف خاص است. ممکن است در حالت بیداری احساس کنید که کنترل کافی بر جاده زندگی خود و دستیابی به موفقیت ندارید. به جای اینکه سعی کنید کنترل مضاعف در این شرایط داشته باشید، خود را از فشار رها کرده و به غریزه اصلی خود اجازه دهید تا وارد عمل شود و فرمان زندگی را در بهترین مسیر و راه قرار دهد.


برای امتحان آماده نیستید

امتحان، توانایی ما را برای ارائه دانسته‌هایمان نشان می‌دهد. این خواب نشان می‌دهد که شما در زندگی بیداری قادر نیستید توانایی‌ها و دانسته‌های خود را به خوبی نشان دهید و باید یک خودآزمایی داشته باشید. یک آزمایش و امتحان واقعی از شخصیت خودتان، شما را قادر می‌کند تا استعدادهای خود را باور کنید و بشناسید، به جای اینکه دائما خود را در معرض قضاوت قرار دهید و از آن برای نشان دادن دانش و یافته‌های خود استفاده کنید.


تحت تعقیب هستید

این حالت ممکن است در حالت بیداری نیز برای شما اتفاق افتاده باشد و شما بخواهید به یک طریقی آن را تحت کنترل بگیرید و با آن روبه‌رو شوید، اما نمی‌دانید چگونه. این خواب اغلب فرصت و شرایطی را برای شما فراهم می‌کند که به آرزوها و جاه‌طلبی‌های شخصی خود دست پیدا کنید. شاید ترسناک به نظر برسد، اما در حقیقت تعقیب‌کنندگان در خواب شما را متوجه استعدادهای نهفته‌تان در انجام این کار می‌کنند و شما می‌توانید از آن درس بگیرید.


خواب‌های شما چه می‌گویند؟

پیدا کردن یک اتاق خالی و بدون استفاده

اتاق‌ها در خانه نشان‌دهنده دیدگاه‌های مختلف شخصیت یک فرد است، بنابراین پیدا کردن یک اتاق خالی تعبیرش این است که شما به‌زودی یک استعداد یا توانایی را در خود کشف می‌کنید که در گذشته از آن بی‌خبر بوده‌اید. هرچقدر زمان بیشتری را صرف شناختن و کشف استعدادهای نهفته خود کنید، در زندگی بیداری درهای بیشتری به روی شما باز خواهد شد.


تاخیر دارید

تاخیر داشتن نشان‌دهنده این است که شما در زندگی بیداری خود تصور می‌کنید برای انجام و یا اتمام کاری فرصت‌های خود را از دست می‌دهید و دلیل آن می‌تواند مشغولیت بیش از حد و یا انجام کارهای بی‌مورد و غیرضروری باشد.

همیشه افراد وقتی می‌خواهند یک تصمیم بزرگ و مهم بگیرند، ممکن است مردد باشند و یا وقت خود را صرف کارهای بدون تاثیر و نامربوط کنند. باید از این حالات پرهیز کنید.


شمع روشن و خاموش

گاهی در خواب شمعی را روشن می‌بینیم. شمع روشن نشانه عزت و دولت است و یکی از تعبیرهای آن برآورده شدن آرزوهایتان است. اگر در خواب شمعی را خاموش ببینید تعبیر آن کاملا برعکس می‌شود.


چه چیزی بخوریم، چه خوابی می‌بینیم؟

نوع غذایی که می‌خوریم روی خواب و خواب دیدن موثر است.

مصرف برخی غذاها و نوشیدنی‌ها می‌تواند در پروسه خواب وقفه ایجاد کند؛ مخصوصا اگر درست قبل از خواب مصرف شود. بنابراین از مصرف برخی مواد غذایی مثل غذاهای تند و ادویه‌دار، غذاهای سنگین و پرکالری قبل از خواب پرهیز کنید.
نوشیدنی‌های محرک و نوشیدنی‌های کافئین‌دار مثل قهوه، چای، نوشابه و کاکائو نیز قبل از خواب نباید مصرف شوند، اما برخی مواد غذایی مثل شیر گرم باعث بهبود و تقویت خواب می‌شود.

برخی چای‌های گیاهی مثل چای بابونه آرامش‌بخش است. نوشیدن یک فنجان آب داغ مخلوط با عسل و لیمو نیز به بهبود و کیفیت خواب کمک می‌کند. اگر قبل از خواب احساس گرسنگی کردید، به جای صرف غذاهای سنگین به خوردن یک کاسه برشتوک و شیر بسنده کنید و خواب راحتی را به خود هدیه دهید.

محتوای حمایت شده

گوناگون

سایر رسانه‌ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج