۶۰۹۶
۵۰۰۰

نگذاريد اسيدي شويد

افرادی كه بیش از اندازه غذاهایی مانند گوشت و محصولات لبنی را مصرف مي‌كنند، سطح اسید بدن خود را به‌طور خطرناكی افزایش مي‌دهند.

نگذاريد اسيدي شويد

نگذاريد اسيدي شويد

به این ترتیب، نه تنها چربی بیشتری در بدن ذخیره مي‌شود بلكه ممكن است در آینده خطر ابتلا به سرطان و پوكی استخوان هم افزایش پیدا كند. دانشمندان معتقدند، افزایش سطح اسید بدن یكی از دلایل شایع بروز بیماري‌ها در انسان است اما مي‌توان با انتخاب رژیم غذایی درست این اثر را تا حدی خنثی كرد. برای مثال افرادی كه به‌طور مرتب سبزی، میوه و غلات مصرف مي‌كنند، مي‌توانند میزان این اسید را كاهش دهند و بر عكس غذاهایی مانند گوشت، لبنیات، شكر، آرد و پاستا به افزایش میزان اسید در بدن كمك مي‌كنند. برای آن‌كه هورمون‌ها و آنزیم‌های بدن بتوانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، باید میزان مواد اسیدی و قلیایی به حالت تعادل برسد. البته این بدان معنا نیست كه شما به‌طور كامل خوردن گوشت یا پنیر را كنار بگذارید بلكه باید سعی كنید، تعادل غذایی را در رژیم غذایی خود رعایت كنید. در غیر این صورت اولین جایی كه در بدن دچار آسیب دیدگی خواهد شد، استخوان‌ها هستند.زمانی كه مقدار اسید بدن افزایش پیدا مي‌كند، بدن مجبور است برای حفظ تعادل، اقدام به تولید مواد قلیایی كند. یكی از مهم‌ترین منابع تامین این مواد نمك‌هایی هستند كه در داخل استخوان بدن قرار گرفته‌اند، به این ترتیب بعد از طی چند سال استخوان‌ها به تدریج ضعیف‌تر خواهند شد. سرعت از دست رفتن بافت‌های استخوانی در افرادی كه رژیم‌های غذایی سرشار از گوشت و مواد لبنی مصرف مي‌كنند تا ۱۹ درصد بیشتر است.

محتوای حمایت شده

گوناگون

سایر رسانه‌ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج