۱۲۵۹۱۸۴
۵۶۷
۵۶۷
پ

۵ نکته مهم برای خانمهای شاغلی که میخواهند در محیط کار شیک و جذاب باشند

زیبایی ظاهری برای خانم‌ها حتی در محیط کار هم بسیار مهم است. برای اینکه در محیط کار شیک و جذاب باشید لازم است نکاتی را رعایت کنید که در این مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم.

 

5 نکته مهم برای خانمهای شاغلی که میخواهند در محیط کار شیک و جذاب باشند


 
شاید تا به حال این مضمون معروف را از بزرگتر‌ها شنیده باشید که می‌گوید: \" قبل از ورود به هر کاری باید لباس آن کار را بپذیری. \"
در نگاه اول این جمله گویاست که هر شغلی پوشش مناسب خود را دارد و هر کس که علاقه به کاری داشته باشد، قاعدتاً باید به پوشش ویژه آن احترام بگذارد. به نظر شما دلیل تأکید به این جمله چیست و لباس فرم چقدر می‌تواند در یک شغل تأثیرگذار باشد؟

 

لباس مخصوص کار

این روز‌ها وقتی پا به خیلی از شرکت‌های اداری و حتی خصوصی بگذاریم، خواهیم دید که کارکنان و کارمندان با لباس ‌های فرم مخصوص مشغول به کار هستند. در واقع این نوع لباس ها تبدیل به یکی از اصول ثابت شرکت‌ها، کارگاه و اصناف گوناگون شده است. پس تعجبی ندارد اگر در بدو ورود و مشاهده بسیاری از محیط‌های کاری با پوششی مانند مانتو شلوار اداری در  بین افراد شاغل مواجه شویم.

 

نقش لباس فرم برای افراد شاغل

این پرسش مطرح می‌شود که لباس فرم چه ویژگی دارد و چه چیزی باعث کاربرد فراوان آن برای افراد شاغل شده است؟ برای رسیدن به جواب این سؤال باید ماهیت لباس فرم را از دو جنبه بررسی کرد؛ جنبه ظاهری و جنبه بنیادی.


جنبه ظاهری

نیرو‌های انسانی، اصلی‌ترین سرمایه در هر کاری بشمار می‌آیند که پیشبرد کار مستقیماً به آن‌ها بستگی دارد. وقتی نیرو‌های کاری یک شغل یا صنف، ظاهری خاص دارند، به طور نمادین وجهه و شخصیت کاری خودشان را اعلام می‌کنند. پوشش فرم نمادی از ماهیت هر شغلی است که شاغلین آن در حین کار، آنرا در پوشش هماهنگ خود نشان می‌دهند. دقیقاً به همین خاطر است که طراحی و انتخاب لباس فرم مشاغل مختلف بسیار با دقت انجام می‌شود.


جنبه بنیادی

فراتر از بحث ظاهر، وقتی شما تعدادی از اشخاص شاغل را با لباس‌های هماهنگ ببینید، براحتی متوجه می‌شوید که وظیفه همه آن‌ها مشترک و مربوط به یک شغل است. اولین تأثیر بنیادی این ظاهر هماهنگ بر روی ذهنیت و افکار خود نیرو‌های شاغل است.

وقتی اشخاص در محل کار خود از لباس فرم ویژه استفاده می‌کند و همکاران دیگرشان را نیز مانند خودشان می‌بینند، سینرژی کاری در محیط کار به شکل ناخودآگاه افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی هر کدام از این افراد خود را همتراز با سایر همکاران و به اندازه آن‌ها مفید تلقی می‌کند. بنابراین انگیزه کار و بازدهی دو چندان خواهد شد. تأثیر دیگر یکدست بودن پوشش در محیط کار، تشخیص فوری و بدون نیاز به دقت و توجه کارکنان از یکدیگر است.

 

چگونه یک لباس فرم شیک و جذاب داشته باشیم؟

5 نکته مهم برای خانمهای شاغلی که میخواهند در محیط کار شیک و جذاب باشند

تاکنون از اهمیت و مشخصه‌های لباس‌ در محیط کار گفته شد. حالا چه نکاتی را باید رعایت کرد تا پوششی مدرن و شیک در محل کار داشت؟ 

۱- توجه به کیفیت

کیفیت مقوله مهمی است که در تهیه البسه فرم هم حرف اول را می‌زند. شاید مهمترین بخش کیفی در بحث مواد اولیه و جنس پارچه لباس باشد. البته در کنار جنس پارچه، باید به کیفیت مواردی مانند نوع دوخت، رنگ و... توجه کرد. تهیه این البسه از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان معتبر، مطمئن‌ترین راه است تا بتوان کیفیت قابل قبول آن‌ها را کنترل کرد. پس اغراق‌آمیز نیست اگر بگوییم که انتخاب برند معتبر در ثبت سفارش‌های خرید، بیشتر از هر چیز دیگری حائز اهمیت خواهد بود.

 

۲‌- اعتدال در انتخاب

استفاده از یک لباس ویژه برای کار، موجب آسودگی خیال و تمرکز بر روی انجام مسئولیت‌ها خواهد شد. طبعا این موضوع درباره خانم‌ها بیشتر صدق می‌کند؛ چرا که بانوان حساسیت بیشتری نسبت ظاهر خود دارند. به عنوان مثال یک خانم کارمند وقتی با مانتو و شلوار اداری در محل کارش حاضر می‌شود، دغدغه و وسواس فکری بابت آسیب دیدن و یا کثیف شدن لباس خود ندارد و بدون توجه خاصی نسبت به پوشش خود، به کارش رسیدگی می‌کند. بنابراین بهتر است لباس‌های فاخر و یا مناسب برای مجالس به این منظور تهیه نکنید؛ لباس‌هایی نظیر:

  •  لباس‌های با اکسسوری‌ فراوان
  • لباس‌های با طرح کژوال
  • لباس‌های چسب تن مانند جین
  • لباس‌های بیش از حد نازک
  • لباس‌های بیش از حد ضخیم

 

۳‌- زیبایی و جذابیت

بدون شک خانم‌ها در انتخاب نوع پوشش خود سختگیرتر از آقایان هستند. این موضوع باعث توجه بیشتر آن‌ها نسبت به لباس فروشان می‌شود. لباس فرم باید شاخصه‌های زیادی داشته باشد که در بین آن‌ها، زیبایی معیاری مهم برای بانوان است. جذابیت این لباس تأثیرات مثبت زیادی دارد و حس اعتماد به نفس را در تک تک کارکنان به وجود می‌آورد. بنابراین کاملاً بدیهی است که کارمندان و کارکنان، به دنبال یک لباس فرم شیک و جذاب باشند. شرکت تولیدی مانتو اداری طاعتی با تولید و عرضه متنوع و باکیفیت مانتو شلوار اداری و لباس فرم، می‌تواند با ارائه گزینه‌های مطلوب، تقاضای شما را به منظور سفارش پوشش خانم‌ها در محل کار در مقیاس انبوه را بر طرف سازد.

 5 نکته مهم برای خانمهای شاغلی که میخواهند در محیط کار شیک و جذاب باشند

 

۴‌- ماندگاری و حفظ ویژگی‌های فرم

عموماً در معرفی فرم مشاغل و اصناف مختلف طوری عمل می‌کنند که به شکلی موجه باشد و در مدت‌ طولانی ثابت و بدون تغییر باقی بماند. می‌توان گفت که چیزی که باعث شناخته شده بودن فرم‌ های برخی مشاغل معروف جامعه می‌شود، حفظ ماندگاری و ثبات در طرح و رنگ آن‌ها است. این ثبات در ساختار کلی و ظاهر تدریجاً در جامعه و اذهان عمومی جا می‌افتد. با این اوصاف حتی اگر به طور ناگزیر کیفیت و جنس مواد اولیه تغییر کند، حفظ وجهه کلی فرم اهمیت دارد. پیشنهاد می‌شود که در خریدهای خود، خیلی براساس مد‌های روز عمل نکنید. چون این مد‌ها ممکن است موقت باشند. همچنین از طرح‌هایی که جذابیت‌های غیر عادی ایجاد می‌کنند و یک طرح کلی آشنا و عامه پسند ندارند، اجتناب کنید.

 

۵‌- انتخاب فروشگاه معتبر

انتخاب یک تولیدکننده معتبر می‌تواند در حفظ این ثبات مؤثر باشد. مانتو شلوار اداری و مقنعه اداری از انواع پر تقاضای پوشش خانم‌ها در محل کار هستند. شما می‌توانید این اقلام پرکاربرد را از فروشگاه پوشاک طاعتی بطور عمده و در حجم بالا سفارش و تهیه بفرمایید. افتخار این برند ارائه کیفیت بالا و مورد رضایت شماست.


جمع‌بندی
بیشتر خانم‌ها دوست دارند تا در محیط کار خود پوششی زیبا، جذاب و با وقار داشته باشند؛ چرا که یک پوشش خوب می‌تواند برای فرد نشاط، اعتماد به نفس و آسودگی خیال به ارمغان آورد. اگر شما هم به عنوان کارفرما و یا مدیر یک صنف، شرکت و یا حرفه خاصی هستید و قصد تأمین لباس فرم برای بانوان شاغل خود را دارید، می‌بایست با بستن قرارداد با یک تأمین‌کننده معتبر، امنیت ثبات را برای طرح و کیفیت فرم مورد نظرتان حفظ کنید. 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج