جاباما
۱۰۰۰۲۹۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

واکنش کدخدایی به هجمه‌ها درباره قتل رومینا

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در جلساتی که با رئیس‌کل بانک مرکزی پیرامون لایحه حذف چهار صفر داشتیم، ابهامات نسبت به تعهدات به صندوق بین‌المللی پول رفع نشد و این ابهامات را به مجلس اعلام کردیم.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی شورای نگهبان گفت: در جلساتی که با رئیس‌کل بانک مرکزی پیرامون لایحه حذف چهار صفر داشتیم، ابهامات نسبت به تعهدات به صندوق بین‌المللی پول رفع نشد و این ابهامات را به مجلس اعلام کردیم.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها ابراز کرد: ۹ مصوبه با توجه به رفت و برگشت‌هایی که با مجلس دهم داشتیم، مورد بررسی قرار گرفته و پاسخ‌های آن به مجلس اعلام شده است.

وی افزود: طرح استفساریه ماده ‌۱۰۳ مربوط به مدرک کارشناسی برای جاهایی که ارزش استخدامی دارد است، که مدرک معادل کارشناسی را مجلس استفسار کرده که عدم مغایرت آن با شرع و قانون اساسی به مجلس اعلام شد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: لایحه حمایت قضایی از مأموران حفاظت محیط زیست و جنگلبانی مورد بررسی قرار گرفت و عدم مغایرت آن با شرع و قانون اساسی به مجلس اعلام شد.

کدخدایی اظهارداشت: ضوابطی را در طرح اصلاح بخشی از قانون احزاب در قالب آیین‌نامه در نظر گرفته بودند که امری قانونی تلقی شود که مغایر اصل ۸۵ تشخیص داده شد و علی‌رغم اصلاحی که به‌عمل آوردند، اما شورای نگهبان اعلام کرد که ابهام اصل ۸۵ همچنان به‌قوت خود باقی است و مجلس باید برای آن قانونی تصویب کند.

کدخدایی اضافه کرد: لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در جلسات شورای نگهبان بررسی شد و در تبصره یک این طرح تعهداتی در برابر صندوق بین‌المللی پول ایجاد شده بود که شورای نگهبان اعلام کرد این تعهدات به‌روشنی مطرح شود و دارای ابهام است.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در جلساتی که با آقای همتی رئیس‌کل بانک مرکزی پیرامون لاحیه حذف چهار صفر داشتیم، ابهامات نسبت به تعهدات به صندوق بین‌المللی پول رفع نشد و این ابهامات را به مجلس اعلام کردیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره هجمه‌های واردشده به شورای نگهبان پس از قتل نوجوان ۱۳ساله تالشی توسط پدرش، گفت: ما هم انزجار خود را از این جنایت اعلام می‌کنیم، این‌گونه مسائل فقط با یک قانون حل نمی‌شود، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان ارتباطی به این موضوع ندارد، از سال ۹۷ تا الآن مجلس می‌توانست این لایحه را اصلاح کند، هیچ قصوری از سوی شورای نگهبان در بررسی و اعلام نظر درباره این لایحه صورت نگرفته است.

کدخدایی تأکید کرد: گرچه معتقدم که فاجعه قتل نوجوان ۱۳ساله تالشی ارتباطی با این لایحه ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی درباره اصلاح قانون انتخابات و ازسرگیری بررسی این موضوع با نمایندگان مجلس یازدهم گفت: فعالیت ما در این رابطه با مجلس دهم از ابتدای سال اول این مجلس آغاز شد و تا پایان سال این مجلس هم نتیجه آن دیده شد.

کدخدایی گفت: ما مذاکراتی در این رابطه با مجلس یازدهم داشتیم و پیش‌نویس‌هایی در این رابطه تهیه شده است و کارشناسان ما در پژوهشکده این آمادگی را داشته‌اند و این مسئله هم اعلام شده است.

وی اظهارداشت: ان‌شاءالله این فعالیت مشترک صورت گیرد و امیدواریم با استفاده از تجارب مجلس دهم، نمایندگان مجلس یازدهم همت کنند تا قانون انتخابات سروسامان یابد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره عدم حضور آیت الله جنتی دبیر این شورا در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس، گفت: مجلس برای این مراسم از بنده و آقای جنتی دعوت کرده بود، اما آیت الله جنتی به‌دلیل اینکه در سفر بودند، امکان حضور در این مراسم نداشتند و فقط بنده در این مراسم شرکت کردم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج