جاباما
۱۰۰۰۴۵۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

شروط و توصیه‌های ضدکرونایی درباره رستوران‌ها

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته میزان مراجعه به مراکز مراقبت‌های بهداشتی کاهش یافته است، از شهروندان درخواست کرد بیش از گذشته در زمینه غربالگری با مراکز بهداشتی همکاری کنند.

ایسنا: فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته میزان مراجعه به مراکز مراقبت‌های بهداشتی کاهش یافته است، از شهروندان درخواست کرد بیش از گذشته در زمینه غربالگری با مراکز بهداشتی همکاری کنند.

دکتر علیرضا زالی امروز شنبه دهم خردادماه، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا در استان تهران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷ بیمار جدید به عنوان بیمار کرونایی در بخش‌های عادی و ۵۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تحت پوشش استان تهران بستری شدند.

شروط و توصیه‌های ضدکرونایی درباره رستوران‌ها

وی ادامه داد: ۱۴۲ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌های استان تهران ترخیص شدند.

زالی از بستری ۱۰ درصد مراجعان به بخش‌های بهداشتی و درمانی استان در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۹۰ درصد مراجعان با دریافت خدمات سرپایی ترخیص شده‌اند.

وی همچنین از کاهش مراجعه به مراکز مراقبت‌های بهداشتی در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

زالی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی رسانه‌ها درباره اهمیت غربالگری یادآور شد: افراد با شروع علائم در خود در وهله اول از طریق سامانه ۴۰۳۰ و مواردی مانند آن، بهتر است به مراکزی مانند مراکز جامع سلامت که اصالتا مراکز بهداشتی هستند مراجعه کنند.

وی یادآور شد: کاهش آمار مراجعان به این مراکز می تواند تا حدی بحث استمرار غربالگری را با خدشه رو به رو کند، به خصوص آنکه در گام دوم غربالگری ملی در استان تهران هستیم و بیش از گذشته نیازمند همکاری و همیاری شهروندانیم.

زالی از شهروندان درخواست کرد بیش از گذشته در زمینه غربالگری با مراکز بهداشتی همکاری کنند.

وی افزود: طبیعتا با افزوده شدن تعداد مراجعان مراکز بهداشتی از میزان مراجعان به بخش‌های درمانی و بستری در این مراکز کاسته خواهد شد و این مسئله درمان بیماری را با سهولت بیشتری همراه خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر وضعیت رستوران‌های استان اظهار کرد: رستوران‌ها جز اماکنی هستند که قبل از شیوع کرونا نیز تحت نظارت کامل بخش بهداشت محیط دانشگاه‌ها قرار داشتند. طبیعتا پس از بازگشایی رستوران‌ها، این نظارت‌ها و مراقبت‌ها افزایش بیشتری می‌یابند و تیم‌های جدیدی توسط دانشگاه‌ها برای این نظارت‌ها اعزام خواهند شد.

زالی تاکید کرد: همان طور که بارها اعلام کرده‌ایم، هیچ غذایی به اندازه غذای طبخ شده در منزل از سلامت کافی برخوردار نیست و بهترین الگوی غذایی، همان چیزی است که بر اساس سلیقه و ذائقه خانواده تهیه می‌شود و طبیعتا از بهداشت بالاتری برخوردار است.

وی افزود: حضور افراد در رستوران‌ها مانند هر فضای مسقف دیگری نیازمند رعایت چند شرط است؛ اولین شرط رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و افراد مانند گذشته نباید روبه‌روی هم بنشینند بلکه باید به صورت ضربدری یا متقابل به راس نسبت به هم قرار بگیرند.

زالی ادامه داد: همچنین تعداد اندکی از افراد باید در رستوران حضور داشته باشند و استفاده از رستوران به حداقل ظرفیت ممکن رسانده شود.

وی یادآور شد: در صورت امکان برای مصرف نمک، سماق و مواردی از این دست باید از ظروف یکبار مصرف استفاده شود و از وسایلی مانند قاشق و چنگال به صورت بسته بندی و ترجیحا یکبار مصرف استفاده شود.

زالی یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی در رستوران‌ها را عدم امکان استفاده از ماسک در هنگام تناول غذا عنوان کرد و گفت: به همین خاطر افرادی که در خود علائم بیماری کووید ۱۹ مشاهده می‌کنند یا با افراد مشکوک به بیماری در تماس بوده‌اند، از حضور در رستوران خودداری کنند.

وی توصیه کرد زمان حضور افراد در رستوران کاهش یابد تا احتمال انتقال بیماری کمتر شود.

زالی با تاکید بر اهمیت تهویه مناسب در رستوران‌ها گفت: رستوران‌هایی که سقف کوتاه دارند و امکان تهویه مناسب در آن‌ها فراهم نیست طبیعتا پرمخاطره‌تر هستند.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، وی ادامه داد: سطوح رستوران می‌تواند به انتقال بیماری کمک کند و در مواد غذایی خام نیز شانس بالاتری برای انتقال بیماری کووید ۱۹وجود دارد.

زالی در پایان اطمینان از پخت کامل مواد غذایی را نکته‌ای مهم دانست و افزود: بخش خام موادغذایی نیز باید به صورت بهداشتی در فرایند آماده سازی تهیه شده باشند تا خطر انتقال بیماری کاهش یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج