۱۰۰۰۵۵۸
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

تظاهرات بیرون کاخ سفید به خشونت کشیده شد

همزمان با سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم ناسا، تعداد زیادی از معترضان به سایست‌های نژادپرستانه و خشونت سازمان‌یافته در این کشور، بیرون محوطه کاخ سفید تظاهرات کرند.

خبرگزاری فارس: تظاهرات اقشار مختلف مردم ایالات متحده علیه خشونت پلیس آمریکا با رنگین‌پوستان در این کشور، به مقابل کاخ سفید نیز کشیده شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شمار زیادی از معترضان به نژادپرستی و خشونت پلیس در آمریکا بامداد یکشنبه (به وقت تهران) مقابل کاخ سفید تجمع کرده بودند.

بر این اساس، تظاهرات مقابل کاخ سفید با دخالت پلیس آمریکا به خشونت کشیده شد و معترضان و نیروهای امنیتی با هم درگیر شدند.

به نوشته اسپوتنیک، پلیس آمریکا برای متفرق کردن معترضان و ممانعت از ورود آنها به بخش اقامتگاه رئیس‌جمهور این کشور، از تجهیزات ضد شورش، باتون و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی با خشونت در حال ضرب‌وشتم معترضان و دور کردن آنها از ورودی‌های محوطه کاخ سفید هستند.

شاهدان از مقابل کاخ سفید گزارش می‌دهند که ده‌ها نفر از ضربات باتون‌های پلیس، گاز اشک‌آور و دیگر اقدامات خشن نیروهای امنیتی آسیب دیده‌اند.

«کاملا هریس» سناتور آمریکایی نیز با حضور در جمع معترضان بیرون کاخ سفید، تاکید کرد که دولت این کشور باید به صدای اعتراض مردم گوش دهد.

این تظاهرات در حالی بود که همزمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پایگاه فضایی کِندی واقع در فلوریدا مشغول سخنرانی در مراسم ناسا بود.

ترامپ که طی روزهای اخیر از اظهارات تند، تحریک‌کننده و تهدیدآمیز علیه معترضان به خشونت پلیس آمریکایی علیه رنگین‌پوستان فروگذار نکرده بود، تهدید کرد: «به اراذل و اوباش عصبانی اجازه نمی‌دهم مسلط شوند... این اتفاق نخواهد افتاد. دولت من، خشونت اوباش‌ها را متوقف می‌کند و این کار را به صورت کامل انجام خواهد داد. آشوب ادامه نخواهد داشت».

دوشنبه هفته قبل بود که یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاهپوست ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود.

این رفتار خشونت‌آمیز که نهایتاً منجر به مرگ فلوید شد، تظاهرات گسترده رنگین‌پوستان آمریکایی را در شهر مینیاپولیس و چند شهر دیگر بزرگ این کشور در پی داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امریکاهم بایدبامردمش مانند آبانماه رفتارکنه.

    • بامداد

      خبرگزاری فارس با اخبار اخیر امریکا بسیار فعال و با انگیزه شده ،خسته نباشید ،ما که مشکلات نداریم،خدا کنه امریکا هم از ما یاد بگیره

    • بدون نام

      ربطی بین ابان ماه و معترصان امریکایی وجود ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج