۱۰۰۱۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جنجال تبليغات پوشك سالمندان ازتلويزيون!

رييس اداره امورسالمندان وزارت بهداشت واستاد دانشگاه شهيد بهشتي به نحوه تبليغ نوعي پوشك بزرگسالان از رسانه ملي انتقاد كرد و گفت: اين نوع تبليغات در شان سالمندان ما نيست و عزت نفس سالمندي را زير سوال برده است.

رييس اداره امورسالمندان وزارت بهداشت واستاد دانشگاه شهيد بهشتي به نحوه تبليغ نوعي پوشك بزرگسالان از رسانه ملي انتقاد كرد و گفت: اين نوع تبليغات در شان سالمندان ما نيست و عزت نفس سالمندي را زير سوال برده است.

يك مقام وزارت بهداشت:تبليغات پوشك سالمندان ازتلويزيون عزت نفس سالمندي را زير سوال برده است.

دكترپريسا طاهري در حاشيه همايش سالمندي سالم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تبليغ پوشك محافظ بزرگسالان از تلويزيون و رازداراعلام كردن مشكلات سالمندي، حرمت سالمند را مخدوش مي كند اين موجب شرمساري است و بهتر است متوقف گردد.

وي ادامه داد:اگربخواهيم براي مراقبت ازجسم سالمند گامي برداريم ولي روح اورامخدوش كنيم كاري عبث انجام داده ايم ضمن اينكه مراقبت از روح و سلامت روح سالمندان بهتر و مهمتر از سلامت جسم سالمندان است.

اين متخصص طب سالمندي در بخش ديگري از اظهاراتش گفت: وزارت بهداشت براي سلامت سالمندان برنامه خاص دارد و طرح شهروند ارشد را در مرحله اجرا قرار داده است و بهتر است از اين پس به جاي عبارت پيرزن يا پيرمرد همان عبارت شهروند ارشد بكار گيريم.

طاهري اضافه كرد : كشورمان در مرحله گذار جمعيتي است و سونامي خاموش و زنگ خطر در اين زمينه به صدا در آمده است و بايد با همه توان براي مقابله با چالش هاي دوره سالمندي مهيا شويم.

وي گفت: فشار خون بالا، ديابت ، افسردگي و اختلال خواب شايع ترين عوارض و بيماري هاي دوره سالمندي است كه مراقبت خاص مي طلبد.

اين متخصص طب سالمندي افزود : سالمندان اغلب به دليل فقر اقتصادي ، مصرف خودسرانه دارو ، كمبود وقت با مشكلات خود مي سازند و رغبتي براي مراجعه به كلينيك هاي خاص ندارند.

وي همچنين گفت : سقوط و زمين خوردن شايعترين مشكل براي سالمندان است كه حتي مي تواند منجر به مرگ يك سالمند شود و تحقيقات نشان داده كه نيمي از سالمندان پس از افتادن بر زمين و سقوط دچار آسيب جدي شده و ديگر سلامت خود را به دست نمي آورند.

اين استاد دانشگاه بر لزوم بهسازي معابر و خيابان ها براي عبور سالمندان تاكيد كرد و گفت: سالمندي يك شاخصه منفي نيست و اگر در اين دوره بتوانيم سالمند را فعال و پويا نگه داريم ، سالمندي به شيرين ترين دوره از زندگي تبديل خواهد شد.

وي ادامه داد : با اجراي طرح سالمند فعال در وزارت بهداشت سه ركن امنيت ، بهداشت و مشاركت براي سالمندان تعريف شده است.

اول اكتبر برابر با نهم مهر ماه روز جهاني سالمندان است.

منبع : ایرنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

جنجال تبليغات پوشك سالمندان ازتلويزيون!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج