۱۰۰۱۲۳۷
۱۵ نظر
۵۰۱۹
۱۵ نظر
۵۰۱۹
پ

پاسخ نویسنده «کیمیا» به گلایه‌های دریادار سیاری

نویسنده فیلمنامه سریال «کیمیا» در قالب یادداشتی به انتقادات مطرح شده به این سریال از سوی دریادار سیاری پاسخ داد.

خبرگزاری مهر: به نقل از روابط عمومی وصف صبا، مسعود بهبهانی نیا نویسنده سریال «کیمیا» در واکنش به صحبت‌های امیر دریادار حبیب‌اله سیاری معاون هماهنگ‌کننده فرمانده ارتش جمهوری اسلامی پیرامون نادیده گرفتن نقش ارتش در سریال «کیمیا» یادداشتی را به نگارش درآورده است.

متن یادداشت را در زیر می‌خوانید:

«چرا ندیده شلیک می‌کنید؟

چند روزی است تصاویر و مصاحبه‌هایی از برخی فرماندهان ارتش در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که مضمون آنها گله گذاری برای نادیده گرفتن نقش ارتش در دوران جبهه و جنگ است. در مورد انگیزه‌ها و دلایل پیدا و پنهان این گونه اظهارات و همچنین تعیین سهم مشارکت هر نهاد در دوران جنگ، چیزی نمی‌گویم.

حرف من در مورد نوشته خودم، کیمیاست که این آقایان ندیده، ترجیع‌بند اتهاماتشان کرده‌اند. یکی به تمسخر می‌گوید، شما نشان دادید کیمیا خرمشهر را آزاد کرده و دیگری می‌گوید کیمیای ۱۴ ساله در خط مقدم با دشمن می‌جنگیده.

پاسخ نویسنده «کیمیا» به گلایه‌های دریادار سیاری

حتم دارم این آقایان حتی یک قسمت از سریال را ندیدند، چرا که در آن صورت می‌دانستند کیمیا موقع جنگ ۲۰ ساله بود، هرگز اسلحه دست نگرفت و فقط در بیمارستان به مجروحین می‌رسید. آنکه جنگید و اسیر شد، برادرش، کیوان بود.

اما در مورد نادیده گرفتن نقش ارتش. قهرمان دوم قصه، پدر کیمیا، یعنی فرخ پارسا، گروهبان نیروی زمینی ارتش است. در ابتدای سریال در هنگ مرزی خرمشهر با قاچاقچیان مبارزه می‌کند. آن قدر وظیفه شناس و پاک دست است که هرگز حاضر به همکاری با فرمانده‌اش در گرفتن رشوه نمی‌شود و به همین دلیل تبعید می‌شود. در آستانه انقلاب به صف مردم می‌پیوندد و در جریان دزدی بزرگی که عده‌ای می‌خواهند ثروت و اسناد ملی را به غارت ببرند، با به خطر انداختن جان خودش، جلوی آنها می‌ایستد و موفق به بازگرداندن ثروت ملی می‌شود.

این ارتشی وطن‌پرست در جریان حمله عراقی‌ها به خرمشهر نه تنها با آنها می‌جنگد، بلکه به جوانان همراهش هم آموزش می‌دهد. جز او عده‌ای دیگر از نظامیان هم در سریال دیده می‌شوند که شاخص‌ترین آنها، کاراکتر علی به عنوان یک تکاور زبده و فرمانده عده‌ای از جوانان است که در درگیری شهید می‌شود.

طولانی شد اما سوالم همچنان همان است؛ چرا ندیده شلیک می‌کنید؟»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تابان

      باور کن اگر حرف نمیزدی هم تعفن حرف زدنت حال بقیه رو بد نمیکرد هم کسی از تو گله نمیکرد.

    • نذیر

      اون از گریم حال به هم زن کیمیا اینهم از مثلا مزخرفاتی که به عنوان جواب گفته شده.

    • نذیر

      اون از گریم حال به هم زن کیمیا اینهم از مثلا مزخرفاتی که به عنوان جواب گفته شده.

    • بدون نام

      آقای مثلا نویسنده!! بهتره خودت رو به اون راه نزنی و متن سریال خودت رو بهتر بخونی.. و گفتگوی امیر شهید زنده ارتش رو بهتر بشنوی

    • بدون نام

      یه بار امیر سیاری رو از نزدیک دیدم واسم افتخاری بو

    • مهیار

      دریادار سیاری حق دارد. شما هم آقای بهبهانی توجیهاتتان آبکی بود. نقش پررنگ ارتش تو هیچکدوم ازین پرسوناژها که گفتید پررنگ نبود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود برسیاری وارتش.

    • بدون نام

      آقای نویسنده پدر کیمیا ژاندارم بود نه پرسنل نیروی زمینی. این رابدانید فرماندهان ارتش ازجمله امیر سیاری شخصا درخرمشهرحضور داشتندو مثل شما داستانسرا نبودند. این عزیزان آنقدر تبحر وتجربه دارند که هدف را ندیده هم می‌توانند به آن شلیک کنند وان را نابود سازند. اما بدانیدسریال کیمیا رو دیده اند.

    • بدون نام

      نفراتی مانند امیر سیاری و ناخدا ملکی و جهان آرا بودند که زحمت زیادی برای آزادی خرمشهر کشیدند چرا از خودتان داستان سرایی می کنید؟

      پاسخ ها

      • مهیار

        جناب مجبور نیستی وقتی اطلاعاتت ناقصه، کامنت بذاری. جهان آرا حدود یکسال قبل از آزادی خرمشهر شهید شد. درضمن ایشان سپاهی بودن.

    • کاظمیان

      آقای محترم هنگ مرزی دردی متعلق به ژاندارمری وبعد از ادغام هم زیرمجموعه ی ناجا است هرگز تحت امر ارتش نبوده پدر کیمیا هم ژنرال بود دوباره سریال خودتونو ببینید

    • امجد

      آقای تویسنده ، نقش ارتش با نقش یک ارتشی که آتش خود جوش و از سر احساسات وارد معرکه شده تفاوت از زمین تا آسمان است

    • بدون نام

      بابای کیمیا که ژاندارم بود. میگی گروهبان نیروی زمینی ارتش بود.جنگ خرمشهرنمود ارتش به مراتب بیشتر از.این حرفهاست. عکسی از همین دریادار شجاع و محترم در عملیاتهای چریکی خرمشهر دیدم که اسلحه زسه را حمایل کرده بودند با تجهیزات. چقدر ورزیده و جنگ آور بودند. منظور اگه حرفی میزنند در بزن کار بودند و خون.و عرق ریختند.

    • بدون نام

      با تمام احترام برای اکثر نویسندگان و کارگردانان و تهیه کنندگان فیلم و سریال های بامعنا و محتوای قهرمان پروری ولی امثال این نویسنده که اینچنین طرز فکری را دارند و هیچ فکری برای به تصویر کشیدن رشادتها و دلاوری های قهرمانان واقعی وطن ندارند ، حال آدمو بهم میزنند.

    • بدون نام

      ✉️

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج