جاباما
۱۰۰۱۳۲۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کلیساهایی که با وجود شیوع کرونا نباید تمیز شوند

کلیساهای معروف به استاو(Stavkirke)، یکی از نمودهای مسیحیت در کشورهای شمال‌غرب اروپا و به‌ویژه اسکاندیناوی به شمار می‌روند؛ عبادتگاه‌هایی یک‌دست چوبی، با معماری منحصر به فرد که شباهتی به صومعه‌ها و کلیساهای کاتولیک و پروتستان دیگر کشورهای اروپایی ندارند.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ کلیساهای معروف به استاو(Stavkirke)، یکی از نمودهای مسیحیت در کشورهای شمال‌غرب اروپا و به‌ویژه اسکاندیناوی به شمار می‌روند؛ عبادتگاه‌هایی یک‌دست چوبی، با معماری منحصر به فرد که شباهتی به صومعه‌ها و کلیساهای کاتولیک و پروتستان دیگر کشورهای اروپایی ندارند.

این آثار مذهبی-باستانی به‌ویژه در نروژ، هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا درهای خود را به روی مومنان و گردشگران بسته‌اند. مشکل زمانی آغاز می‌شود که با پایان قرنطینه و کاهش محدودیت‌های اجتماعی، درهای این کلیساها هم باز شود: هیچ کسی حق ندارد به هیچ چیزی در داخل و خارج از این کلیساها دست بزند.

کلیساهایی که با وجود شیوع کرونا نباید تمیز شوند

کلیسای بورگورند نروژ - کپی رایت Copyright NRK/EBU

مواد شیمیایی و به‌ویژه ضدعفونی کننده‌ها دشمن چوب به کار رفته در بنای این کلیساها و همچنین وسائل داخل آن است. آنطور که تانا گی‌یراکر، مدیر کلیسای استاو بُرگوند می‌گوید، چوب این کلیساها با نزدیک به ۱۰۰۰ سال قدمت،‌ یارای مقاومت در برابر مواد ضدعفونی‌کننده، شوینده و حتی آب را ندارد.

موسسه حفاظت از آثار باستانی نروژ، برای جلوگیری از تخریب این کلیساها و هم‌زمان ممانعت از شیوع دوباره ویروس کرونا، اعلام کرده است که هیچ مراجعی نباید به ساختمان این کلیساها و لوازم چوبی داخل و خارج آن دست بزند.

نروژ با کمتر از ۸۵۰۰ مبتلا و ۲۳۸ قربانی کووید-۱۹ یکی از نمونه‌های موفق رویارویی با شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج