جاباما
۱۰۰۲۱۶۸
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

جانسون به ترامپ: نژادپرستی جایی ندارد

نخست وزیر انگلیس، پس از تظاهرات هزاران نفر در لندن که خواهان اجرای عدالت در پی مرگ یک سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا شدند، خطاب به دونالد ترامپ اظهار کرد: نژادپرستی در جوامع ما جایی ندارد.

خبرگزاری ایسنا: نخست وزیر انگلیس، پس از تظاهرات هزاران نفر در لندن که خواهان اجرای عدالت در پی مرگ یک سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا شدند، خطاب به دونالد ترامپ اظهار کرد: نژادپرستی در جوامع ما جایی ندارد.

به نقل از خبرگزاری یورونیوز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با ابراز انزجار و وحشت از این حادثه، در کنفرانس خبری اظهار کرد: پیام من از انگلیس به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و هر شخص دیگری در این کشور این است که نژادپرستی و خشونت‌های نژادپرستانه در جوامع ما جایگاهی ندارند.

بوریس جانسون از حق تظاهرات قانونی معترضان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی دفاع کرد.

او همچنین تاکید کرد که "خشم" معترضان در آمریکا و سراسر جهان را "درک" می‌کند.

ترامپ مدعی شد: بیش از هر رئیس جمهور دیگری زندگی سیاه‌پوستان را بهبود بخشیده‌ام

رئیس جمهوری آمریکا همزمان با ادامه ناآرامی‌ها در این کشور ادعا کرد که از زمان لغو برده‌داری بیشترین تغییر را در زندگی سیاه‌پوستان در ایالات متحده به وجود آورده است.

او در رشته توییت خود از تصویب قانون اصلاح مجازات جنایی، کاهش مالیات‌ها برای سرمایه گذاران در مناطق محروم و کاهش نرخ بیکاری در میان سیاه‌پوستان به عنوان دستاوردهای دولتش در زمینه بهبود شرایط سیاهپوستان یاد کرد. میزان بیکاری مورد اشاره دونالد ترامپ پیش از شیوع ویروس جدید کرونا به ثبت رسیده بود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین وعده داد که تغییرات بیشتری نیز به سود شهروندان سیاه‌پوست رقم خواهد زد. او در توییت خود تاکید کرد که از زمان آبراهام لینکلن، شانزدهمین رئیس جمهوری آمریکا بیش از هر رئیس جمهوری دیگری شرایط زندگی سیاه‌پوستان را بهبود بخشیده است.

دهها هزار نفر روز چهارشنبه در لندن، پایتخت انگلیس در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات نام جورج فلوید، مرد سیاه‌پوستی را که روز ۲۵ مه (پنجم خرداد) پس از بازداشت از سوی پلیس مینیاپولیس کشته شد فریاد زدند.

انتشار تصاویر لحظات مرگ جورج فلوید نشان می‌دهد که یک مامور پلیس ایالت مینه‌سوتای آمریکا زانوی خود را بر روی گردن این مرد سیاه‌پوست گذاشته است. جورج فلوید در این تصاویر ویدیویی بارها پیش از مرگ خطاب به مامور پلیس می‌گوید "نمی‌توانم نفس بکشم".

تصاویر مرگ جورج فلوید موجی از اعتراض‌ها را در آمریکا و دیگر کشورهای جهان به دنبال داشت. هزاران نفر روز سه شنبه در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا و فرانسه در پاریس تظاهرات کرده بودند.

بسیاری از شرکت کنندگان در تظاهرات روز چهارشنبه لندن به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا ماسک به صورت زده بودند. بر روی ماسک برخی از شرکت کنندگان نوشته شده بود: "نمی‌توانم نفس بکشم".

برخی از معترضان پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آنها از بریتانیا انتقاد شده بود. روی برخی از این پلاکاردها نوشته شده بود: "بریتانیا بی‌گناه نیست. نژادپرستی کمتر، همچنان نژادپرستی است".

مقامات پلیس انگلیس از برگزارکنندگان تظاهرات اعتراض آمیز در این کشور خواسته‌اند تا با آنها برای رعایت محدودیت‌هایی که برای جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا اعمال شده است همکاری کنند. صدها نفر از معترضان روز یکشنبه پس از تجمع در مرکز لندن به سوی سفارت آمریکا راهپیمایی کرده بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ولی

      هرچی آتیشه از گور شماهاس

    • بدون نام

      چطور در رابطه نژاد پرستی جایی ندار اما در رابطه با ایران با این ترامپ نژاد پرست هم فکر هستی!!!!!

    • بدون نام

      لعنت خدا بر دولت فخیمه. از یه طرف مجلس انگلیس ارسال گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی را به امریکا سریعا تصویب میکنه. از انطرف این چوب جارو(نخست وزیر) دم از نابرابریه اجتماعی وهمراهمی با معترضین میزند.

    • بدون نام

      خخخخخخ. چه قمر در عقربی شده که این خل وضع مجنون به ترامپ فحاش و دیوانه میگه نژاد پرستی در میان ما جایی ندارد . عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج