۱۰۰۲۴۹۰
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

دستورات رئیس جمهور درباره وضعیت دانشگاه‌ها

رئیس جمهور در گفتگوهای جداگانه با وزیر علوم و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دستورات مهمی را صادر کرد.

خبرآنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، روز جمعه در گفتگو با منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره تعطیلات اجباری پیش آمده در فعالیت دانشگاه‌ها در ماه‌های اخیر، دستور داد: برنامه‌ریزی‌های علمی و آموزشی برای دانشجویان به گونه‌ای صورت گیرد که عقب‌افتادگی‌های ناشی از تعطیلات دانشگاه‌ها در ایام اخیر جبران و از لطمه درسی به آنان جلوگیری شود. لذا با همکاری مسئولان کمیته‌های بهداشتی و آموزشی ستاد ملی مقابله با کرونا، بهره‌گیری از تجارب موفق سایر کشورها و دانشگاه‌های خارج از کشور و با تکیه بر زیرساخت‌های مطلوب و فراگیر ارتباطی موجود، وقفه پیش آمده در نظام آموزش عالی در ایام شیوع کرونا به نحو قابل قبولی جبران شود.

وی با بیان اینکه باید الگوها و دستورالعمل‌های زندگی سازگار با کرونا را به شکلی طراحی و عملی کنیم که ضمن فراهم آمدن امکان فعالیت روزانه، سلامت مردم نیز به شکل مطلوب تامین شود، اظهار داشت: در زمینه آموزش نیز باید علاوه بر استفاده از امکانات ارتباطات برخط، دستورالعمل‌های بهداشتی لازم تهیه و تصویب شده باشد تا در صورت ضرورت برگزاری کلاس‌های تدریس در مراکز آموزشی، امکان برگزاری ایمن کلاس‌های درس حضوری فراهم باشد.

دستورالعمل‌های بهداشتی لازم برای بازگشت فعالان گردشگری و صنایع دستی به چرخه فعالیت تهیه شود

همچنین رئیس جمهور با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد کشور و نیز سهم قابل توجه آن در چرخه زندگی اقوام و از جمله مناطق روستایی کشور به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری دستور داد با همکاری مسئولان کمیته بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل‌های بهداشتی لازم برای بازگشت فعالان این صنعت به عرصه فعالیت و نقش‌آفرینی موثر آنها در تحقق شعار جهش تولید را تهیه و به شکل دقیق اجرا کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور، روز جمعه در گفتگو با مهندس علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ضمن دریافت گزارش وی درباره کم و کیف سفرها در روزهای تعطیل اخیر، تاکید کرد: با توجه به بازگشت موفق بسیاری از عرصه‌های اقتصادی به چرخه فعالیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسئولان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری نیز باید با همکاری کمیته بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی لازم را طراحی و به شکلی دقیق و موثر اجرا کنند، تا هم مردم بتوانند سفرهای خود را در عین سازگاری با کرونا انجام دهند و هم صنعت گردشگری دوباره رونق یافته و واحدهای فعال در این زمینه از رکود کاری خارج شوند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت صنایع دستی به عنوان یک عرصه مهم فعالیت اقتصادی در زندگی مردم و به ویژه روستائیان و نیز به عنوان یکی از عناصر پراهمیت هویت فرهنگی که در ضمن تاثیرگذاری قابل توجهی در چرخه اقتصادی زندگی مردم دارد، اظهار داشت: با توجه به بازار داخلی و سهم صادراتی صنایع دستی، باید با برنامه‌ریزی دقیق، زمینه را برای نقش‌آفرینی موثر فعالان این عرصه در کنار صنایع دیگر در تحقق جهش تولید با مشارکت قاطبه مردم فراهم کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ب ف

      اقای روحانی کشور روبه عاذی سازی نمی کشاند امروز مبتلایان به کرروتا صعودی نمی شد

      پاسخ ها

      • ******* shanjani ******

        .... دستورات رئیس جمهور.. برای آرامش و در رفاه قراردادن ملت !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج