۱۰۰۲۹۴۹
۱۳ نظر
۵۰۱۵
۱۳ نظر
۵۰۱۵
پ

رمزگشایی از موافقت با استعفای معاون روحانی

سيدمحمدعلي شهيدي، معاون رييس‌جمهوري و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران بعدازظهر ديروز استعفا داد. محمدعلي شهيدي محلاتي در نامه‌اي از رييس‌جمهوري درخواست كرد كه «به ‌دليل بيماري و نياز به استراحت» بنا بر توصيه پزشكان با استعفايش موافقت كند.

روزنامه اعتماد: سيدمحمدعلي شهيدي، معاون رييس‌جمهوري و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران بعدازظهر ديروز استعفا داد. محمدعلي شهيدي محلاتي در نامه‌اي از رييس‌جمهوري درخواست كرد كه «به ‌دليل بيماري و نياز به استراحت» بنا بر توصيه پزشكان با استعفايش موافقت كند.

شهيدي محلاتي در متن نامه خود به رييس‌جمهوري نوشت كه اميدوار است شرايط و تمهيدات جديد موجبات تحولات مورد نياز براي ارايه‌ خدمات بهينه و در خور شأن جامعه ايثارگري را فراهم نمايد. ساعاتي بعد نيز رييس‌جمهوري با قبول درخواست استعفاي محمدعلي شهيدي به‌دليل نياز به استراحت بيشتر و اجراي توصيه پزشكان، از تلاش‌هاي او در طول ۷ سال گذشته در بنياد شهيد قدرداني كرد.

محمدعلي شهيدي محلاتي سومين رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران پس از ادغام نهادهاي مرتبط با امور شهدا و ايثارگران است كه از سال ۹۲ به اين سمت منصوب شد. بنياد شهيد انقلاب اسلامي در سال ۵۸ با فرمان بنيانگذار انقلاب اسلامي با اساسنامه‌اي ۱۰‌بندي به‌ رياست مهدي كروبي تاسيس شد اما سال ۸۳ براساس فرمان رهبري تمام نهادهاي مرتبط با امور ايثارگران و شهدا تلفيق و به بنياد شهيد و امور ايثارگران تبديل شد. اگرچه محمدعلي شهيدي محلاتي دليل اصلي استعفاي خود را مشكلات جسمي و توصيه پزشكي عنوان كرده اما همواره يكي از دغدغه‌هاي او در دوران رياستش بر اين بنياد مساله كمبود بودجه بود.

شهيدي كه از آن دست مقامات دولتي است كه كمتر ارتباطي با رسانه‌ها داشته و در معدود مواردي هم كه حاضر مي‌شد در حاشيه نشست دولت به پرسش‌هاي خبرنگاران پاسخ مي‌داد، شهريور ماه ۹۸ در نشست مشتركي با فراكسيون ايثارگران مجلس دهم در پاسخ به اغلب انتقادات نمايندگان عضو اين فراكسيون بر مساله كمبود بودجه تاكيد كرد. او در اين نشست گفته‌ بود كه وقتي از دولت مطالبه بودجه بيشتري مي‌كند، پاسخ مي‌گيرد كه در شرايط تحريمي‌ هستيم و بودجه نداريم و تاكيد كرده ‌بود كه «همه مشكلات ما عدم تخصيص بودجه است.» او به نمايندگان گفته ‌بود كه در جلسه هيات دولت به حسن روحاني گفته با اين شرايط نمي‌تواند بنياد را بچرخاند و حتي يك سال پيش از اين نيز به همين دليل استعفا داده ‌است.

با اين حال بنياد شهيد قريب به ۲۰۰ سازمان‌ و نهاد اقتصادي زيرمجموعه‌اي دارد كه بانك ايران‌زمين، شركت سرمايه‌گذاري شاهد يا سازمان اقتصادي كوثر از اين دست هستند. محمدعلي شهيد محلاتي نماينده دوره سوم مجلس، معاون امور مجلس در وزارت خارجه و رييس دفتر ويژه بازرسي نهاد رياست‌جمهوري را در كارنامه دارد. او همان‌طور كه در دولت‌هاي مختلف مسووليت داشته، پيوندهاي خانوادگي‌اش هم به‌ لحاظ سياسي متنوع است. شهيدي باجناق علي‌اكبر ناطق‌نوري و عباس آخوندي، پدر همسر محمدسعيد مهدوي‌كني فرزند محمدرضا مهدوي‌كني و پدر همسر علي خزعلي فرزند ابوالقاسم خزعلي است.

اگرچه هنوز گزينه جايگزين شهيدي مشخص نيست اما برخي گمانه‌ها از حضور سعيد اوحدي به ‌جاي رييس پيشين ۷۱ ساله بنياد شهيد خبر مي‌دهند. اوحدي كه در دولت يازدهم با حكم علي جنتي، وزير ارشاد وقت به سمت رياست سازمان حج و زيارت منصوب شده ‌بود، از رشته‌ مهندسي برق در امريكا فارغ‌التحصيل شده و در سازمان سياحتي بنياد مستضعفان و كانون جهانگردي و اتومبيلراني نيز مسووليت داشته است. اوحدي همچنين عضو گروه صنعتي و رييس هيات مديره «مينو» بوده‌ است. همچنين محسن انصاري، قائم‌مقام شهيدي در بنياد شهيد يكي از گزينه‌هاي رياست آينده اين بنياد است. انصاري پيش‌تر معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي و در دهه ۷۰ جانشين فرمانده ناجا و در دولت احمدي‌نژاد نيز قائم‌مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران بوده ‌است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین داودابادی

      باید همشون استعفا کنند

    • حسن

      باجناق ها رفتند ملت یواش یواش راحت می شوند

    • بدون نام

      پول به هرکس بدهی میتواند مهم توان مدیریتی و خلق ثروت است که ایشون نتوانسته بود و از همه مهمتر نسبتهای خانوادگی جالب ایشون بود

    • بدون نام

      هزار فامیل مقام دار با بچه‌های آقا زاده در آقا زاده!

    • بدون نام

      یه حلقه حکومتی برا خودشون تشکیل دادن وکسیم راه نمیدن.هدف انقلاب این بود؟؟؟؟؟؟؟ طرف 71 سالشه پس اینا کی بازنشسته میشن؟؟؟ تا مردمم نفس راحتی بکشن

    • رزمنده

      این بنیادشهید و امور ایثارگران ارتش با بی عدالتیهای خود حقوق ما رزمندگان و خانواده هایمان را با قوانین تبعیض امیز و تفرقه امیز ضایع کردند .امیدوارم مجلس جدید پیگیر مطالبات رزمندگان ارتشی هم باشد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من خودم رزمندخ ارتشی میگفتن شما ارتشی هستی شاید حالا فکری کنن خیلی بدبختی کشیدیم لاقل کیمته امدادی کنی رزمندگان ارتش دلمون اروم میشه

    • بدون نام

      خدا نکهدار ادم خوبی بود

    • بدون نام

      خیلی ادم خوبی بود

    • بدون نام

      خدا میداند چه خلاف بزرگی کرده تا گندش درنیامده گفتن استعفا بده

    • بدون نام

      این قوم و استعفا...محاله...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باباریئسی اومده روی کارپطوهمه رومیاره روی کار

      • بدون نام

        ازترس رئیسی فک کنم همه استئفابدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج