۱۰۰۴۳۱۸
۱۶۵ نظر
۵۰۱۶
۱۶۵ نظر
۵۰۱۶
پ

رونمایی آمریکا از بزرگترین بسته تحریمی علیه ایران

جمهوری خواهان کنگره آمریکا مدعی شده‌اند که بسته جامع تحریمی را برای اعمال بزرگترین اقدامات تحریمی علیه ایران در تاریخ رونمایی کردند.

خبرگزاری فارس: نماینده‌های جمهوری‌خواه کنگره آمریکا روز چهارشنبه از طرح خود برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران رونمایی کردند.

این طرح ۱۱۱ صفحه‌ای حاوی ۲۵ توصیه در زمینه سیاست‌ها در قبال ایران از جمله قطع کمک آمریکا به لبنان و قرار دادن گروه انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی است.

طرح مذکور که توسط ۱۳ نماینده جمهوری‌خواه در «کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان» در کنگره رونمایی شده از دولت آمریکا خواسته سیاست خارجی سخت‌گیرانه‌ای را در قبال ایران در پیش بگیرد.

قطع کمک‌های نظامی آمریکا به لبنان، قرار دادن انصارالله در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعمال تحریم علیه «جبران باسیل»، وزیر خارجه سابق لبنان و قطع صدور معافیت‌های تحریمی برای عراق است.

این طرح ادعا کرده ایران بر خلاف چین و روسیه «قدرتی بزرگ یا رقیب راهبردی» در برابر آمریکا به شمار نمی‌رود. نماینده‌های جمهوری‌خواه کنگره با وجود این از ایران به عنوان «چالشی قابل‌توجه» یاد کرده‌اند.

نمایندگان جمهوری‌خواه علاوه بر این با ادعای حمایت روسیه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حزب‌الله لبنان و طالبان خواستار اعلام روسیه به عنوان «حامی تروریسم دولتی شده‌اند.»

از جمله دیگر مفاد این طرح اعمال تحریم علیه شبکه سوئیفت با هدف فشار بر این نهاد بین‌المللی جهت اخراج روسیه از آن است.

توصیه‌های مربوط به بخش ایران موارد زیر را شامل می‌شوند:

کنگره باید صدور معافیت‌های تحریمی توسط قوه مجریه برای تعلیق اجرای تحریم‌ها علیه ایران را محدود کند.
قانونگذاران آمریکایی تأکید کرده‌اند کنگره باید رفع تحریم‌ها علیه ایران بدون دریافت مجوز از مجلس نمایندگان و مجلس سنا را ممنوع کند.

کنگره باید دولت ترامپ را به استفاده از ساز وکار بازگشت تحریم‌ها در برجام جهت احیای تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران ملزم کند.
​این طرح ادعا می‌کند ساز و کار حل اختلافات در برجام به آمریکا اجازه می‌دهد به عنوان یکی از طرف‌های امضاکننده این توافق، تهران را به عدم پایبندی به توافق متهم کرده و تحریم‌های سازمان ملل را علیه این کشور احیا کند.

در این بخش از طرح آمده است: «این کارگروه معتقد است کلید زدن ساز و کار بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران برای دستیابی به فشار حداکثری علیه این کشور ضروری است.»

کنگره باید آماده انقضای تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران باشد و وزارت خزانه‌داری آمریکا را به تحریم «امیر علی حاجی‌زاده»، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملزم کند.
قانونگذاران جمهوری‌خواه بر حمایت از تلاش‌های دولت آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ تأکید کرده، اما نوشته‌اند: «چنانچه این تحریم‌ها علیه ایران منقضی شوند و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران احیا نشوند، کنگره باید فعالانه به دنبال جلوگیری از معاملات تسلیحاتی روسیه و چین با ایران یا کمک آنها به برنامه موشک‌های بالیستیک این کشور باشد.»

کنگره باید اقدام به اعمال تحریم علیه بخش‌های پتروشیمی، مالی و خودروسازی ایران کند.
در این بخش از طرح آمده است: «همزمان با تلاش ایران برای گریختن از مجازات‌های مرتبط با انتقال، فروش، ذخیره‌سازی و حمل نفت خود صنایع غیرنفتی این کشور -که منبع درآمد برای رژیم هستند-نباید مورد غفلت واقع شوند.»

نماینده‌های جمهوری‌خواه نوشته‌اند افزایش فشار بر بخش غیرنفتی ایران موجب ایجاد «بی‌ثباتی‌های مالی و سیاسی بیشتر» در این کشور خواهد شد.

کنگره باید ساز و کار موسوم به اینستکس و همتای ایرانی آن را تحریم کند.
​قانونگذاران آمریکایی نوشته‌اند: «چنانچه اتحادیه اروپا بتواند مستقیماً وارد مبادلات مالی با نهادهای تحریم‌شده شود تحریم‌های آمریکا علیه ایران معنایی ندارند.»

کنگره باید دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا را ملزم به گسترش دامنه فعالیت‌هایی کند که مشمول «حمایت قابل‌توجه» و در نتیجه تحریم می‌شوند.
در این گزارش ادعا شده ایران از طریق انتقال‌های کشتی به کشتی نفت و همچنین خاموش کردن ترانسپوندرهای کشتی‌ها توانسته تحریم‌ها را دور بزند. بر این اساس نوشته شده است: «ایالات متحده باید قاطعانه تمامی کسب و کارها و کشورهای دخیل در ذخیره‌سازی نفت ایران را صرفنظر از موقعیت مکانی آن هدف تحریم قرار دهد.»

کنگره باید تحریم‌های فعلی حقوق بشری علیه ایران را به قانون تبدیل کرده و آنها را گسترش دهد.
نمایندگان جمهوری‌خواه خاطرنشان کرده‌اند در حال حاضر سه «فرمان اجرایی» (که از سوی رئیس‌جمهورهای آمریکا صادر شده) به مسائل مربوط به حقوق بشر ایران پرداخته‌اند. با وجود این، این فرمان‌ها به قانون تبدیل نشده‌اند.

کارگروه نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره پیشنهاد داده‌اند کنگره قانونی را برای تحریم شماری از افراد و نهادهای مرتبط با ایران به بهانه‌های حقوق بشری تدوین و تصویب کند.

کنگره باید در یک بیانیه سیاستی از شرایط ۱۲ بندی مایک پامپئو برای حذف تحریم‌ها علیه ایران حمایت کند.
مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ ۱۳ شرط را برای حذف تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد. نمایندگان کنگره گفته‌اند نهاد قانونگذار آمریکایی باید از این شرایط حمایت کند.

کنگره باید «قانون اختیارات جنگی» جدیدی به تصویب برساند تا اطمینان حاصل شود رئیس‌جمهور از اختیارات آشکار برای ایمن نگاه داشتن کشور در برابر سازمان‌های تروریستی برخوردار است.
در این طرح به تلاش‌های نمایندگان دموکرات برای محدود کردن اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا برای توسل به زور نظامی پس از ترور شهید «قاسم سلیمانی» اشاره شده و نوشته است: «چنین اقدامی توانایی رئیس‌جمهور برای ایمن نگاه داشتن کشور در برابر گروه‌های تروریستی اعم از داعش، القاعده یا شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق محدود می‌کند.»

در ادامه آمده است: «این کارگروه از قانونگذاران می‌خواهد در صدد جایگزین کردن طرحی دیگر به جای قوانین اختیارات جنگی مصوب سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ برآیند تا بتوان امکان پاسخدهی مناسب در برابر تهدیدهایی نظیر ستیزه‌جویی‌های گروه‌های تحت حمایت ایران و تهدیدهای تروریستی مانند داعش و القاعده را برای رئیس‌جمهور فراهم آورد.»

کنگره باید وزارت خارجه آمریکا را ملزم کند شبه‌نظامیان نیابتی تحت حمایت ایران در عراق و سوریه را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» قرار دهد.
در این طرح ادعا شده ایران اقدام به تربیت و تسلیح چندین گروه در عراق و سوریه کرده که هنوز در فهرست «سازمان‌های تروریستی» وزارت خارجه آمریکا قرار نگرفته‌اند. قانونگذاران آمریکا از «سازمان بدر» در عراق به عنوان یکی از نمونه‌های این گروه‌ها اسم برده است.

در بخش دیگری آمده است: «پیشنهاد این کارگروه این است که کنگره رئیس‌جمهور را به تحریم هادی العامری، سازمان بدر و همچنین سایر شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق مانند کتائب امام علی، السرایا الخراسانیه، کتائب سید الشهدا، لواء ابوالفضل العباس، الحرکه الوفیه، حرکه جند الام و سرایا عاشورا ملزم کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معتادا نمیگیرن (معصومی نژاد سابق)

      سلطان تحریم جمهوری اسلامی تو راهه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به درک هر کار دلت میخاد بکن.مارو آب برده.سرمسولان دزد واختلاسگر سلامت.بجای کمک به مردم دارن کاخاشونو توی اروپا وآمریکا میسازن

      • بدون نام

        افرين به امريکا

      • بدون نام

        ای کاش مسولانمون ادم بودن وبه فکر مردم تا همه باهم به قلدری آمریکا پایان میدادیم.افسوس که مدیران وسران مملکت همه دزد هستن وبه فکر خودسون.فقط مردم هستن که توی این تحریمد له میشن

      • کاکاسنسی

        میگما مگه اصلا چیزی مونده که اینا تحریم نکرده باشن!؟!؟!؟؟!.
        اها ببخشید یادم رفت ....این بقال سر کوچه ما یه بار شنیدم میگفت مرگ بر امریکا این ادمو هم باید تحریم کنن

      • بدون نام

        فقط اونهایی که آمریکا رو قادر متعال می دونند بهش امیدوارند.آمریکا برای ما طبل تو خالیه و در سراشیب سقوط

      • بدون نام

        خندم میگیره چرا اینا امریکارو تحریم نمیکنند

      • بدون نام

        آخرین تقلاهای ابرقدرت قبل از غرق شدن.هاها

      • بدون نام

        بهترین سالهامون رو نابود کردن به درک

      • بدون نام

        خوش بحال کاسب تحریم

      • بدون نام

        مردم نابود میشن

      • بدون نام

        هیچ غلطی نمی تواندبخوره

      • بدون نام

        آره به خاطر تبعیض نژادی هم مارو تحریم کنید

      • بدون نام

        این تحریم ها همش تکراریه چیز جدی توش نبود

      • بدون نام

        موفق باشی

      • محمد

        یک بند جا افتاده:؟
        کنگره باید در تمام این بندها، شرافت، انسانیت، قانون های بین المللی و... را نادیده بگیره

    • بدون نام

      دلالان منتظر سوژه و دولت تماشاچی همیشه در صحنه
      هفته دیگه دلار میشه ۲۵۰۰۰ تومان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میخورد تا بدنش نسبت به سم مقاوم بشه، هست که آخر داستان هم نسبت به اکثر سمهای شناخته شده دوره ی خودش مصونیت پیدا کرده بود ، ایران هم از بس تحریم های کوچیک و بزرگش کردن که نسبت به تحریم ها مصونیت پیدا کرده و تحریها بی اثر

      • بدون نام

        هر بلایی سر این مردم ترسو بیادحققشونه

      • بدون نام

        چرا قصه میگی.کوری تاتیر نمیبینی

      • بدون نام

        میشه یک بار کلمه تاتیر معنی کنید بدونیم تاتیر یعنی چی

    • بدترین ها شناس

      برترین های کاسب تحریم. بسووووووووز
      خخخخخخ
      دنبال چی هستی؟ خبر اصلی رو تیتر کن
      تحریم. خخخخخخخ

    • رضا

      توکلت علی الله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امیدوارم خدا به ما رحم کنه...به ما که نشستیم ی گوشه و زندگیمون تحت فشاره...اگر خدا یاریمون کنه کافیه ...انشالا هرکس میخواد به ملت ایران ستم کنه خداوند ریششو بسوزونه اونم به زودی ..الهی آمین

      • بدون نام

        حالا افغانیا بدون دنبال روسیه حقشونو از اون بگیرن اگه راست می گن. هی میان پاچه مارو می گیرن

    • بدون نام

      سردمداران خبیث آمریکا وکنگره پلید وخبیث آمریکا کوچکتر از این است بر مردم شریف ایران پروز شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقوقت بازم نصف ميشه

      • بدون نام

        مشکل تحریم نیست .مشکل مسولان دزد هستش که فشار تحریمم چندصدبرابر کردن برا مردم

      • ح

        مردم شریف ایران علاقه ای به شعارهای جنجال برانگیز علاقه ای ندارند.چون ازتحریمها عده ایی خاص منتفع میشوند.

      • بدون نام

        از جای دیگه دارن میسوزن

      • با نام بی نام

        کاربر ۲۲.۲۲ فعلا که آمریکا به نوشته شما پروز است دلار شد۱۸هزار

      • بدون نام

        مگه شرافتی گذاشتید بمونه

    • بدون نام

      بدبخت بودیم بدبختر شودیم ای خدا فقط تو هستی می توانی به این ملت ایران کمک کنی مسولین ایران که به فکر خودشون خانواده های خود هست دارن غارت می کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا ال کن
        خدایا بل کن

    • کارگر بیکار

      دمش گرم
      عالیهههه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مغز آمریکاپرستها مثل آمریکا پوکه

      • بدون نام

        از این بهتر نمیشه .دورود بر امریکا

    • بدون نام

      آمریکا سست تر از تار عنکبوت است

      پاسخ ها

      • علی منصوری

        فعلا که تحریمها جواب داده

      • بدون نام

        تار عنکبوت مغز کوچیک اما فریب کار شماست

      • بدون نام

        چی میشه چشماتون و باز کنین میخوای خودم بیام برات باز کنم؟

      • سکوت ترک خورده

        سست بودن یعنی چی؟ یعنی چکار نمیتونه بکنه؟...

      • بدون نام

        تحریمها جواب نداده . داخلی ها از هزارتا تحریم بدترن

    • بدون نام

      ای خدا
      وای برحال این مردم

    • بدون نام

      وااای ترسیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پمپئو و شغال زرد ترامپ نفس های آخر را میکشند انشا الله به یاری خدا همین روزها به درک واصل می شوند ومردم دنیا از دست اینها راحت میشود مثل صدام و صدامیان

    • حسین عزیر

      همش نمادین است قبلاً هم اینها بوده و هست

    • سیدهابیل منیری

      چهل ساله تحریم هستیم هیچ غلطی نمیتوتندبکند

      پاسخ ها

      • رحیم

        ارررره خیلی معلومه هیچ غلطی نتونستن بکنن
        توو فلاکت هستیم فلاااااکت

      • بدون نام

        آمریکاپرستها که بر ترامپ درود می فرستند در فلاکت اند ما سختی می کشیم ولی سربلندیم

      • بدون نام

        دو میلیارد لازمه تا یه خونه بخری داری ؟
        یخچال و گاز و . داری ؟
        ماشین اونقدر
        دیگه چیکار باید بکنه که نکرده ؟
        دلار داره به 20 تومن نزدیک میشه

      • بدون نام

        کی گفته سختی که ما میکشیم بخاطر ترامپ وآمریکاس.به والله سختی مردم بخاطر دزدی واختلاس ورانت خواری گداها و گدازاده هاس.

    • بدون نام

      خدا ایران و آمریکا رو لعنت کنه که هردوشون در حال ظلم به مردم ایرانن

    • بدون نام

      فری کله پز را هم تحریم کنید .

    • امیرطاها

      مطمئن هستین سیاست تحریمها علیه ایران شکست خورده؟؟؟ وجدانا و شرافتا به حرف کارشناسها اعتقاد دارین؟؟؟ آدمی که میگی تحریمها شکست خورده..شما اصلا توی این جامعه زندگی میکنین.؟؟؟ یا فقط برای خوشایند یه نفر این حرفو میزنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاسب تحریم هستند

      • بدون نام

        کدوم یه نفر؟

      • بدون نام

        نه فقط رجز میخونن

    • سدنا

      علی برکت الله

    • رسول

      برای این بسته تحریمی جدید دهانتون را ببندید لپ هاتون را پراز باد کنید ودر یک لخظه لای دهانتون را باز کنید تا یک صدای مخصوصی ناشی از خروج باد از دهان ایجاد شود.
      کسانیکه فهمیدند برایشون هورا بکشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقمونه هرچی‌سرمون بیاد ی اعتبار بشیم بی ابرو بشیم بدبخت وفلاکت زده بشیم

    • بدون نام

      دم امریکا گرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمش در حال سرد شدنه.با خودش پرستندگانش رو هم می بره زیر خاک

    • بیژن

      همه چی گرون تر میشه

    • شیما

      مرگ بر امریکا

      پاسخ ها

      • مهدی صفا

        احسنت به امریکا

    • victor

      الهی مسئولین ککشون نمی‌گزه من کارگر تا کی تاوان بدم

    • علی

      هرچی بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بندد نمک

    • شیما

      مرگ بر امریکا

    • بدون نام

      تنها راهکار پایان دادن به این وضعیت:
      ما اگر الان مذاکره کنیم کاملا در موضع ضعف هستیم و نتیجه روشنه.
      تنها راه حل ساختن بمب اتمه.
      ایران باید بمب رو بسازه و تنگه ی هرمز رو ببنده.
      به ایران اتمی حتی نگاه چپ هم نمی تونن بکنن.
      کاری که آمریکا داره میکنه جنایته.
      پای 80 90 میلیون آدم بیگناه وسطه.
      باید از حالت دفاعی خارج شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجاش تو موضع ضعف هستیم
        ترامپ برای انتخابات دنبال مذاکره هست نه جنگ

      • بی نام

        خداییش منم موافقم . ایران باید درگیر بشه و تهاجمی عمل کنه . چون حالت دفاعی دیگه جواب نمیده و آمریکا هم ضربه شو میزنه

      • بدون نام

        تکبیر

    • ت.ش

      دیگه چیش مونده تحریم شه . بیا اسم تک تک مردم زو بنویسین تا تحریم کنن امریکای ها

    • بدون نام

      خداوند لعنتتون کنه ترامپ و نمایندهاش رو، خداوند دشمنان داخلی و خارجی رو به بدترین عذاب دچار کنه که هر لحظه باعث عذاب مردم ایران میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از صمیم قلب میگم الهی آمین

    • رحیم

      مرگ بر لمریکآ

    • رحیم

      مرگ بر امریکا

    • بدون نام

      ممنون از آمریکا و جمهوری خواهان نازنین. فشارو بیشتر کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آب لمبو شدی باز میگی فشار بده؟ مازوخیستی؟:)))

      • بدون نام

        که همه مون بمیریم

      • بدون نام

        این فشار فقط رو مردمه نه حکومت

    • رضاپور

      آخه نویسنده ... همه اینها که از اول تحریم بوده دوما غلط کردند با نوکرهای داخلی

    • بدون نام

      علیه اینا نه تهران

    • بدون نام

      واقعا سیاست ترامپ شکست خورده؟؟!!!

    • بدون نام

      بار خدایا ایران هست با دنیایی از بی مهریها
      دامان تو راداریم از دست این گاوه چرانها

    • بدون نام

      برای چی بنزین دادین به ونزوئلای نحریم خودتون هم تحریم هستید که باز نحریم بشید

    • علیرضا

      هیچ غلطی نمیتوانی بکنی فقط دهنمون موقتا سرویس شده ولی ما خودمونوبا شرایط سازگار میکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تکبیر

    • بدون نام

      ایول

    • بدون نام

      ما که زندگی نمیکنیم به درک

    • بدون نام

      ما شکست خوردیم صداشو درنمیارید
      این وضع زندگی معیشت اقتصاد کار مسکن ازدواج کم شدن جمعیت و....
      چندسال دیگه آثارش معلوم میشه

    • بدون نام

      ترامپ اگر غیرت داشت اینارو از نقشه حذف میکرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ سگ کی باشه؟ فعلا خودش داره از نقشه حذف میشه

    • کارگر ستم دیده ایرانی

      دمت گرم ترامپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قشنگ مشخصه همگی کارگرید

    • بدون نام

      هرچيو که ميتونيد تحريم کنيد

    • بدون نام

      اميدوارم بعد از تحريم نوبت جنگ باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمریکا بعد بیست سال از عراق و افغانستان عقب نشسته بعد با ایران بجنگه؟ عرصه سیمرغ جولانگه کفتارها نیست

      • بدون نام

        هست

      • بدون نام

        نترس اونا چیزشو ندارن

    • محمدرضا

      علی برکت الله

    • بدون نام

      اميدوارم بعد از تحريم نوبت جنگ باشه

    • بدون نام

      دمشون گرم
      آفرین

    • بدون نام

      الحمدلله خداروشکر خدا را هزار مرتبه شکر به ترامپ بگوئید هر غلطی کردی نتیجه نگرفتی بعداز این هم زوال دولت ایالت متحده آمریکا را انشاالله به چشم خواهی دید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو هی بگو انشالله ماشالله
        ببینم به کجا میرسی

    • بدون نام

      اینا هم دارن دیگه خودشون مسخره میکنن
      میگن طرف بخاطر اینکه بتونه دیه حسابی از رفیقش بگیر حسابی داشت خودشو کتک میزد وقتی رفت شکایت کنه تاریخ که گفت فهمیدن دوستش یک ماه قبلش از کشور رفته

    • بدون نام

      خدا رحمت کنه شهید بهشتی را یاد حرفشون افتادم : به آمریکا بگویید از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
      ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند
      بعدش می خواهند دیگه چی را تحریم کنند ؟! آب و هوا !! باد و باران !!
      موتوا بغیظکم

    • بدون نام

      خوش آمدید به کوبا

    • بدون نام

      بگو بیان تک تک مردم ایران رو تحریم کنن تموم شه بره ما حوصله نداریم کم‌کم تحریمارو بگن ...

    • بدون نام

      امریکا اشکارا خودشو مسخره دنیا کرده .یکی به این یانکی های گاوچرا بگه کی به شما اجازه داده در همه جهان دخالت کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قدرت اجازه داده و میدهد

    • بدون نام

      تحریم ترس نداره،دلالا ترسناکن

    • بدون نام

      دلیلش چیه که ایران مقابله به مثل نمی کنه؟

    • بدون نام

      لعنت بر این مملکت که زود مردن در آن نعمت بزرگی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس زودتر بمیر

    • بدون نام

      اول ازادمون گذاشتن تجملاتی بشیم بعد جلوشو گرفتن کاش حاکمامون زودتر میفهمیدن

    • بدون نام

      فقط مردم بیچاره آسیب می بینند

    • بدون نام

      امریکاه هیچ پخی نیست اصلا سگ کی باشد اینقدر تحریم کند که از قصه دق کند

    • عباس رومنا

      آمریکا تمام تحریمها را قبلا اعمال کرده صحبت از تحریمهای جدید فقط تبلیغی است (اتفاقات داخلی را دارند با سیاستهای خارجی خود لاپوشانی میکنند)

    • سعید

      بابا مسولین مرد باشید اول می اومدید خودمون رو از بدبختی می کشیدید بیرون بعد کمک به لبنان و فلسطین و سوریه و یمن میکردید کمکی نخواستیم فقط حقوق درست حسابی میدادید،تورم رو میزدید توسرش کمش می کردید و اشتغال ایجاد میکردید

    • بدون نام

      همه این موارد قبلا اعمال شده

    • بدون نام

      امریکاه و طرفدارانش هیچ غلطی نمی توانند بکنند و خداوند لعنت کند این کنگر و ترامپ که هر موقع عکس آن می بینم اساس می کنم یک سگ رنگی که تا بحال کسی ندیده می بینم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولا دوست عزیز کنگر اون چیزی هست که توی کوه میروید،این کنگره هست. دوما اونی که داره میسوزه و نابود میشه ما و بچه های ماییم نه امریکا

      • بدون نام

        چون اعصابت فرسوده شده

    • بدون نام

      انشالله این آمریکای لعنتی بزودی تجزیه میشه

    • بدون نام

      سازمان تروریستی کار امریکا ومتحدانش است .استکبار
      جهانی واستمعار متحدان واستثمار ایادی داخلی جهان
      مزدوران کشورهای وابسته است .

    • بدون نام

      اقا این امریکا چی میخاد؟
      خب هرچی میخاد بش بدین بابا راحتمون کنین. ذره ذره داریم جون میدیم. تمومش کنین.

    • گیلان

      آمریکا جان بیخیال شو بزار یخورده جوانی بکنیم ،پیرمون کردی لعنتی...

    • بدون نام

      آمریکا واقعا یعنی خود وقاحت و کثافت

    • بدون نام

      تکبیر مسئولین وآقازاده های دزد انحصار طلب که طوریشون نمیشه بیچاره مردم

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا

    • حسن

      تا حالا هر غلطی خواستید کردید بعد از این هم هیچ غلطی نمی توانید بکنید

    • بدون نام

      مگر چیزی دیگه مونده ؟

    • علیدادی

      خدالعنت کنه امریکای ملعون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا لعنت کنه مسئولینی که دزدی می کنن.

    • بدون نام

      ترامپ مثل کسی می مونه که داره غرق میشه ودنبال چیزی میگرده که خودش را نجات بده یا حداقل نفس بکشه امریکا توی تظاهرات داخلی و عکس العمل خارجی گیر کرده و با این برنامه حداکثر تحریم علیه ایران می خواد نفس یکشه

    • محمد

      والله خیرو الماکرین
      خدایا شر رو به خودشون برگردون

    • بدون نام

      تحریم هاغیرقانونی وبی پایه-اساس،میباشد!

    • بدون نام

      اینها تمام تحریم های که وجود داشت رو بر علیه ایران انجام دادن و در حال اجرا هست ،این کار های جمهوری خواهان سیاه نمایی هست فقط مونده کارگر های نانوایی سر کوچمون رو تحریم کنند،دولت آمریکا هیچ غلطی نمیکنه

    • بدون نام

      جبران باسیل؟
      از درس زیست شناسی یادمه که باسیل نام نوعی از باکتری های میله ای شکل بود

    • بدون نام

      چگونه یک طرف که از پیمانی خارج شده می خواهد با استفاده از یکی از بند های همین پیمان به کشوری که یک سال به تعهداتش عمل کرده ، اعمال فشار کند.
      لطفاً کمی فکر کنید ما از برجام خارج نشدیم بلکه آمریکا با خروج از برجام همه چیز را خراب کرد و حال مس خواهد با استناد به یکی از بند های این توافق علیه ما حکم صادر کند.

    • بدون نام

      اینا فقط جنگ روانی هست دیگه چیزی نمونده که تحریم کنند ، ففط میخوان روحیه مردم رو تضعیف کنند( جنگ روانی هست) مراقب باشیم و به شایعات توجه نکنیم ....مرگ بر آمریکا

    • نازی

      چیز تازه ای توش نیس ک

    • حمید رضا

      البته این سیزده نفر برای خودشون گفتند کنگره دست دمکرات هاست و بعیده که این طرح رای بیاره

    • د

      هیتلر دنیا را خراب کرد و دنیا هم آلمان را مطمئنم حالا نوبتی هم که باشه نوبت آمریکاست که ویران بشه و مردمش آواره.

    • مهدی

      سگ زرد برادر شغاله...

    • بدون نام

      دمش گرم

    • بی نام بی نام

      آمریکا سلطان قلب ها دلار شده. ۱۸هزار تهاجمی. میره ب ۵۰هزار برسه

    • بدون نام

      درود
      درود
      درودبر ما که بااین همه بلا بازم هستیم وخواهیم دید

    • بدون نام

      کرونا
      امریکا
      تحریم
      مارو ازپا در نیاورد
      الا
      این اختلاس ها
      صد رحمت به ویرووس

    • سیاوش

      چرا این سریال تموم نمیشه خدا؟!!!

    • بدون نام

      اینا که قبلا بود اینا همش بازیه

    • علی

      مردم ایران ۱۵۰روز صبرکنید همین

    • بهروز

      افرین بدون نام 23/20 دریغ که به مردم خیانت میکنن اگر دزدیها رو افشا وپول دزدیده شده رو به اقتصاد بر گردونن اونوقت خود مردم به حکومت تحمیل میکرد جلو امریکا وایسه متاسفانه برعکس اب به اسیاب امریکا میریزن مارو استعمار کردن پول تو بانک رو برا خودشون ساختمون ومال میسازن و بفیه دزدیهارو خارج میکنن وکار افرین غیر وابسته قادر به گرفتن وام از بانکاشون نیست

    • بدون نام

      سلام خدایا پاکترینی ۱۳۰۰ و خورده عمل واجب کردی بعد ۱۳۰۰ و خورده سال صراط داریم بی پول یا پولدار بیمار یا سالم همه بنده تو هستیم

    • بدون نام

      ای کرونا بزنه ترامپ و نتانیاهو و پوتین رو

    • masuid khorramdel

      به یاری خدا ..امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.مردم ایران هرگز تسلیم باج خواهی نخواهند شد.ما ایرانیان مردمی ازاده هستیم وتا پای جان ایستاده ایم واز مرگ هراس نداریم.مرگ بر امریکای جنایتکار وزورگو

    • بدون نام

      به اشخاصی که ناله می کنند
      برای امریکا فرق نمی کنه که چه کسی بر ایران حکومت می کند. امریکا فقط به منافع خودش فکر و عمل می کند. ول معطلید.

    • حسینی

      آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند امام خمینی ره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران

    • حمیدرضا

      اینا که همه جز تحریم 40 سال پیشم بوده دیگه کنگرتونم شفا بده فقظ خوشبحال اقا زاده ها میشه

    • رضا

      کاسبان تحریم خوش بحالتون برید پشتک وارو بزنید که ملت ایران روز به روز بدبخت ترو بیچاره تر میشن

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا

    • بهرام

      امریکا کارش تمومه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج