۱۰۰۴۴۴۱
۱۴۸ نظر
۵۲۱۳
۱۴۸ نظر
۵۲۱۳
پ

زورخانه فقط جای مرد است؟ مگر زن هم پهلوان می‌شود؟

چند روزی‌ست که بحث ممنوعیت حضور بانوان در زورخانه‌ها داغ شده، این مطلب به چند و چون ماجرا پرداخته، به ممنوعیتی که عجیب به نظر می‌رسد.

برترین‌ها: چند روزی‌ست که بحث ممنوعیت حضور بانوان در زورخانه‌ها داغ شده، این مطلب به چند و چون ماجرا پرداخته، به ممنوعیتی که عجیب به نظر می‌رسد.

بانوان ورزشکار رشته‌های زورخانه‌ای چند سالی است که مصرانه خواهان فعالیت در این رشته هستند و بنا بر اظهارات رئیس فدراسیون، اکثراً این بانوان نیز از اعضای خانواده ورزشکاران رشته زورخانه به‌حساب می‌آیند. ورزش بانوان در سال‌های گذشته همیشه در انتظار اجازه و رخصت مردان بوده است، رشته‌هایی همچون کشتی، موتورسواری و بیلیارد تنها دو سه سال است که توانسته‌اند از مرز‌های جنسیتی عبور کنند و بانوان علاقه‌مند بدون نگرانی و به‌صورت علنی در آن‌ها به فعالیت بپردازند. حالا نیز تغییرات به رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی رسیده و اراده‌ای برای حضور بانوان در این رشته ایجاد شده است.

باوجوداینکه آمار دقیقی از بانوان باستانی‌کار وجود ندارد، سال‌هاست که دختران علاقه‌مند به این رشته کهن ایرانی در سایه و سکوت در تلاش برای پرداختن به این رشته ورزشی بوده‌اند. اعتراض‌ها به حضور زنان در این رشته به دهه ۸۰ بازمی‌گردد و همچنان ادامه دارد و گاهی واکنش‌ها به وجود این ورزشکاران شدیدتر از قبل می‌شود؛ به‌طوری‌که در این مدت ممانعت‌های شدیدی برای ورود بانوان به گود‌های زورخانه صورت گرفته است.

جمعی از آیات عظام در واکنش به برخی اعتراضات و در پاسخ به استفتایی در این زمینه، فعالیت زنان در رشته ورزش باستانی ایرانی را به‌شرط حفظ موازین شرعی بلامانع دانسته‌اند

گفته می‌شود تنها راه پیش روی ایران برای جهانی‌کردن این رشته ورزشی، صدور مجوز فعالیت بانوان در ورزش باستانی است؛ چالشی که فدراسیون ایران نیز بنا دارد آن را حل کند، اما این تصمیم هرگز باب میل برخی پیشکسوتان یا مراجع دیگر نیست.

زورخانه فقط جای مرد است؟ مگر زن هم پهلوان می‌شود؟

داستان چه بود؟

در همین مورد، اما مشکلات و جنجال‌هایی به پا شد. داستان جنجالی این روز‌ها به مصاحبه چندی پیش رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای برمی‌گردد که بعد از یک هفته واکنش شدیدی را به همراه داشت.

گروهی که در بیانیه‌ای خود را ورزشکار، پیشکسوت، مرشد، جانباز، نماینده نیرو‌های مسلح و جامعه طلاب معرفی کردند، نسبت به تصمیمات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای واکنش نشان دادند. تعدادی از این افراد که کمتر از ۵۰ نفر بودند، دقیقاً در روز ملی ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در زورخانه شهید عراقی تجمع کرده و نسبت به حضور زنان در این رشته به‌شدت اعتراض کردند و به فدراسیون نسبت به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌هایش دراین‌زمینه هشدار دادند.

این که هنوز نگاه جنسیتی در بسیاری از فعالیت‌ها گریبان زنان را گرفته واقعیتی انکارناپذیر است. این نگاه که در محیط کار، خانه، ورزش و به‌صورت کلی در جامعه وجود دارد زخم‌های زیادی به زنان زده است

مخالفان حتی اعلام کردند اعطا و صدور مجوز نواختن زنگ جهت اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون و حکم پهلوانی به خانم‌ها چیزی جز هتک حرمت و بی‌اعتنایی به پهلوانان و صاحبان واقعی زنگ‌ها که همگی سابقه‌ای بالاتر از نیم‌قرن حضور در گود پهلوانی داشته‌اند، نبوده و این اقدام نسنجیده و توهین‌آمیز به سخره گرفتن تمامی آداب و قوانین قرن‌های متمادی این ورزش است.

مراجع از ورزش باستانی بانوان حمایت کردند

در پاسخ به این گروه، مجتبی جوهری، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، از اعلام نظر مثبت جمعی از مراجع عظام تقلید در مجاز بودن حضور و فعالیت بانوان در رشته ورزش‌های زورخانه‌ای به‌شرط رعایت موازین شرعی خبر داد. بر اساس اعلام او در استفتایی که از جمعی از مراجع عظام تقلید صورت گرفته و درباره «امکان حضور و فعالیت زنان در رشته ورزش‌های زورخانه‌ای» سؤال شده است، جمع کثیری از حضرات آیات در پاسخ به این استفتا، فعالیت زنان در این رشته ورزشی باستانی ایرانی را به شرط حفظ موازین شرعی بلامانع دانسته‌اند.

جوهری گفته است ۷ نفر از ۹ نفر اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای نیز با فعالیت زنان در این رشته موافقت کردند و با توجه به درخواست‌های مکرر و اجازه مراجع عظام با فعالیت بانوان، قصد داریم این موضوع را در جلسه مجمع فدراسیون نیز مطرح کنیم تا درنهایت در صورت موافقت وزارت ورزش، فعالیت رسمی بانوان در این رشته آغاز شود.

زورخانه فقط جای مرد است؟ مگر زن هم پهلوان می‌شود؟

زنان بازوبند پهلوانی نمی‌گیرند!

یکی دیگر از موضوعاتی که باعث شده بود تا ورزش باستانی بانوان با مخالفت مواجه شود نوع پوشش ورزشکاران بود. جوهری، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در این رابطه گفته است که لباس‌های بانوان طراحی‌شده و کاملاً پوشیده است. به گفته او لباس طراحی‌شده حتی از لباس بانوان ورزشکار در رشته‌هایی مثل جودو، تکواندو و کاراته که البته پوشیده هستند، نیز کامل‌تر است. هدف این است که بانوان در فضایی کاملاً زنانه با لباس‌هایی کاملاً متناسب با شأن و جایگاه این رشته، در زورخانه ورزش کنند.

بازوبند پهلوانی هم از آن دسته نقاط ابهام بود که معترضان به آن اشاره‌کرده بودند که البته رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای درباره انتقاد از اینکه فدراسیون قصد دارد به بانوان بازوبند پهلوانی هم بدهد، گفت: اصلاً چنین چیزی صحت ندارد و ما نه تاکنون این کار را انجام داده‌ایم و نه قصدی برای انجام آن داریم چراکه بازوبند پهلوانی متعلق به پهلوانان بوده و خواهد بود. هرچند معتقدیم بانوان ما در بسیاری از زمان‌ها همچون دوران جنگ و حتی وقایع اخیر مثل سیل، زلزله و کرونا مردانه وارد میدان شدند و واژه پهلوانی برازنده آن‌هاست. متأسفانه عده‌ای با مطرح کردن این صحبت‌ها قصد تخریب دارند و می‌خواهند با این حرف‌ها وارد فضای تحقیر دیگران شوند. هدف بانوان فقط اجازه برای فعالیت در این رشته است و اصلاً دنبال بازوبند و این چیز‌ها نیستند.

زنان، پیروز میدان

این که هنوز نگاه جنسیتی در بسیاری از فعالیت‌ها گریبان زنان را گرفته واقعیتی انکارناپذیر است. این نگاه که در محیط کار، خانه، ورزش و به‌صورت‌کلی در جامعه وجود دارد زخم‌های زیادی به زنان زده است.

اعتراض‌های اخیر زیاد هم دور از ذهن نبوده و البته اتفاق جدید و عجیبی نیست، چراکه ورود زنان به رشته‌هایی که پیش‌تر به‌عنوان رشته‌های مردانه در جامعه ایرانی شناخته می‌شدند، همواره با واکنش‌ها و شاید ممنوعیت‌هایی مواجه بوده است، اما بااین‌وجود حمایت دولت و مقامات تصمیم‌گیرنده درنهایت به ورود زنان به این رشته‌ها منجر شده است.

شاید کسی فکرش را نمی‌کرد با توجه به نوع پوشش رشته‌ای، چون کشتی، روزی دختران ایرانی بتوانند با پوشش اسلامی کشتی بگیرند و در مسابقه بین‌المللی حضور پیدا کنند، اما این اتفاق با کشتی کلاسیک بانوان در فدراسیون رسول خادم در تورنمنت بین‌المللی لبنان رخ داد و آرزوی زنان این سرزمین برای کشتی گرفتن با رشته‌ای به نام کلاسیک، محقق شد.

در وزنه‌برداری نیز همیشه تصور بر این بود که صرفاً مردان می‌توانند و یا علاقه‌مندند که در این حوزه فعالیت کنند، اما دو سالی است که در فدراسیون علی مرادی، استارت وزنه‌برداری بانوان زده‌شده و الهام حسینی نیز در تورنمنتی بین‌المللی به مدال دست‌یافته است.

در رشته بوکس هم شرایط به‌گونه‌ای است که فدراسیون حسین ثوری، یکی از شعار‌های انتخاباتی‌اش را رسمیت بخشیدن به فعالیت‌های بوکس بانوان عنوان کرده بود و کارشناسان این حوزه در مصاحبه‌هایشان تأکید داشتند که بوکس زنان از حالت زیرزمینی باید خارج شود و آن‌ها نیز به‌عنوان عضوی از جامعه این اجازه را داشته باشند که در صورت تمایل، به‌صورت قانونی و رسمی به ورزش بوکس بپردازند.

زورخانه فقط جای مرد است؟ مگر زن هم پهلوان می‌شود؟

حالا نوبت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی است که زنان رسماً اجازه فعالیت در آن را پیدا کنند. هرچند این رشته در بخش مردان نیز در حال فراموشی است و فدراسیون برای احیای این رشته تلاش می‌کند، اما این امر نباید بهانه‌ای باشد بر اینکه زنان در بخش زورخانه‌ای هیچ‌گونه فعالیت رسمی نداشته باشند. نکته جالب و قابل‌تأمل اینکه مهرعلیزاده در رأس فدراسیون جهانی زورخانه‌ای و همچنین فدراسیون زورخانه‌ای ایران به دنبال گسترش این رشته در سراسر دنیا هستند و هزینه‌های زیادی هم در این خصوص صرف شده است. نکته عجیب اینکه گفته می‌شود زنان غیرایرانی اجازه فعالیت در رشته‌ای که از آن ایران است را دارند، اما با حضور زنان ایرانی در گود زورخانه مخالفت‌هایی صورت گرفته است.

آخر اینکه در این سال‌ها برای حفظ فرهنگ پهلوانی، بودجه‌های کلانی خرج شده است، اینکه تا چه حد مؤثر بوده و یا نبوده، موضوع موردبحث ما نیست؛ اما در رشته‌ای که قرار است اخلاق و پهلوانی حرف اول را در آن بزند، قطعاً پذیرفتن مخالفت‌های این‌چنینی و اینکه گفته شود حضور و فعالیت زنان قداست زورخانه را زیر سؤال می‌برد، با اصل و ماهیت این رشته منافات زیادی دارد و مسئولان باید با این نوع نگاه برخورد کنند. حضور زنان که بار‌ها نشان داده‌اند در شرایط مختلف پا به‌پای مردان در عرصه‌های مختلف پهلوانی کرده‌اند نه‌تن‌ها قداست و عظمت مکانی را زیر سؤال نمی‌برد بلکه به آن مکان معنویت بیشتری هم می‌بخشد.

منبع: توسعه ایرانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      بابا ولمون کنید. زن ها همه جا هستن. محیط های کاری پر شده از زن ها. بعد من بدبخت باید دنبال کار باشم. چرا؟؟؟ چون زن ها رو میشه با نصف حقوق هم استخدام کرد اما من که باید خرج یه زندگی رو بدم نمیشه. والا دانشگاه ها پر شده از زن ها. اداره ها. محیط های کاری. الان باید فکری به حال مرد ستیزی بکنیم با این وضعیت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا، اونوقت بیشترین انتظارت رو مرد هست

      • بدون نام

        دیگه منده به زنابگن بابابه مردا بگن مامان وبعدبه مردا بگن بایدحامله شد تاحقوق زنا بخاطرزایمان که مردا خوردند برگردانده شود

      • سمانه

        شما با دانشگاه رفتن خانما مشکل داری؟؟؟چرا انقدر عقب مونده ای؟؟ کار کردن حق خانماست. خاننا نمیخوان دیگه به خاطر یه لقمه نون وابسته و توسری خور مردا باشن و از بچگی هرزوی شغل شرافتمندانه دارن مثل مردها پس حقشونه کار و درامد داشته باشن. و این باعث خوشحالیه که زنها به دنبال استقلال هستن. به امید شاغل شدن همه خانمها و تحصیلات عالیه

      • بدون نام

        مراجع مشکل ندارند شماها چتونه؟؟؟؟ چقدر از اینکه زنها از زیر سلطه تون بیان بیرون میترسید

      • بدون نام

        هر روز هم بیشتر و پر رنگ خواهی دید شون
        خودت رو قوی کن و مرد رقابت باش وگرنه فقط بشین و نق بزن و از خدا بخواه زن ها نباشن خخ
        مرد ستیزی؟
        چشم دیدن زن ها رو شماها ندارین زن که ستیزی با شما نداره
        فقط حق و حقوقی رو که ستالها با عنوانین مختلف ازش گرفتین داره پس میگیره

        زن نیازی به مرد ستیزی نداره ولی اگر پاش بیفته میتونه نابودتون کنه
        اینو خودتون هم میدونید

      • بدون نام

        دقیقا از زنها میترسن چون میدونن توان مقابله ندارن
        اینها عادت کردن زن رو محدود کنن و ازش سواستفاده کنن

      • بدون نام

        به عنوان یه مرد میگم زنها باید حق ورزش و ...داشته باشند تا هم سلامت بمونن هم بدنشون رو فرم باشه
        از هر نوع ورزش زنها از جمله زورخانه حمایت می کنم
        ایران مال همه است

      • بدون نام

        هر انسانی حق کار و تحصیل را دارد مگر بی کاری را زنها درست کرده اند؟

      • امین

        زن باید خوب قورمه سبزی بپزد و خوب بچه داری و شوهرداری کند نه اینکه وسط گود زورخانه عربده بزند و میل بزند

      • Parinaz

        ارزوی قرمه سبزی خوردن رو به گور میبرید. خودتون پاشید واسه خودتون بپزید. طبق قانون زن میتونه برای غذا پختن پولم بگیره

      • به امین

        دیگر هیچ بایدی برای زن وجود ندارد همانطور که هیچوقت بایدی برای مرد وجود نداشته

      • بدون نام

        متاسفانه این حکومت انقدر به مردارو داده که خیلی پروو شدن. سهمیه کنکور که مال شماست اولویت استخدامم که مال شماست هیچ ممنوعیتیم که ندارین چه از جانب عرف چه قانون اونوقت پرو پرو برمیگردین به زنها میگین چرا کار دارین یا چرا دانشگاه میرین؟؟؟؟

      • رضوان

        دقیقاً همینطوره

      • بدون نام

        هر کسی فارق از جنسیت حق حضور در جامعه رو داره و این مشکل بیکاری شما ربطی به حضور بانوان در جامعه نداره شما میدونی چقد از خانم ها کارآفرینن؟؟؟
        میدونی چقد از خانم ها خرج شوهر و بچشونو میدن؟؟
        خب این کوتاه نظری هستش که اینطوری با بی رحمی درباره خانم ها صحبت میکنین چه اشکالی داره یه خانم تحصیل کرده باشه و چه بسا این به نفع شما مردا هستش چون که با یه عده زن بی سواد و بی فرهنگ سرکار ندارین سطح سواد جامعمون بالا میره


        واقعا برای طرز تفکر شما متاسفم

      • بدون نام

        هر کسی فارق از جنسیت حق حضور در جامعه رو داره و این مشکل بیکاری شما ربطی به حضور بانوان در جامعه نداره شما میدونی چقد از خانم ها کارآفرینن؟؟؟
        میدونی چقد از خانم ها خرج شوهر و بچشونو میدن؟؟
        خب این کوتاه نظری هستش که اینطوری با بی رحمی درباره خانم ها صحبت میکنین چه اشکالی داره یه خانم تحصیل کرده باشه و چه بسا این به نفع شما مردا هستش چون که با یه عده زن بی سواد و بی فرهنگ سرکار ندارین سطح سواد جامعمون بالا میره


        واقعا برای طرز تفکر شما متاسفم

      • بدون نام

        کاربر ۱۳ ۵۹ حس خوشمزگی کردن و بامزه بود و خود برترربینی رو هم بهش اضافه کن

      • بدون نام

        با اشتغال هر خانم بیرون از خونه یک خانواده را از زندگی ساقط کرده

      • بدون نام

        خداوند در قران به میفرماید فرعون به حضرت موسی میگه مردای امتتو دست و پاشون ضربدری قطع میکنم و به زن های امتت قدرت میدم.حکایت حال و روز زمان ماست.مرد بیکاره و صدتا مدرک ازش میخوان و دستشو بستن.اما زن هر چی خوشگلتر تو اداره رتبه ی بالاتر.لطفا منتشر کن این پیامو

      • بدون نام

        دیگه شورشو دراوردیدا!!!!.بابا اگه ایراد نداشته باشه هم اخه کدوم خانومی میره زور خونه!!!!!!! انقدر سوژه بیخود تو مغزتون پر کردید مغزتون اشباع شده

      • بدون نام

        من ضد حقوق خانوما نیستم.اما یکی از عاملای حال این روزامون همینه که خانوما رفتن سرکار.سیستم ساختار بدن و فکر خانوما مناسب کار کردن افریده نشده

      • بدون نام

        ایران محل پهلوانان مرد و زن بوده ما در تاریخ یوتاب را داشتیم بهتره که زنان خمود را به انواع ورزش تشویق کنیم تا وقتی المپیک میشه شرمنده نباشیم
        ورزش کردن زنان مهمه
        زنها باید بیشتر از مردها در ورزش فعال شوند
        زورخانه مال همه است فقط مال مردها نیست اگر هم بوده الان دیگه نیست
        خود را با تغییرات وفق دهیم

      • بدون نام

        اینقدر چرت میگی که نمیشه جوابت وداد چند بار از رو متنی که نوشتی بخون ببین عقلتسالمه

    • بدون نام

      پهلوون صغرا به پهلوون کبری بگو زخصت میده پهلوون سکینه بره مرشد بشه بخونه؟؟؟

      پاسخ ها

      • سمانه

        چرت و پرت گویی بسه

      • بدون نام

        چقدر چرت

      • بدون نام

        شما ها مشغول همین خوشمزه بازی ها باشین چون فقط به درد همین یه کار میخورین
        البته نق زدن و طلبکار بودن هم خیلی بهتون میاد

      • بدون نام

        امروز فرداس دیگه زنا برن خواستگاری مردا :)))))))))))))

      • بدون نام

        بدون نام 03:02 چرا که نه کی گفته زنها باید بشینن تو خونه تا کی بیاد انتخاب شون کنه این یکی از مواردی هست که مرد ها برای زن ساختن یه زنگ میتونه انتخاب کنه خق داره حرف دلش رو بزنه و اعلام کنه و این هیچ بدی نداره سنت های پوسیده رو باید گذاشت کنار چون دیگه کاربردی نداره

    • بدون نام

      ما زنها این کشور رو از دست مردها فتح خواهیم کرد و ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به امید خدا

      • بدون نام

        و به نابودی خواهیم کشاند

      • سارا

        نابودی زن یعنی خونه داری و شوهرداری و کتک خوردن از شوهر و استقلال مالی نداشتن و توان طلاق نگرفتن و استقلال مالی و ورزش( از هرنوعی) یعنی پیروزی و زندگی

      • بدون نام

        توان مهریه چی؟؟ این هم یعنی نابودی زن یا مرد؟؟

      • بدون نام

        کدوم مهریه؟؟؟ مهریه ای 100 ساله واسش قسط بندی میکنن و سالی یه سکه؟؟ مهریه ای که هیچ قدرتی نداره؟؟ مهریه ای که باید ازش بگذری تا حاق اقایان بذارن طلاق بگیری؟؟؟ یه روزی این خود بینی هاتون تموم میشه. روزی که ما زنها پشت هم باشیم برای به دست اوردن حقوقمون

      • بدون نام

        فعلا که دیگه برا مهریه کسی رو زندان نمیندازن الکی مهریه مهریه نکن

      • بدون نام

        کشور هایی که داره به دست زن رهبری میشه نابود نشده بلکه پیشرفت کرده و از همه کشور های دیگه جلوتر هستن

    • بدون نام

      خخخخخخخ به خدا خنده داره نه اینکه ورزش بانوان حالا تو هر رشته ای که میخواد باشه خنده داره نه خخخخخخخخخ فتوای حضرات ایات خنده داره فتوا میدن که ورزش باستانی که ی ورزش سنگین و مردونس برای خانمها مباح و ازاده ولی همین حضرات ایات فتوا میدن همین خانمها نمیتونن دوچرخه سواری کنن این خنده داره خخخخخخخخخخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • سارا

        آفرین، حرف حساب جواب نداره

      • بدون نام

        این کشور پر است از این پارادوکس ها

      • ایرانی

        کاربر محترم که ورزش سنگین و دو چرخه رو قیاس کردی منم یهو یادم اومد و خندم گرفت چطو.میشه که ایطو.میشه.

      • بدون نام

        من نمیدونم برترین ها چرا همش میخواد نظام رو بکوبه
        چیکار به مراجع داری ؟
        تا وقتی زنان بی بند و بار و مردان چشم چران و بی غیرت توی کشور هست ، باید هم یکسری چیز ها ممنوع بشه
        چه برای مرد ها
        چه برای زن ها

      • بدون نام

        لابد آمریکا پارادوکس نداره از نظر شماها

      • بدون نام

        واقعا نامعقوله

      • بدون نام

        اتفاقا آدمایی امثال شما ها کلا باید جمع کنن برن

      • بدون نام

        واقعا دیگه آدم نمیدونه به امثال شما ها چی بگه
        التماس تفکر

    • ایران

      بعضی جا ها،انصافا جای خانم ها نیست،پهلوون زن زورختانه ای !چیزی سخت عجیب است و به نظر من نامعقول

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تشخیص این امر با خودشونه نه با من و شما

      • بدون نام

        نظرت مهم نیس

      • سارا

        خانمها خودشون تصمیم میگیرن چه ورزشیو ادامه بزن. دماغتونو از تو کفش خانما در بیارید

    • بدون نام

      زورخانه،سنتی مردانه هست وجای زنان نیست وبهترخانم هابه رشته های ورزشی متناسب باخودشان بپردازنند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لابد اون رشته ورزشی مناسب رو شما تعیین می کنین که چی هست؟
        متاسفم براتون ولی خانم ها دیگه نیازی به نظرات شما ندارن خودشون میدونن چکار کنن با این حرفها فقط دارین خودتون رو خسته می کنین دیگه تمومه

      • بدون نام

        خود خانم ها تشخیص میدن چی خوبه چی بده

      • بدون نام

        بهتره پاتو از تو کفش خانما در بیاری و دخالت نکنی

    • F.Z

      آخه شما چه میدونید از زن بودن زن های بدبخت باید درد بکشن و زندگی رو به سختی بگذرونن .
      توی ایران زن ها خیلی کم مورد توجه قرار گرفته اند و همه جا رو از مرد ها پر کردن
      حالا این وسط مرد ها هستن که اضافه اند و نبودشان بهتر از بودنشون هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی

      • بدون نام

        زن ها بدبخت نیستن زنها در طول تاریخ مورد ظلم قرار گرفتن ولی جلوش ایستادن و کم نیاوردن
        زن روزی بدبخت میشه که دست از مبارزه برداره و چنین روزی هیچ وقت نمیاد

    • بدون نام

      همونطور که الان آقایون میان آشپزی می کنند و برنامه آموزش آشپزی دارند زنها هم می تونند پهلوان باشند

      پاسخ ها

      • F.Z

        دقیقا ایول به شرفت

      • فرهاد

        کسی با ورزش کردن خانمها نمیتونه مخالف باشه و نباید هم مخالفت کنه و خانمها ازادن که در هر رشته که توانائیه اونو دارن به ورزش بپردازن ولی در مورد اظهار نظرتون باید بگم بله حق با شماست موضوع اینه که اقایان بهترین اشپزها هستن و همینطور بهترین ارایشگران هم اقایان هستند اگر دروغ میگم بفرمائید لطفا

      • F.Z

        ایول به شرفت

      • هموطن

        رهی براوا به شعورت.

      • بدون نام

        کاربر فرهاد
        این رو هم یادم رفت بگم. هرکدوممون تا به حال بارها و بارها رفتیم رستوران و غذاهای نه چندان خوشمزه خوردیم، آشپزای 99 درصد رستورانا مرد هستن و مثلا حرفه ای هستن، ولی خیلی کم پیش میاد تو رستوران غذای لذیذ بخوریم! منتها تو خیلی از مهمونی های خانوادگی که زنهای خونه غذا رو درست کردن، پیش میاد که غذاهای لذیذ بخوریم یا دست پخت مامانامون . کلا حرفت بی پایه است پسر

      • بدون نام

        21/25 خیلی باهات موافقم واقعا برام پیش اومده رفتم رستوران گرون ولی غذا اصلا کیفیت نداشته

      • بدون نام

        21/25 خیلی باهات موافقم واقعا برام پیش اومده رفتم رستوران گرون ولی غذا اصلا کیفیت نداشته

    • بدون نام

      در جواب سعید
      چند سال پیش وقتی داشتم عکاسی میخوندم برای یادگیری بیشتر و همچنین کسب در آمد رفتم برای یه لابراتوار تست روتوش دادم البته اون زمان روتوش دستی بود و روش خاص خودش رو داشت کارم قبول شد وقتی رفتم برای صحبت طرف دید خانم هستم گفت زنو چی به عکاسی فقط همین مونده عکاس بشین و کار رو به من نداد
      حالا به کوری چشم اون شخص و افرادی مثل اون من عکاس هستم و دارم کار می کنم و پول در میارم و مثل من شاید هزاران زن عکاس تو این کشور دارن کار می کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خانمها ورزشکاران خوبی هستن ولی میشه بفرمائید که عکاسی چه ربطی به ورزش باستانی داره

      • بدون نام

        درود بر زنان مستقل و قوی

      • بدون نام

        کاربر16/28 ایشون در جواب اون اقای خود برتربین و خودبین که گفته بود چرا خانمها کار میکنن و شغل دارن و چرا میان دانشگاه گفته من برای عکاسی رفته بودم جایی استخدام بشم ولی اینجوری باهام رفتار کردن و این نشون دهنده نگاه فوق العاده توهین امیز به زنهاست. ما ساکت نمیشینیم و دست نمی کشیم و برای حقوقمون و استقلال مالیمون همه تلاشمون رو میکنیم

      • بدون نام

        عکاسی ربطش به ورزش باستانی فقط در دیدگاه آقایون هست که تو هیچ کاری نمیتونن خانم ها رو ببینن ورزش باشه یا شغل آقایون مخالف هستن تا زمانی که مجبور به تسلیم بشن و میشن

    • بدون نام

      آفرین به زنان ورزشکار

    • بدون نام

      اول زنان پهلوانن که مردای پهلوان به دنیا میارن

    • مهرزاد

      سمانه خانم تندنروبیاپایین باهم بریم .همین حرفهاروزدیدنرخ زادوولدبه زیریک رسیده.خانمها مستقل بی شوهربی فرزند جامعه بی بچه .اونهایی که این نسخه روبرای ماپیچیدندنرخ زادوولدشون ازما جلوزد.چندسال دیگه صدابچه خاطره نوستالژیک میشه.

      پاسخ ها

      • سمانه

        همه زنها ارزوشون کهنه شویی بچه و شوهرداری نیست زنها ادمن و واسه خودشون جایگاه اجتماعی دارن. دیگه برنمیگردیم به اون زمان که زنها که باردار میکردین تا خودتون پیشرفت کنید فقط.از و زادو ولد زیاد شد بیکارها هم زیاد شد. اگه انقدر تبلیغ فرزند اوری و کهنه شویی نمیکردن الان تو هم شغل داشتی ولی متاسفانه فقط تبلیغ فرزند اوری بدون اینکه شرایط پیشرفت وجود داشته باشه

      • بدون نام

        زاد و ولد کم بشه مشکل تو چیه حالا تو رو که زاییدن چه کمکی به این مملکت کردی والا

      • بدون نام

        خب دست بکار بشین و بچه بیارین
        هه جالبه پاش که بیفته همین آقایون هوار میکشن که زن های ایرانی یاد نگرفتن مستقل باشن و خرج و مخارج شون رو از مرد میخوان بعد همین ها هر کاری می کنن که زن ها رو خونه نشین کنن و نذارن تو جامعه باشن اینها حتی خودشون هم نمیدونن چی میخوان یعنی فقط یاد گرفتن طلبکار باشن و حرف مفت بزنن

      • بدون نام

        21/51 میدونی چرا اینجورین؟؟؟ چون هم میخوان پول در نیارن و خانمشون پول در بیاره و مفت بخورن و مفت بخوابن و یکی باشه کلفتیشونو بکنه از اون طرفم کار داشته باشن و پول به حسابشون بیاد و مبادا زنی کار داشته باشه و مستقل باشه و از زیر سلطشون بیاد بیرون. هم خدارو میخوان هم خرما رو. حالا ما نه خدا رو بشون میدیم نه خرمارو

    • ع،ر

      وقتی‌سکان‌یک‌کشور‌دست‌‌‌مدیران‌بی.سواد
      بیفتد‌معلومه‌دوچرخه‌سواری‌‌که‌می‌تواند‌
      نیمی‌از‌معظلات‌‌ترافیک‌والودگی‌هوا‌را‌حل
      کند‌حرام‌می‌شود‌.‌اونوقت‌‌زنا‌ن‌‌ما‌را‌به‌سمت
      میل‌وکباده‌هدایت‌می‌کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسایل رو باهم قاطی نکنید هم دوچرخه سواری حق خانماست هم ورزش های زورخانه ای

      • بدون نام

        اشتباه مثبت دادم. مسایل بی ربط رو با هم قاطی کردی

    • بدون نام

      اینا فقط بخاطر گول زدن مردم وبانوان ایرانی هست الان همین تحلیل با اونکه گفته بود زنان وزائیدن وازیاد جمعیت ! همخوانی ندارد وخواستید تلویزیونی مصاحبه بکند با زنان که پهلوان کبری صداش کنن رو بیشتر دوست داره یا دادن حق وحقوق زن و برطرف کردن مشکلات زنان !؟ چرا یه مسئول از رسیدگی کامل به حقوق زن سرپرست خانواده حرف نمیزنن؟ یه سری رو هم گذاشتن بگن اینو با مسائل دیگه قاطی نکنید! فریب دادن زنان هست و مسئولان ورزشی برا یه فوتبال کاری کردن که یارو مربی مرد تی شرت بجاروسری سرش کرد ن( گرگان) تا ازبالا گیر ندن بهشون!

    • داش علی

      قداست هزاران سال زورخانه رو به لجن نکشید جون مادرتون
      زن دقیقا مخالف کلمه پهلوان و جوانمرد
      من که دیگه پامو تو گود نمیذارم
      جمع کنید بساتتون و توی گود لوازم آرایشی پیدانمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر توهین امیز. متاسفم برای خودم که باهات هموطنم. به درک هیچوقت دیگه نرو گود و مارو خوشحال کن

      • بدون نام

        قداست؟؟؟؟ گود از خونه خدا قداستش بیشتره؟؟؟ گود از مسجد مقدس تره؟؟؟ چرا در خانه خدا به روی همه بندگانش بازه ولی زن برای گود نجسه؟؟؟ خودتون خجالت نمی کشید از این اظهار نظرهاتون؟؟؟

      • بدون نام

        اتفاقا مردایی مثل تو هستن که دقیقا مخالف کلمه پهلوان هستن حالا تو اصلا تو عمرت زورخونه ندیدی میگی دیگه پامو نمیذارم؟

      • بدون نام

        کدوم قداست؟ کدوم مرد زورخانه ای قدیسه؟
        ....
        فقط بلد هستین خودتون رو گنده کنین طبل های تو خالی و جاهل

      • بدون نام

        تو اصلا تاحالا اسم زورخونه به گوشت خورده که میای تهدید میکنی که دیگه نری زورخونه؟؟؟ خب نرو به کتفم. حالا فکر کردی همه میریزن میان در خونت میگن نه تروخدا ما رو از خودت محروم نکن تروخدا بیا؟!

      • بدون نام

        شما با این طرز فکر "عقل مونده" و جاهلانه،مثلا پهلوانی ؟ آبروی هر چی "انسان" رو بردی که ،تا چه برسه به آبروی پهلوانها رو

      • بدون نام

        اگه تو گود زورخونه دیده بودی که این جوری حرف نمیزدی
        قول میدم تو عمرت از جلوی در زورخونه هم رد نشدی

    • رضوان

      مشکل اینجاس ک زنا فک میکنم باید ادای مردا رو در بیارن و کارای مردونه بکنن تا ثابت کنن زنن!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل اینجاس که شما نمیخوای بفهمی شاید یکی علاقه ش اینه و نمخواد ادای کسی رو در بیاره فقط میخواد علاقه شو دنبال کنه

      • بدون نام

        ما نیازی به مرد بودن نداریم
        شما ها باید بفهمید انسان هستید هم شما هم ما زنان فقط انسان هستیم این زنونه مردونه رو شما ها به وجود آوردین و برای همینه که سخته براتون بیرون از این دایره فکر کردن سعی کنین وسعت نگاه تون رو بیشتر کنید و از پیله ای که دور خودتون و افکار تون پیچیدین بیاین بیرون

      • بدون نام

        مشکل ایجاست که اصلا به مخیله تو خطور نمیکنه که زن خودش تصمیم میگیره. خودش سلایقی داره زن علایقی داره. فقط زن رو در ارایش و لوندی و کهنه شستن و بشو و بساب میلیدید که باید بهتون این خبر بد رو بدم که دیگه گذشت اون دوره زمونه یا باید خودتونو با تغییرات همسو کنید یا برید غار زندگی کنید. تامام

      • بدون نام

        عزیز جان مشکل فهم پایین امثال شماست ،که نمی فهمید سلایق و علایق آدمها متفاوته. فکر می کنی علایق همه زنها باید مثل تو باشه!

    • ترجیحا بینام

      پهلوانی به زور و بازو نیست
      مهم اینه که مرام و معرفت پهلوانی داشته باشیم
      که اونم زن و مرد نداره
      انسان بودن به بازوی پهن و سیکس پک و از اینجور داستانا که مد شده نیست ، انسان بودن لب گنده و بینی کوچک و ..... نیست

      به ذاتمون بیشتر دقت کنیم تا ظاهرمون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود

    • بدون نام

      خانما این حقو ندارند پاشونو تو زور خانه بگذارند مگه بچه بازی.همون رانندگیم از سرتون زیاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه چون تو گفتی

      • بدون نام

        چشم قربان

      • بدون نام

        اینو ببینین خخخخ
        اینا اومدن شدن همه کاره

      • بدون نام

        لیاقت افراد به ظاهر آدمیزادی مثل تو همین اوضاع مملکته
        با همین درکت میری انتخابات...

    • بدون نام

      چرا مانند دوران جاهلیت هنوز بحث زن و مردی دارید. بحث حقوق انسانی زن و حقوق انسانی مرد است. یک زن باید زن بماند و یک مرد باید مرد بماند.

      پاسخ ها

      • من یه زنم

        تا وقتیکه کلیشه ها و تبعیض های جنسیتی وجود دارد زن مرد گفتن هم وجود دارد. زمانی که انسانها فقط به انسان بودن شناخته شدن زن مرد گفتن از بین میرود. تا آن زمان از هیچ تلاشی برای احقاق حقوق انسانیمان فروگذاری نمیکنیم

      • بدون نام

        بایدی وجود نداره دوست عزیز. هر انسانی مختاره خودش تصمیم بگیره که چی جوری زندگی کنه. اونی که مرد شده خودش تو این انتخاب دستی نداشته پس اگه دلش بخواد زن باشه هیچ کس نباید مانعش بشه اگه زنی از اینکه رفتارهای به اصطلاح زنانه انجام بده خوشش نیاد هیچکس نباید مانعش بشه چون خودش انتخاب نکرده زن بشه خودش انتخاب نکرده اینهمه محدودیت و ممنوعیت فقط به خاطر زن بودن متحمل بشه. جهان ، جهان تغییره. نمیشه ادمارو تو گذشته نگه داشت و ازشون همون رفتارها و اعتقادات و افکار گذشتگان رو خواست چون همه جهان داره به سمت جلو حرکت میکنه. شما میخواید همون جوری بمونید،بمونید ولی حق ندارید بقیه رو مجبور به پذیرفتن خواسته ها و سلیقه های خودتون کنید. چوننننن هررررر انساااانیییی مختارههههه

      • بدون نام

        بایدی وجود نداره. "هر انسانی" هر طور دوست داره میتونه زندگی کنه و قرار نیست جامعه به انسانها تحمیل کنه چی رو دوست داشته باشن

    • بدون نام

      خانم ها تو موقعیت ومحدوده زنانه کار میکنند مثلا آرایشگر زن برای زنان است نه مردان خیاط زن برای زنان است نه مردان شما دوست داری خانم یا خواهر ت دکتر زنان مرد برود یا خانم مادرت خیاط مرد برود یا زن تمام مسئله همین است موقعیت زنانه برای زنان است نه مردان هر کسی در محدوده خودش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته این فقط تو ایران صدق می کنه

      • بدون نام

        خانمهای علاقمند به ورزشهای باستانی هم همینو میخوان. میخوان یه سانسی بهشون داده بشه که فقط خود خانمها در حضور هم از زورخانه ورزش کنن و لذت ببرن و اصلا نمیخوان در حضور مردها باشه

    • بدون نام

      زن ها همه جا هستند غیر از خانه به همه کار مشغول اند غیر از مادری کردن و تربیت بچه و انسان



      مگر انسان پروراندن کار کم و بی ارزشی است ؟

      مگر مادر بوعلی و رازی و حافظ و انیشتن و پاستور و.......زن های خانه دار نبوده اند ؟


      چرا فکر می کنید زن موفق یعنی زنی که همه ش بیرون از خونه باشه ؟

      حالا بعضی زن ها مجبورند مثل پزشک ها و پرستارها و کارهای زنانه. اما نه اینکه عملا جای زن و مرد عوض بشه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف مفت زدن عادت تون شده الان بچه ها دارن رو هوا بزرگ میشن؟
        این پدر های های از خود راضی چه کاری دارن برای بچه ها انجام میدن؟
        لطفاً جهل رو بذارین کنار والا فقط دارین خودتون رو مسخره می کنید و البته هر روز منفور تر
        و مطمئن باشید ضربه اش رو خودتون خواهد خورد
        زن توانایی هر کاری رو داره نیازی به جا عوض کردن با مرد ها نداره زن جای خودش هست و خواهد بود زیادی جای زن همه کاری کردین ولی دیگه باید جایگاه واقعی خودتون رو بشناسید

      • بدون نام

        11/29 خوب جوابتو داده حال کردم

      • بدون نام

        پس الان این بچه ها دارن به دست کی بزرگ میشن؟؟؟؟ پدرها هیچ وظیفه ای در مقابل تربیت فرزند ندارن؟؟؟ چی جوری هیچ وظیفه ای ندارن اما فامیلیشون میشه فامیلی بچه و باید براشون شناسنامه بگیرن و همه جا ولی و سرپرست بچه پدره اما وقتی حرف از تربیت میشه همتون میگید مادرش؟؟؟ نخیر طبق قانون پدر وظیفه تربیت و سرپرستی فرزند رو داره چون همه جا پدرشو میخوان. از این به بعد هم زنهای زیادی رو قراره همه جا ببسنید به کوری چشم حسودان زنها فهمیدن هیچ چیزی مهم تر از استقلال مالی و شغل و درامد نیست و اگه شغل نباشه یعنی تو سریخوردن. زنها با این چرت و پرتها متوفق نمیشن و بیشتر از قبل همه جا خواهید دید

    • بدون نام

      توجه و محبت کردن به زن این نیست که ببریش ورزش زورخانه ای ،

      بعضی زن ها مثل کودکان لج بازند تمام دنیا رو هم بهشون بدی نق می زنند .راضی نیستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ مگه زن بچه اس که شما ببریش جایی مشکل دقیقاً همینه که در هر حالی شما ها خودتون رو قیم زن میدونید نخیر زن خودش تصمیم میگیره چه کنه و چه نکنه اون توجه و محبت هم ارزونی خودتون فقط این بفهمید که برای زن شما تصمیم نمیگیرید کافیه

      • بدون نام

        والا ما که هر چی مرد چهل ساله دیدیم، خیلی بچه و لوس بوده خخخخخ برید بزرگ شید یه کم انقدر موجبات خنده مارو فراهم نکنید

      • بدون نام

        باشه بابا ما گودک شما بابا بزرگ. دست از سرمون بردارید بابابزرگای پیر

    • بدون نام

      پریناز خانوم اگه طبق قانون عمل کنن مرد میتونه چهارتا زن بگیره تازه حق نداره بدون اجازه از خونه بره بیرون این قانونا که شما میگی به خاطر غیر معمول بودن کسی بهشون اهمیت نمیده

      پاسخ ها

      • parinaz

        خب چهارتا زن بگیره اتفاقا هیچ اشکالی نداره و نفع ماهم هست چون میتونیم سریع طلاق بگیریم. در صورت چند همسری حق طلاق به زن تعلق میگیره. فکر کردی به پاش میوفتیم نره زن بگیره؟ سریع طلاق و زندگی مستقل بدون مردان رو اغاز میکنیم

      • بدون نام

        هه فکر کرده چهارتا زن بگیره زناش میمونن باهاش. بابا یه روز چهارتایی خفتت میکنن میبندنت پولاتو که حقشونه برمیدارن تا دیگه اون دنیا هم به فکرت نزنه چهارتا بگیری و خیانت شرعی کنی خخخخخخ. وای نه تروخدا زن دوم نگیر من خیلی دوستت دارم وای نه خخخخخ

    • بدون نام

      من خودم یه خانمم ولی واقعا از این که شنیدم خانوما میخوان بیان زورخانه بدم اومد
      اصلا با قوانین کاری ندارم
      فقط میخوام بگم انقد لجبازی نکنیم لطفا
      خانم ها روحشون لطیف تر و زیبا تر از این حرفاست که بخوان برن زورخانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لج بازی چرا
        کسی دوست داره کاری رو انجام بده میده چه شما خوشت بیاد چه بدت چرا فکر می کنی شما باید برای دیگران تعیین تکلیف کنی

      • بدون نام

        اگه واقعا خانمی باید بهت بگم سلیقه ایه. سلیقه تو نیست قرار نیست سلیقه همه پثل تو باشه. من خودم دوتا دوست دارم که این ورزشو خیلی دوست دارن. به سلیقه های بقیه احترام بذاریم

    • بدون نام

      آرایشگاه فقط جای زن است؟ واقعا نمی‌شود مرد به خودش برسد و آراسته باشد؟

    • بدون نام

      آرایشگاه فقط جای زن است؟ واقعا نمی‌شود مرد به خودش برسد و آراسته باشد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا عزیز مرد های ایرانی که ماشالا همه کاری می کنن بند وکس رنگ مش هایلایت ابرو برداشتن تا اینجاش رو میشناسم که نام بردم باقی کاراشون تخصصیه که من نمیشناسم
        کسی هم بهتون اعتراض نکرده خوش باشین فقط پاتونو از زندگی زن ها بکشین بیرون
        شما برین آرایشگاه اون زنی هم که دوست داره میره زورخونه

      • بدون نام

        درود بر 11/19 یعنی عاشقتم که انقدر خوب جواب میدی. واقعا هیچکس کاریشون نداره ها ولی میان میگن اگر مرد ها به ارایشگاه رفتن بابا ما که خودمون داریم میبینیم که بیشتر از ما تو ارایشگاهید و انواع لوارم ارایشی مردانه رو استفاده میکنید

    • بدون نام

      این مسخره بازی ها چیه . چرا سعی میکنیم برای دیده شدن تو هر جایی پا بزاریم . اون ظاهر و لباس چندش آور مردانه در آن میدان . زنها بدون اون میدان پهلوان هستند بشرطی که لوند نباشند . کار بیرون و خانه و بچه دار ی و... بدنهایی از زن یک پهلوان ساخته به بزرگی ایران .چه نیازی به یک دایره با صدای طبل . زنگی که منو یاد اون برنامه غذا دادن به حیوانات میندازه . بزارین یه چیزهایی زنانه و یه چیزهایی مردانه باقی بماند . خداوند این دو جنس را با توانایی ها ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره بذارید همه چیز زنونه مردونه باقی بمونه تا از زیر سلطه ما مردها بیرون نیاید و همچنان بهمون وابسته باشید و ما هم ایگوی مردانمون همچنان تقویت بشه از وابسته و ضعیف بازی دراوردن شما!!!!! برو بابا به تو اصلا مربوط نیست که رنها میخوان چیکار کنن اصلا به تو مربوط نیست اصلللللاااا خودشون تصمیم میگیرن

    • بدون نام

      د . خداوند این دو جنس را با توانایی های خاص خودشان آفریده . اینقدر دخالت در آن به بهایی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انقدر پاتو کفش خانما گذاشتن به چه بهایی؟!!!! برو دنبال چیزی که بهت مربوط میشه

    • بدون نام

      بسه بابا چرت نگو
      خسته نشدین از این همه حرف های مسخره
      زن هم لوند هست و هم میتونه پهلوان باشه نه با تعبیر شما بلکه در واقعیت و روش هر چه جاهل رو کم کنه هیچ چیزی تو دنیا زنانه و مردانه نیست جز افکار پوشیده یک عده جاهل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا. اصلا زن لوند بودن رو به هیچ کسی بدهکار نیست میتونه تصمیم بگیره لوند باشه یا نه

      • بدون نام

        بابا پهلوان لوند!!!! خخخ نکشیمون پلنگ

      • بدون نام

        14/25 بسه دیگه انقدر خوشمزه بازی در نیارید. اصلا بامزه نیستید اه اه

    • سیمین

      تو هفته ای که گذشت دو مطلب پر بحث شدن یکی همین مطلب ورزش زورخانه ای و یکی هم مطلبی تحت عنوان ازدواج دختر های جوان با مردان مسن و کامنت های اقایون در این دو صفحه خیلی جالب بود در اون مطلب اغلب مرد ها خواستار استقلال مالی زن ها بودن و اینکه زن ها نباید از نظر مالی وابسته به مرد باشن و انتظاری از مرد ها داشته باشن و در این مطلب دقیقا دارن برعکسش رو میگن اینکه زن باید بشینه تو خونه کار مال مرده و زنها بازار کار رو اشغال کردن و... الا آخر
      برترین ها و جناب آقای عبدلی میتوانید یه تحلیلی بکنید تا حداقل زنها متوجه بشن که این آقایون دقیقاً چی میخوان والا من یکی هنگ کردم چطور میشه آدم این همه ملون باشه و اصلا حرف حساب آقایون چیه؟ البته اگر حرف حسابی باشه

    • حاج ابراهیم پهلون

      پهلوان صغری ببین تو گود سوسک نیستش تا من بیام
      یه کباده بگیرم اوا خواهر.......

      همین مونده ابروی این رشته رو ببرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پهلوون ابی مواظب باش ریش و سیبیلت کم نشه

      • بدون نام

        با این حرف ها فقط خودتون رو مسخره می کنید همین
        و نشون میدین در چه حد از جهل نادانی قرار دارین

    • محمد حسن

      اتفاقا بنظر من زورخونه جای زنهای چاقه
      چونکه زن چاق خیلی قوین شایداز مردان هم قویتر
      شایدهم دست راستشون 22تا میل بلندکنن و دست چپشون 332 تا خرس باشد خخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمک بپا نریزی تو چاه حیف و میل بشی

    • بدون نام

      آره بذارید برن. مگه .چی شون از زن های خارجی کمتره خیلی

      قدرتمندند ، و خیلی تلاش می کنند و زحمت می کشند.


      ما فکر می کنیم فقط قر و فر اند ،اما زرنگ اند

    • بدون نام

      خانم های عزیز به نطرات مردای عقده ای توجه نکنید اینده مال ماست بنظرم یک دختر اگه استقلال مالی داشته باشه بهتر از اینکه شوهر کنه و بچه داری اونم تواین مملکت . ما می توانیم

    • بی نام

      در جواب همه خانوما باید بگم که آزادی زنان فقط در این مورد نیست و در موارد دیگری هم هست مثلا اگه تو خیابون یک دخترخانوم بی دلیل وفقط برای سرگرمی یک آقا پسرو کتک بزنه آقا پسر باید قانون زن سالاری رو رعایت کنه و فقط وایسته و کتک بخوره چون کتک زدن چه بی دلیل وچه بادلیل حق مسلم هر دخترخانومه واینکه چرا دخترا سربازی نمیرن؟ وچرا مردان باید زن ذلیل بمونن کم مونده یه قانون بذارن که تو خیابون حتما آقا پسرا جلوی دخترا زانو بزنن و پای دختر رو ببوسند.

      پاسخ ها

      • سمانه

        فعلا که تو فیلم های ضبط شده دوربین های مداربسته مردا زنها رو میزنن.

    • حسین نادریان

      فک کنم دیگه وقتشه همشو نو بفرستیم مریخ و یه نفس راحت بکشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بفرستین ما ارزومونه بریم جایی که هیچ مردی نباشه

    • بدون نام

      کلا ادبیات زورخانه و حرکاتش مردانه هست و تازه نه هر مردی
      اینکه آزاد باشه حرفی توش نیست ولی واقعا اینا که میخوان بیان میخوان چی رو ثابت کنن اینکه زن همه جا باشه به معنی برابری نیست توی دنیا هم ورزشهای زنانه زیادی داریم که حتی توی المپیک هم رشته زنان دارن و مردان ندارن چون حرکاتشون زنانه هست روحشون زنانه هست در ضمن ما توی این کشور اینقدر مساله داریم که اخرین و بی اهمیت ترین مساله حضور بانوان در زورخانه اس

      پاسخ ها

      • سمانه

        اصلا هم بی اهمیت نیست. چرا تا یه موضوعی درباره حقوق زنان پیش میاد میشه بی اهمیت و کم اهمیت؟؟؟ اصلا مگه شماها باید اهمیت کارهارو تعیین کنید؟ طبق امار حدود 2000 خانم به ورزش باستانی علاقمند هستن اگه یه نفرم بود باید شرایطش براش جور میبود دیگه چه برسه به 2000 نفر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج