جاباما
۱۰۰۵۰۹۶
۷۲ نظر
۵۳۷۸
۷۲ نظر
۵۳۷۸
پ

درباره آن‌ها که متلک می‌اندازند، خَزها منقرض نمی‌شوند!

ظاهرا هستند هنوز، آدم‌هایی که راهی جز «متلک‌پرانی» برای برقراری ارتباط پیدا نمی‌کنند، شیوه‌ای که اصطلاحا شاید «خَز» شده و عجیب که این‌ها منقرض نمی‌شوند، این مطلب نگاهی به «متلک‌»اندازها دارد.

برترین‌ها:ظاهرا هستند هنوز، آدم‌هایی که راهی جز «متلک‌پرانی» برای برقراری ارتباط پیدا نمی‌کنند، شیوه‌ای که اصطلاحا شاید «خَز» شده و عجیب که این‌ها منقرض نمی‌شوند، این مطلب نگاهی به «متلک‌»اندازها دارد.

فاصله ام با آن پسرک متلک گو و دخترکی که شنونده متلک است، خیلی زیاد نیست. دقیق متوجه نمی‌شوم که پسرک حدود ۲۲ ساله چه متلکی انداخت، اما متلک‌ها و به تعبیری «آزار‌های کلامی خیابانی» معمولا محتوای ثابتی دارند که تقریبا همه ما می‌دانیم چیست و این جا لزومی به شرح جزئیاتش نیست. پسرک خیلی ساده طوری که انگار به این متلک گویی‌ها عادت دارد، متلکش را به دخترک می‌پراند و به راهش ادامه می‌دهد. دخترک هم که انگار این موضوع برایش جدید نیست، متلک را می‌شنود، اخم می‌کند و به راهش ادامه می‌دهد.

درباره آن‌ها که متلک می‌اندازند، خَزها منقرض نمی‌شوند!

به که بگویم؟ به که شکایت کنم؟

برای یافتن پاسخ سوالاتم باید به سراغ کسانی بروم که احتمالا با این متلک‌ها کم مواجه نشده اند. یکی از آن‌ها می‌گوید: به نظر شما باید به کجا بگویم یا شکایت کنم؟ نه تا به حال پیش نیامده است که مثلا یک مزاحمت خیابانی را به پلیس یا مرجعی دیگر گزارش کنم. سال‌ها قبل که سن و سالم کمتر بود گاهی به پدر یا مادرم می‌گفتم، آن‌ها هم همیشه یک توصیه داشتند که خودم را در خیابان جمع و جورتر کنم تا جلب توجه نکنم.

مسافر تاکسی بودم

شخص دیگری که در این باره با او همکلام می‌شوم، پاسخش در پی یک تجربه است. می‌گوید: اولا که هر وقت با این موضوع مواجه می‌شوم، به شدت ناراحت می‌شوم، ولی خب کاری هم نمی‌توان کرد. یک بار که در صندلی عقب تاکسی نشسته بودم، نفر کناری ام که یک مرد بود، در طول مسیر گاهی خودش را بی دلیل به من می‌زد و من هم با تمام فشار خودم را به در فشار می‌دادم، ولی آن مرد دست بردار نبود. من مجبور شدم قبل از رسیدن به مقصد از تاکسی پیاده شوم. راننده گفت که هنوز به مقصد شما نرسیدیم، در پاسخش گفتم این آقا مزاحم من می‌شود و چاره‌ای ندارم، باید پیاده شوم. این را که گفتم آن مرد به شدیدترین شکل ممکن با من مقابله و ادعا کرد که من به خودم شک دارم. در واقع این اعتراض من در آن جمع بی فایده بود و شاید بدهکار هم شدم.

چرا؟

برای یافتن پاسخ این سوال که دلیل و ریشه این آسیب پلشت اجتماعی چیست، به مقاله حمید رضا تقوا تحلیل گر امور اجتماعی وفرهنگی در پایگاه خبری پلیس مراجعه می‌کنم. او در بخشی از پژوهشش آورده است: «بر اساس مطالعاتی که انجام شده است الزاما هدف ازایجاد مزاحمت، ارضای نیاز‌های جنسی نیست یا چنان چه هست در پایین‌ترین درجات طبقه بندی ناهنجاری‌ها قرار دارد. درواقع نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بیشترین لذت مردانی که قصد مزاحمت‌های خیابانی را دارند، احساس قدرت و برتری و تحقیر جنسی طرف مقابل است که در قالب کلام بروز پیدا می‌کند. این تحقیر کردن از ویراژ دادن در مقابل دختر خانم‌ها برای به رخ کشیدن به اصطلاح توانایی هایشان، ترمز کردن و متلک پرانی و تمسخر و گاهی اوقات هم با فحاشی شروع شده تا تنه زدن و تعرض‌های جسمی در حد و حدود مختلف ادامه می‌یابد...» این پژوهشگر در بخشی دیگر چنین گفته است: «نباید از نقش و اهمیت و ظاهر برخورد و پوشش خانم‌ها چشم پوشی کرد.

هرچند که در بسیاری مواقع کار به مراجع رسمی مثل دادگاه برای تنبیه متجاوز کشیده نمی‌شود بلکه در این زمینه حتی فرهنگ سازی ساده‌ای نیز اندیشیده نمی‌شود. در عین حال بر اساس آخرین پژوهشی که چند سال پیش توسط یک مرکز تحقیقاتی خصوصی انجام شده هر زن یا دختری در جوامع شهری در ایران به میزان مسافتی که طی می‌کند یا مدت زمان حضورش در سطح خیابان‌ها در هر تردد شهری بین یک تا ۲۰ بار به لحاظ مزاحمت‌های کلامی، فیزیکی وچشمی و نگاه نامناسب و آزار دهنده و نیز آزار‌های روحی و روانی و کلامی از سوی برخی مردان و پسران هوس باز قرار می‌گیرند.»

درباره آن‌ها که متلک می‌اندازند، خَزها منقرض نمی‌شوند!

متلک پراکنی‌های مجازی!

متلک پرانی در سال‌های اخیر نه تنها کم نشده بلکه به فضای مجازی هم سرایت کرده است. این روز‌ها احتمالا اغلب ما روزانه زمان‌هایی را در فضای مجازی سپری می‌کنیم که همین جنس متلک پراکنی‌های سخیف و پلشت را کم نمی‌بینیم. اگر کمی در واکنش خودمان تامل کنیم در می‌یابیم که به نوعی همه ما به این آسیب عادت کرده ایم و شاید در غیاب برخورد‌های قانونی برای از میان بردنش، به وجود این رفتار زشت در جامعه عادت کرده ایم.

چرا خانواده‌ها پیگیری نمی‌کنند؟

درباره این که چرا این موضوع توسط افراد پیگیری نمی‌شود، در کنار این پاسخ که احتمالا سازوکار مشخصی برای این موارد کمتر یافت می‌شود، نعمت احمدی وکیل مطرح پایه یک حقوقی دیدگاهش را همین دیروز با برنا این طور در میان گذاشته است: «در قانون عبارت صریحی تحت عنوان آزار خیابانی وجود ندارد و قانون گذار فقط درخصوص الفاظ رکیک، توهین، افترا و... مجازات قانونی در نظر گرفته است. بر اساس ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی هر کس در اماکن عمومی یا معابر متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان بشود یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت به آنان توهین کند، به حبس از دو تا شش ماه و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد...»

قانون قدرت فرهنگ سازی ندارد

احمدی با اشاره به این که برخی خانواده‌ها از ترس آبروی خود از مراجعه به مراجع قضایی خودداری می‌کنند، گفت: با قانون نمی‌توان رفتار مردم را تغییر داد این که یک پسر در خیابان برای دختر مردم مزاحمت ایجاد می‌کند از متلک گرفته تا لمس بدن و... ریشه در درون فرهنگ خانواده او دارد و قانون در این موارد قدرت فرهنگ سازی ندارد.

درباره آن‌ها که متلک می‌اندازند، خَزها منقرض نمی‌شوند!

منبع: غفوریان - روزنامه خراسان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان خودخترها از پسرها بدتر شدن بسبیار هم علاقه به متلک پرانی و متلک شنیدن دارن تا تقاضا نباشه عرضه ایجاد نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر شما

      • بدون نام

        کلی گویی نکن عزیز من. جمع نبند.

      • دخترم

        من تو دانشگاه دختر هیز دیدم نشسته بودن دور هم هر پسری رد میشد قربون صدقه اش میشدن

      • مهدی

        دقیقا

      • مینا

        بیست سال پیش که دخترا سربزیر بودن چی بازم تقاضا بود که متلک بارون میشدیم . حرف میزنید یکم فکر کنید . والا من از ترس متلک همیشه سرم پایین بود ولی مرتب میشنیدم . الان خوب شده واقعا کم شده . البته یادهم گرفتم جوابشونو بدم.
        جوابش هم یک کلمس : مااادرته

      • بدون نام

        طبق نظریه دوستان این دخترخانمها هیز نیستن مشکل از مسرهاست ک تیپ و رفتارهایی دارن ک باعث میشه ب قول شما بهشون متلک بپرونن! جالبه اگه اقایون متلک بپرونن مقصرش ظاهر خانمهاست ولی اگه خانمها این کار رو کنن میشن هیز !!! انصاف داشته باشیم

      • بدون نام

        من خودم یه دختر چادری ام و به شدت هم از متلک پرانی بدم میاد و همیشه هم رفتاری داشتم که کسی جرعت نکنه حرفی بزنه اما متاسفانه بعضیا بیمارن و کارشون همینه و از این افراد بیمار کم هم در جامعه نیست پس لطفا دیگه متلک پرانی های پسرا رو هم به گردن دخترا نندازید

      • بدون نام

        حقیقتش من باچادر برام سخته ولی بخاطر همین قضیه چادر میپوشم و درامانم

      • مریم

        پس تقاضا از سمت پسرا هست که دخترا بهشون متلک عرضه میکنند. پسرها باید پوششون رو درست کنند و ابرو برندارن

      • سارا

        پسرها پوششون رو درست کنن تا متلک نشنون. ...

      • سمانه

        پسرهای محترم لطفا پوشش حضرت علی را داشته باشین تا از ازار و متلک های جنس مخالف در امان بمانید و دل های مریض برای شما نلرزد.

      • بدون نام

        من با چادر میرفتم دانشگاه
        متلکای بیشتری میشنیدم

      • بدون نام

        کامنت را من گذاشتم دخترهایی که میگن دوست نداریم متلک بشنویم ولی می شنویم باید سایر دخترهایی را ملامت کنند که عاشق متلک شنیدن هستند. این یه قضیه دو طرفه است نمیشه فقط پسرها را مقصر دانست خود فحشا هم دو طرفه است عرضه و تقاضا همدیگر را پیدا می کنند
        به نوع پوشش هم زیاد ربطی نداره
        عرضه تقاضای خود را سرانجام خواهد یافت

      • بدون نام

        از فانتزى هاى يه پسر خز

      • بدون نام

        شما بیخود حرف نزن...آقای تقاضا

      • بدون نام

        الان بر عکس شده دختر ها از پسر ها بیشتر متلک میندازن

      • بدون نام

        دلبری جاش تو اتاق خوابه نه توی خیابون.متلک پرون هم بی فرهنگه و هم بیشعور

      • بدون نام

        راهکار بدید اگه آقایی از یه خانم خوشش اومد و خواست باهاش آشنا بشه چطور ارتباط بگیره که خانمها بهشون برنخوره؟ خیلی فقط متلک بلدن ولی همه می‌دانیم این راهش نیست.

      • بدون نام

        خونه اشو پیدا کنه بره سراغش رسمی و اخلاقی

      • بدون نام

        من همیشه سر این موضوع که دخترها به من تیکه میندازن با نامزدم دعوا داریم و دقیقا باعث اختلاف بین
        و دخترا از من خوششون میاد . دختر و پسر نداره
        . انسان مریض رفتار بیمار گونه هم داره.ما میشه که چشام رنگیه و موهام بور

    • بدون نام

      یه سری از خانم ها یه جوری میان بیرون واقعا خود خانم ها نمیتونن بهش خیره نشن و نگاه نکنن!چه برسه آقایون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما چشماتو ببند دلت نلرزه، ایمونت نریزه

      • مریم

        نگاه کن ولی متلک نندازی که نمیگن لالی

      • بدون نام

        تا چ موقع میخواین گناه خودتون‌رو بزارین ب پای خانمها. تویه قران چنانکه ب حفظ ظاهر زن تاکید شده ب اقایون درباره کنترل نگاهشون تاکید شده و هیچ‌جای قران‌نیومده که اگه زنی حجاب داشته باشه شما مجازید نگاه کنین.‌.‌لطفا رفتاراشتباه اقایون رو هم ببینید ساده ترین‌کار اینکه بگید خانمها نقصرن با ظاهرشون

      • بدون نام

        زنی که توی خیابون دلبری میکنه قصدش چیه؟

      • برای 1043

        تو نفس نکش چون بقیه دلشون میخواد ماسک نزنن و کرونا پخش کنن

      • سارا

        بعضی اوقات پسرها تی شرت ها و شلوارک هایی بسیار تحریک امیز میپوشن که .... برادرم پوششت را درست کن

      • بدون نام

        زنها نمی تونن هر کاری دلشون میخواد بکنن و بگن نگاه نکن.اون همه رنگ رو می ریزی رو صورتت که نگاه کنن.اون لباسهای جذب رو وسط گرمای تابستون می پوشی که نگات کنن

      • بدون نام

        خانمی که حداقل دو ساعت وقت آرایش می کنه کلی تلاش می کنه که قیمت های بیشتر از بدنش معلوم نباشه اگه بهش بی توجهی بشه دلش می شکنه

    • سيد رسول

      كاربر ١٠:٢١ نبايد به كل بانوان محترم جامعه تعميم بدي ! اين كار كثيف ريشه در ساليان بسيار دور دارد و هيچ چيزي اين رفتار رو توجيه نميكنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل ما اینه که خانم ها به خاطر فرار کردن از پوشش بیست سی سال پیش که مانتو بلند و مقنعه موشکی و حجاب سخت زدن از اینور بوم افتادن،خب خانم عزیز خودت یکم فکر کن که معمولی لباس بپوشی و آرایش معمولی کنی چقدر بهتره،درصد زیادی از خانم ها خداوکیلی بدون غرض ورزی میگم عملهای زیبایی دارن که داره به سمت نامتعارف شدن پیش میره،نوع لباسها به جای راحتی ومرتب به سمت تیپ های مسخره و عجیب می‌ره ،بابا طرف اینقدر آرایش می‌کنه و موهاش رو می‌ریزه رو صورتش آدم هر یه قدم برمیداره فکر می‌کنه اینجا سالن عروسی هست والا مسخره عام و خاص میشینن

    • بدون نام

      کاربر ۱۰:۲۱ راحتترین کار اینکه ک مسیولیت رفتار اشتباه رووبندازیم گردن بقیه ک شما اینکار رو کردین.. واقعاممنونم ک درباره این‌مسیله مطلب نوشتین.‌بسیاربسیار ازاردهنده اس این‌مزاحمتهای خیابانی و توهین امیز..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من نگفتم ازار دهنده نیست بله برای شما ازار دهنده است و مزاحمته ولی برای خیلی از خانمها جذابیت داره خانمها عاشق توجه و جلب توجه هستند هر خانمی هم یه روشی را انتخاب میکنه یکی ارایش زیاد یکی عاشق متلک هست بقیه هم به روش های دیگه که ممکنه روش های منطقی باشند دنبال جلب توجه میرن
        عرضه و تقاضا همدیگر را پیدا می کنند
        نگفتم که کار خوبیه یا موافقش هستم و.. واقعیت اون چیزی که هست را عرض کردم اینکه شما نمیخای قبولش کنی اثری در مساله نداره
        اگر پسرها از این کار جواب نمی گرفتن الان این حرکت منقرض شده بود یعنی دخترهایی هستن از این حرکات استقبال کردن
        مساله مهمتر این است که اون پسر را یه مادر که خودش در واقع دختری بوده بزرگ کرده و اگر پسرها رفتارشون بد هست چرا مادر طرف ایشون را اینطور بزرگ کرده؟ نقش مادرها و خانمها بسیار پررنگه
        به خود من هم خانمها متلک انداختن!! خخخ

    • بدون نام

      نگاه هاشون حال ادمو بهم میزنه با اینکه پوشش مناسب داری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعااا

    • سایه

      بهترین رفتاری که خانمی درمقابل متلک پسرها انجام بده بی توجهی به قولی محل طرف رو نذاشتن نشنیده عبور کنه . تو وسایل نقلیه هم یه چاره اساسی و عالی داره استفاده از سنجاق قلفی که در دسترس همه هست یکبار خانمها امتحان کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرسی سایه من امتحانش می کنم. کاش سر سوزن رو آغشته به یه درد و بلایی بکنیم زخمش چرک کنه دردشو بکشند دیگه از این غلطا نکنند.

      • بدون نام

        سلام ببخشید سنجاق قفلی رو کجا باید وصل کرد؟

      • بدون نام

        من خودمم سکوت میکنم ولی بنظرم بی توجهی کافی نیست باید جوابشون را داد چهار تا داد بزنی و بد و بیراه بگی که حساب کار دستشون بیاد. همش سکوت کردیم پرروتر شدن

    • بدون نام

      مرسی برترین ها. مقاله خوبی بود

    • بدون نام

      نحوه پوشش نامتعارف در کلیه کشورها و جامعه های فرهنگی وجود دارد.چه از طرف خانمها و چه از طرف آقایان. اما در تمام کشورهایی که ادعای قانونمندی دارند..قانونی برای احقاق هر دو جنس وجود دارد.

    • بدون نام

      ای بابا!مردم ادب و شعور ندارن که ،هرکسی یه جوری بهت آسیب میزنه
      کلا همه برای هم مضر هستیم

    • کوروش

      میدونید وضعیت اخلاقی این ملت ،مثل وضعیت اقتصادیمان ویران است ..
      نسل ما همه چیز دید ،،بجز آنچیز که حقش بود ...
      همین.....

    • امير

      هنوز درك نميكنم متلك پروندن و يا توي جاهاي عمومي تماس فيزيكي بظاهر غيرعمدي با يك خانم داشتن چه لذتي ميتونه داشته باشه!!!!
      من يك آقا هستم 31 سالمه و متاهلم و يك فرزند كوچك دارم . خودم چندين بار مورد متلك پراكني برخي دختر خانم ها و نگاه هاي عجيب غريب قرار گرفتم. حتي گاهي مواردي كه با خانمم بودم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته که جامعه داره به سمت ابتذال می ره :((

      • بدون نام

        پوششت را درست کن برادر من. وقتی با تی شرت جذب و شلواری که شلوار نیست و شلوارکه میای بیرون انتظار متلک هم داشته باش

    • بدون نام

      من و دوستام چادری نیستیم اما اهل آرایش کردنم نیستیم اما به کرات تو خیابون بهمون متلک گفته شده حتی چندبار چند تا مرد که همسن پدربزرگم بودن حرفای خیلی زشتی به ما زدن این که دیگه تقصیر ما نیست:(

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما یه رفتاری داشتی.
        ببین من مردم بیخود به یه زن گیر نمیدم مگه چیزی ببینم

      • بدون نام

        عزیزم. معلومه که تقصیر شما نیست. غصه نخور. امیدوارم خدا به راه راست هدایتشون کنه

    • بدون نام

      لطفا درج کنید. من خودم یه خانومم و این واقعیت داره که بعضی از دخترا به بهانه ی آزادی خیلی بی حیا شدن و یه پوششی دارن که شرم آوره آزادی به بی بند وباری نیست من خودم چادری نیستم ولی همه چیزو در حد تعادل رعایت میکنم ولی از اون طرف بعضی مردام نفرت انگیزن اونقد هیزن که فقط باید چشماشونو درآورد

    • بدون نام

      کرم از خود درخته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی بی انصافی

      • بدون نام

        من خودم یه زنم به هرپسری که پوشش درستی نداشته باشه تیکه میندازم. جوووون میگم و میخندم. کرم از خود پسره است که بد میپوشه پس حقشه که تیکه بشنوه

      • بدون نام

        واقعیت تلخیه ولی تو نود درصد موارد این جمله درسته،گرچه هستن انسانهای بیماری که به افرادی که هیچ گونه جلب توجهی نمیکنند هم تیکه ومتلک میندازند

    • بدون نام

      فرهنگ سازی هزینه میخواهد. ما مردم بی فرهنگی شده ایم

    • بدون نام

      همیشه فکر می کنم باید با یه اسلحه ازخانه خارج شد

    • بدون نام

      متاسفانه برخی آقایون بیمار و بی فرهنگن شما میگین مشکل حجاب خانوماس پس چرا یه خانوم محجبه باید متلک بشنوه چی داری که زیر چادر قایمش کردی! این ربطی به ظاهر ما نداره ربط به ذهن خراب داره

    • بدون نام

      اگه حجابتون درست باشه هیچ آدم هوسبازی به خودش این اجازه رو نمیده که بهتون متلک بگه
      من خودم هیچ وقت این مشکل رو نداشتم

    • بدون نام

      ما این وسط چه جوری دست اون آدم پررویی که بهمون متلک می گه رو بگیریم ببریم پیش پلیس و ازش شکایت کنیم؟ آدرسشم که نداریم، شکایتمونو ارسال کنیم دم در خونش.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با گوشی موبایل ازشون فیلم بگیر یا از شماره پلاکش عکس بگیر

      • بدون نام

        خیلی ممنون 2.05

    • بدون نام

      شما از ایرانی ها چه انتظاری دارید

    • داش علی

      زنها خودشون هروقت تیپ میزنم ولم نمیکنن

    • بدون نام

      منصفانه به قضیه نگاه کنیم اگر زنان آزاد باشن و با هر پوششی بیان بیرون و مردان رو تحریک کنن پس مردان هم باید آزاد باشن که چشم چرانی کنن و یا متلک بگن. یا باید هر دو نفر خودشونو کنترل کنن یا اینکه کلا کنترلی نباشه. اگر قائل بر این باشیم که زنان با هر پوششی بیان بیرون و بعد مردان خودشونو کنترل کنن و نه نگاه کنن و نه واکنشی نشون بدن مطلقا غیر منطقیه!

    • بدون نام

      فرقی نداره متلک انداز مردباشه یازن
      کسی که چنین فکری داره مریض روانی
      هست
      خدایاهمه مریض هاروشفابده

    • بدون نام

      به خدا قسم ساده و بدون آرایش بیرون میرم ولی باز هم از دست متلک ها در امان نیستم

    • بدون نام

      درود به نویسنده این مقاله
      ولی خیلی یک طرفه به موضوع نگاه کرد
      قبول دارم که پسرا خیلی متلک میندازن
      ولی از دختر ها هم کم نیستند کسانی که(در جمع دوستانشان)به یک پسر تیکه می اندازند
      چه پسر ها و چه دختر هایی که متلک می اندازند به اندازه ی یکسانی مقصرند
      این اتفاق ها بیشتر در جمع دوستانه اتفاق میفته چون متلک پران ها می خواهند بین دوستانشان خود شیرین و .... باشند

    • بدون نام

      مربوط به بی شعوری بعضی مرداست ادم حسابشون نکنید . بعضی از نظرات برام جالب بود پوشش خانم ها ربطی نداره و ما هیچ وقت بهدعقب بر نمی گردین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      همین افکار شما خانوم اتفاقا مارو به عقب برده....

    • شوکو

      آقا من ساعت 6:30 صیح قیافه خابالو لباس فرم اداری ، یارو تو تاکسی یهو دستشو گذاشت رو پام ، منم که اصلا اعتقاد ندارم که سکوت و تحمل کنم بلند اعتراض کردم ، دستشو پرت کردم با آرنج زدم تو صورتشو داد زدم به راننده که اینو پیاده کن ، ولی عکس العملای بقیه مسافرا و راننده (همه آقا) عالی بود!!! هیچکس صداش در نیومد تازه راننده شک داشت وایسته پیادش کنه یا نه ! قشنگ یه جوری انگار من کار بدی کردم اعتراض کردم ، یه خفه میشدی کارشو بکنه خاصی تو همشون بود !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج