۱۰۰۶۸۳۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

زمان سفر با قطار تهران - رشت کاهش یافت

معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن کشور گفت: زمان سیر قطار تهران - رشت با افتتاح خط دوم راه آهن کرج - قزوین، یک‌ساعت کاهش یافت.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن کشور گفت: زمان سیر قطار تهران - رشت با افتتاح خط دوم راه آهن کرج - قزوین، یک‌ساعت کاهش یافت.

سعید رسولی ظهر پنج شنبه در حاشیه افتتاح خط دوم راه آهن کرج - قزوین، با اشاره به اهمیت این پروژه در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب، گفت: افتتاح خط دوم راه آهن کرج - قزوین در کنار افزایش ظرفیت، زمان قطارهای مسافربری و باری را کاهش و سرعت آنها را افزایش می‌دهد، از طرفی موجب افزایش چشم گیر ایمنی در شبکه ریلی است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم پروژه‌های خط دوم در حال ساخت که عموماً پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارند را تا پایان عمر این دولت بهره برداری کنیم.

مدیرعامل راه آهن کشور گفت: به رئیس جمهور گزارش داده ایم که در صورت تأمین اعتبار قادر خواهیم بود تا سال آینده ۹۳۰ کیلومتر از شبکه ریلی کشور را دو خطه کنیم. این مهم می‌تواند تحول و جهشی در ظرفیت و حمل و نقل ریلی کشور ایجاد کند.

رسولی در بخش دیگری گفت: با افتتاح خط دوم راه آهن کرج - قزوین زمان قطارهای محور شمال - غرب یک ساعت کاهش پیدا می‌کند و این می‌تواند جذابیت و مطلوبیت سفر و در کنار آن تقاضای سفر ریلی را افزایش دهد.

وی گفت: حمل و نقل ریلی با مزایایی منحصر به فرد از جمله کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و حتی کاهش تلفات جاده‌ای می‌تواند نقش مهمی در توسعه کشور ایفا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشخصات خط دوم راه آهن کرج - قزوین، گفت: ۵۷۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری است که برای احداث این پروژه صرف شده و هفت ایستگاه در مسیر آن وجود دارد، ادامه مسیر این پروژه از قزوین تا زنجان با پیشرفت بیش از ۷۶ درصد در دست اقدام است.

رسولی در خصوص میزان جا به جایی مسافر توسط خط دوم راه آهن کرج - قزوین نیز گفت: حدود ۲۵۶ هزار ظرفیت اضافه خواهد کرد و این پروژه با توجه به نقشی که در کاهش زمان حرکت قطارها دارد، انتظار داریم تقاضای فزاینده ای برای سفرهای ریلی ایجاد کند.

وی با اشاره به کاهش یک ساعته سیر قطار تهران - رشت، گفت: این مهم با افتتاح خط دوم راه آهن کرج - قزوین محقق شده است.

مدیرعامل راه آهن کشور طول شبکه ریلی کشور را ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: عملیات اتصال خطوط مراکز باری کشور را به شبکه ریلی، آغاز کرده ایم.

رسولی با تاکید بر اینکه در سال جاری حمل گندم از کشتی به ریل را برای اولین بار آغاز کرده ایم، گفت: با مجموعه اقدامات صورت گرفته و همچنین پروتکل‌های بین المللی پنج جانبه ای که برای ترانزیت بارهای چین به اروپا از طریق کشورهای قزاقزستان، ازبکستان، ترکمنستان، ایران و ترکیه به امضا رسیده قطارها از همین قطعه‌ای که امروز افتتاح شده حرکت خواهند کرد و سهم جابجایی بار و مسافر افزایش خواهد یافت.

وی با این توضیح که از سال گذشته طرح رتبه بندی قطارها انجام شده است، افزود: طرح ضربتی ارتقای کیفیت خدمات در ایستگاه‌ها و قطارها نیز با مشارکت شرکت‌های حمل و نقل ریلی دنبال شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج