۱۰۰۸۷۵۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کامبک لیگ برتر ایران بعد از ۱۱۸ روز

سرانجام طلسم شب‌های بی‌فوتبالی شکسته شد و این رقابت‌ها مجددا بعد از ۱۱۸ روز با برگزاری یک دیدار عقب‌افتاده از هفته هفدهم رقابت‌ها بین فولاد و استقلال در ورزشگاه اختصاصی فولاد پیگیری خواهد شد.

فرهیختگان: بعد از سوت پایان ۳ دیداری که در روز ۹ اسفند ۹۸ و از هفته بیست‌ویکم فصل نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر به صدا درآمد ۱۱۸ روز سپری شده و حالا یک بار دیگر بعد از کلی فرازونشیب و بگیروببند درخصوص اینکه در شرایط کرونایی آیا باید لیگ را از سر گرفت یا آن را تعطیل کرد و حتی اعلام برنامه چندباره هفته‌های باقی‌مانده لیگ و کنسل شدن آن، سرانجام طلسم شب‌های بی‌فوتبالی شکسته شد و این رقابت‌ها مجددا بعد از ۱۱۸ روز با برگزاری یک دیدار عقب‌افتاده از هفته هفدهم رقابت‌ها بین فولاد و استقلال در ورزشگاه اختصاصی فولاد پیگیری خواهد شد.

این دیدار قرار بود ۲۷ دی‌ماه در اهواز برگزار شود اما زمان برگزاری آن که به دلیل حضور نمایندگان این دو باشگاه در تیم فوتبال امید ایران برای رقابت‌های انتخابی المپیک مورد انتقاد هر دو طرف بود سرانجام بعد از چالش با سازمان لیگ عقب افتاد و قرار است امشب با قضاوت سیدمهدی سیدعلی، محمدرضا ابوالفضلی و مهدی عالیقدر برگزار شود.

دیاباته نرسید

با اعلام سرپرست تیم استقلال، شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی قادر به همراهی آبی‌پوشان در بازی مقابل فولاد نیستند. طبق گفته سعید رمضانی غیر از این دو بازیکن، بقیه نفرات به اهواز خواهند رفت و تیم را برای بازی با فولاد خوزستان همراهی می‌کنند. البته پیش از این، رضا آذری و مرتضی تبریزی به دلیل پارگی رباط صلیبی در بازی‌های تدارکاتی از همراهی استقلال در رقابت‌های لیگ برتر محروم شدند.

توضیح پزشک استقلال درخصوص مصدومان

پزشک استقلال می‌گوید به غیر از مرتضی تبریزی و رضا آذری که رباط صلیبی‌شان پاره شده و محسن کریمی بازیکن دیگری در این تیم مصدوم نیست. دکتر کاوه ستوده در این خصوص گفت: «خوشبختانه مصدوم خاصی نداریم. شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی هم مصدوم نیستند و دلیل خط خوردن آنها از لیست ۱۸ نفره بازی با فولاد هم شرایط بدنی‌شان است. اسماعیلی تازه از مصدومیت برگشته و دیاباته هم هنوز آماده نیست و به همین خاطر کادرفنی تصمیم گرفت آنها در سفر به اهواز همراه تیم نباشند.

استقلالی‌ها شارژ شدند

با تلاش‌های صورت‌گرفته، دیروز۱۰درصد از قرارداد برخی از بازیکنان استقلال به حساب آنها واریز شد. قرار است در روزهای پیش رو ۱۰درصد از مطالبات دیگر بازیکنان و عوامل آبی‌های پایتخت هم پرداخت شود تا بازیکنان با‌انگیزه مضاعف در رقابت‌های پیش رو به میدان بروند. به این ترتیب میانگین پرداختی‌ها به بازیکنان این تیم به ۶۰ درصد رسید. روز گذشته در «فرهیختگان» از پرداختی ۱۰درصد دیگر از قراردادها به آبی‌پوشان خبر داده بودیم.

بازگشت سرپرست آبی‌ها به اهواز

این دیدار برای سرپرست استقلال یعنی سعید رمضانی یک دیدار خاص است چراکه او ۴ فصل در فولاد خوزستان سابقه بازی دارد و ۱۲ گل نیز برای این تیم به‌ثمر رساند و در این تیم کفش‌های خود را آویخت تا بازی امشب نوعی بازگشت به خانه برای سعید رمضانی حساب شود. رمضانی بعد از معرفی فرهاد مجیدی جانشین جواد زرینچه سرپرست مستعفی استقلال شد.

کنایه‌های ناتمام فرهاد

دقایقی قبل از پرواز استقلالی‌ها به اهواز برای دیدار با فولاد خوزستان اعضای این تیم در هواپیما نسبت به رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی مسابقات لیگ گلایه داشتند. رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیما و نبود تهویه هوای مناسب در کابین موجب اعتراض استقلالی‌ها شد تا جایی که فرهاد مجیدی سرمربی آبی‌ها فیلمی از وضعیت نامساعد بازیکنان و سایر مسافران در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و به مسئولان برگزاری رقابت‌های لیگ طعنه زد. مجیدی به طعنه نوشت: «رعایت کامل پروتکل بهداشتی، بازیکنان استقلال کنار مسافران.»

مجیدی پیش از این نیز بارها به مسئولان برگزاری رقابت‌ها در تمرینات و در پیج شخصی‌اش در فضای مجازی در این خصوص طعنه و کنایه زده بود. البته مسئولان باشگاه استقلال توانستند مجوز بردن اتوبوس تیم به باند فرودگاه اهواز را بگیرند. بر این اساس اعضای تیم مستقیما از باند فرودگاه اهواز با اتوبوس به سمت هتل محل اقامت‌شان حرکت کردند تا فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود و مشکلی از بابت شیوع کرونا در استان خوزستان برایشان پیش نیاید.

پاتوسی هم نرسید

جواد نکونام، سرمربی فولاد خوزستان در شرایطی امشب تیمش را در شروع دوباره لیگ برتر به مصاف استقلال می‌برد که دو بازیکن خود را در اختیار ندارد. آیاندا پاتوسی و ایوب والی غایبان فولاد برای مسابقه با استقلال به‌شمار می‌روند. پاتوسی به دلیل اینکه نتوانست خودش را به اهواز برساند و ایوب والی کاپیتان تیم به دلیل مصدومیتش که سبب شده فصل را از دست بدهد در اختیار فولاد نخواهند بود.

نبرد عاملان آخرین قهرمانی در بازی خاطرات

فرهاد مجیدی و جواد نکونام را از لحاظ شخصیتی و رفتاری باید دو آقای خاص فوتبال ایران قلمداد کنیم. این دو رابطه پرفرازونشیبی را طی سال‌های گذشته در قبال یکدیگر در کارنامه داشته‌اند، اما این درحالی است که سرمربیان امروز تیم‌های استقلال و فولاد باید به‌عنوان دو رقیب روی نیمکت بنشینند که ۸ سال پیش در کنار هم توانستند در قهرمانی استقلال در لیگ برتر نقش ایفا کنند. درواقع فرهاد مجیدی و جواد نکونام در لیگ برتر دوازدهم با هم در استقلال همبازی بودند و توانستند همراه این تیم به مقام قهرمانی در لیگ برتر برسند.

آنها در این فصل و در استقلالی که پر از ستاره‌های ملی‌پوش و نامدار بود با گل‌های حساسی که به‌ثمر رساندند در قهرمانی استقلال نقش مهمی ایفا کردند. جالب اینکه این دو در دیدار استقلال و فولاد در یک هفته مانده به پایان لیگ فصل دوازدهم و با همکاری یکدیگر در اهواز آخرین قهرمانی آبی‌پوشان را با هم رقم زدند؛ به این ترتیب که مجیدی در این دیداری که با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسید برای این تیم پنالتی گرفت و نکونام آن را تبدیل به گل قهرمانی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج