جاباما
۱۰۰۸۹۸۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دانش‌آموزان سیستماتیک به پایه بعد می‌روند

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان میان‌پایه نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند از طریق مدرسه به‌صورت سیستماتیک به پایه بعدی منتقل شوند.

خبرگزاری مهر: مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان میان‌پایه نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند از طریق مدرسه به‌صورت سیستماتیک به پایه بعدی منتقل شوند.

زهرا مظفر نظارت بر فرآیند ثبت‌نام و احقاق حقوق والدین و دانش آموزان را از مهم‌ترین وظایف اداره ارزیابی عملکرد برشمرد و گفت: آغاز فرایند ثبت‌نام از اول تیرماه برای متوسطه دوره اول، مردادماه برای متوسطه دوره دوم و هفته دوم خرداد برای ابتدایی انجام می‌شود.

وی از نوبت‌بندی دانش آموزان برای ثبت‌نام خبر داد و افزود: از ازدحام اولیا در مدارس جلوگیری می‌شود و شرایط ثبت‌نام باید سهل و آسان باشد. از والدین هم می‌خواهیم بر امر ثبت‌نام نظارت کنند؛ لذا هرگونه مصاحبه و اخذ هزینه به‌جز بیمه و کتاب ممنوع است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با بیان اینکه اولیا باید براساس محدوده بندی مدارس برای ثبت‌نام مراجعه کنند، افزود: مدارس باید رعایت محدوده بندی را اجرایی کنند.

مظفر با اشاره به فعال بودن سامانه ثبت شکایت برای اولیا گفت: برخی خانواده‌ها اعلام کردند که مدرسه نزدیک محل سکونت در محدوده موردنظر قرار نگرفته که راهکاری بدین منظور اندیشیده شده است.

وی افزود: قانون اولویت ثبت‌نام را به خانواده‌هایی می‌دهد که در نزدیک‌ترین محل سکونت به مدرسه هستند که اگر در محدوده قرار نگرفتند، باید به ستادهای مستقر در مدارس مراجعه و با ارائه مستندات منزل خود، نامه مکتوبی را دریافت و در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت ثبت‌نام کنند.

مظفر بابیان این توصیه که دانش آموزان ابتدایی از سرویس استفاده نکنند و لذا رعایت محدوده بندی بسیار اهمیت دارد، گفت: اگر والدین در ثبت‌نام فرزندانشان دچار مشکل شدند و شکایتی مبنی براخذ وجه یا عدم رعایت محدوده ثبت‌نام دارند، شکایت خود را از طریق سامانه مندرج در صفحه اصلی سایت وزارت آموزش‌وپرورش ثبت کنند.

مظفر با اعلام اینکه امسال در همین سامانه دو لینک ایجاد کردیم که یکی مربوط به گزارش‌های مردمی است و هویت فرد گزارش دهنده را مشخص نمی‌کند، ادامه داد: لینک دیگر نظارت همگانی بر فرایند ثبت‌نام است که برای همه والدین قابل‌دسترس است.

وی در پایان گفت: دانش آموزان میان‌پایه نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند از طریق مدرسه به‌صورت سیستماتیک به پایه بعدی منتقل شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج