۱۰۱۰۱۱۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بکام: نژادپرستی مشکل ریشه‌دار جهان امروز است

ستاره محبوب فوتبال بریتانیا در گفت‌وگو با روزنامه سان لندن تصریح کرد که متاسفانه نژادپرستی مشکل ریشه‌دار جهان امروز است و به‌راحتی حل نخواهد شد.

فرهیختگان: ستاره محبوب فوتبال بریتانیا در گفت‌وگو با روزنامه سان لندن تصریح کرد که متاسفانه نژادپرستی مشکل ریشه‌دار جهان امروز است و به‌راحتی حل نخواهد شد. این مردم هستند که باید در این مورد تصمیم بگیرند و اجازه ندهند حکام کشورهای مختلف هرکاری که می‌خواهند انجام دهند. متن گفت‌وگوی سان با دیوید بکام را بخوانید.

شما اخیرا درمورد وقایع پیش‌آمده در آمریکا اظهارنظر کرده‌اید که البته کمی مبهم بود.

به‌نظر من ابهامی در آن وجود نداشت. من به‌صراحت اعلام کردم که با نژادپرستی مشکل دارم و از کسانی که در مقابل آن سکوت می‌کنند، متنفرم. به کسی کنایه نزده بودم و منظور خاصی نداشتم و به‌طور کلی از یک عقیده قلبی حرف زدم. متاسفانه نژادپرستی در دنیای امروز ما ریشه دوانده و به این راحتی از بین نخواهد رفت. فوتبال آن را خلق نکرده که بخواهد خودش به‌تنهایی آن را از بین ببرد، اما مثل خیلی از سلاح‌های فرهنگی می‌تواند بسیار مفید و سودمند باشد.

به‌نظر شما واکنش مردم آمریکا به اتفاقی که صورت‌گرفته منطقی است؟

این بستگی دارد به تعریف شما از منطق و اینکه آیا کاری که با آن فرد بیگناه کرده بودند، منطقی بود؟ در هیچ‌جای دنیا تخریب و شورش کار درستی نیست، اما باید بدانید مردم بسیار خشمگین هستند و نمی‌توانند ساکت بمانند. مثل یک آتش زیر خاکستر که حالا دارد زبانه می‌گیرد، آنها خشمگینند و کسی باید پاسخ‌شان را بدهد، نه اینکه آنها را آماده‌باش یا عده‌ای شورشی خطاب کنند. حاکمیت در آمریکا باید به مردم احترام بگذارد، همان‌طور که در همه‌جای دنیا این اتفاق باید بیفتد.

از برنامه‌هایتان بگویید، قرار است در آینده مربیگری کنید؟

با توجه به بحران پیش‌آمده برنامه روشنی در ذهن ندارم و بیشتر به خانواده‌ام فکر می‌کنم. تلاش می‌کنم دوره‌های پیشرفته مربیگری در یوفا را با موفقیت پشت‌سر بگذارم، برای من اولویت فعالیت در فوتبال انگلیس است، اما اصراری ندارم. اگر اتحادیه فوتبال بریتانیا از من بخواهد با تمام قدرت درخدمت آنها خواهم بود.

آیا این صحت دارد که با بوفون سرمایه‌گذاری مشترک داشته‌اید؟

او دوست صمیمی من است و از طریق یک مدیر برنامه مشترک سرگرم یک‌سری کارهای تجاری هستیم. شرط مهم من و همچنین خود بوفون این است که بخش مهمی از سود حاصل از سرمایه گذاری‌ها به امور عام‌المنفعه اختصاص پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج