۱۰۱۰۱۲۶
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

آیا مجلس یازدهم سر عناد با دولت دارد؟!

جلال میرزایی؛ نماینده مجلس دهم در روزنامه آرمان ملی نوشت: به نظر مي‌رسد که در محتواي نامه ارسالي از سوي روساي کميسيون‌هاي تخصصي مجلس به رئيس‌جمهور اساسا تنها چيزي که در نظر گرفته نشده است منافع ملي، وضعيت کشور و به‌خصوص اقتضائات و فشارهايي است که بر دولت وارد شده است.

جلال میرزایی؛ نماینده مجلس دهم در روزنامه آرمان ملی نوشت: به نظر مي‌رسد که در محتواي نامه ارسالي از سوي روساي کميسيون‌هاي تخصصي مجلس به رئيس‌جمهور اساسا تنها چيزي که در نظر گرفته نشده است منافع ملي، وضعيت کشور و به‌خصوص اقتضائات و فشارهايي است که بر دولت وارد شده است.

چرا که با مطالعه اين نامه چندين نکته و سوال جدي در ذهن شکل مي‌گيرد؛ اول اينکه چرا روساي کميسيون‌هاي تخصصي مجلس با عجله دست به نگارش و انتشار اين نامه زده‌اند به گونه‌اي که برخي از بديهيات را ناديده گرفته‌اند؟ از جمله آنکه، نه تنها رئيس‌جمهور و وزرا، بلکه حتي بسياري از شهروندان عادي هم که در جريان وضعيت کشور هستند، متوجه شده‌اند که کشور اکنون با چه چالش‌هاي جدي در حوزه سياسي، اقتصادي، معيشتي و ديپلماتيک مواجه است و اين چالش‌هايي که امروز در کشور بحران‌هايي را ايجاد کرده است از کجا نشأت مي‌گيرد.

حال با درنظرگرفتن اين واقعيت بايد پرسيد که چرا کميسيون‌هاي تخصصي مجلس که در جريان جزئيات مشکلات کشور به‌خصوص مشکلات اقتصادي و معيشتي هستند به جاي ارائه راهکار تخصصي و برگزاري نشست‌هاي مشترک با وزرا و بدنه اقتصادي دولت، معاون اول و شخص رئيس‌جمهور دست به يک نامه‌نگاري معنادار زده‌اند؛ نامه‌نگاري که شديدا با کلي‌گويي، نگاه خاص، شعارزدگي و آرمان‌گرايي سطحي و به قصد تخريب دولت انجام شده است و به‌شدت هم رنگ و بو و شائبه انتخاباتي براي ۱۴۰۰ دارد و نمي‌تواند خود را از اين شائبه رها کند. تعجب مي‌کنم که افرادي چون آقاي پورابراهيمي، رئيس کميسيون اقتصادي مجلس، آقاي حاجي بابايي، رئيس کميسيون برنامه بودجه و آقاي عباسي، رئيس کميسيون انرژي که تحصيلکرده دانشگاه‌هاي اين کشور هستند چگونه متوجه طرح و تبيين درست مساله، منشأ اين چالش‌ها، رابطه‌اي که بين علت و معلول اين معضلات وجود دارد و محدوديت‌ها و تنگناهايي که نه‌تنها اين دولت بلکه هر دولتي براي پيگيري اهداف و تامين منافع مردم با آن مواجهند، نيستند؟

اين مجلس که در ابتداي حيات سياسي خود قرار دارد با اين نامه‌نگاري‌ها همان طيف جامعه را که به آنها راي داده نااميد کرده است. چون اين بخش از جامعه اميدوار بود که مجلس يازدهم بتواند در حل و فصل بخشي از مشکلات کشور نقش جدي ايفا کند. اما اين دست نامه‌نگاري‌ها با آن ذکر مصيبت‌ها، بزرگنمايي مشکلات و چالش‌ها، تنها به بي‌ثباتي بيشتر کشور به‌خصوص در حوزه اقتصادي و معيشتي مي‌انجامد. چگونه مي‌توان انتظار داشت که در وضعيت کنوني دولت با دست و جيب خالي اين مسائل و خواسته‌ها را عملياتي کند؟

آيا آقايان به عنوان روساي کميسيون‌هاي تخصصي مجلس از مشکلات و موانعي که در مسير تحقق اين اهداف و خواسته‌ها وجود دارد خبر ندارند؟ واقعا روساي کميسيون‌هاي تخصصي مجلس انتظار دارند با اين نامه‌نگاري‌ها و خط و نشان کشيدن براي رئيس‌جمهور همه مشکلات حل شود و روحاني دست به تغيير و اصلاح سياست‌ها بزند؟ اگر به‌واقع نگاه غايي روساي کميسيون‌هاي تخصصي مجلس، تاکيد مي‌کنم تخصصي مجلس به‌خصوص کميسيون اقتصادي و برنامه و بودجه اين عبارات و جملاتي است که در نامه به رئيس‌جمهور گفته‌اند که بايد نسبت به ادامه کار نگران بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرمان عظیمی

      اگر دقت کرده باشید حامیان دولت، تمام بی کفایتی و نبود مدیریت را به تحریم و فشارهای سیاسی ربط می دهند در حالی که همان عموم مردم هم می دانند خیلی از گرانی ها و تبعیض ها و... ربطی به تحریم ندارد و کار خود دولت است!! هر متنی را نمیشه نوشت ولی دلیل نیست که ما نفهم هستیم!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز هر متنی را میتوان نوشت ولی چه سود حرفهای اصلی و به حق مردم سانسور میشود

      • ******* shanjani ******

        .... مجلس خود خوانده یازدهم.. نه تنها با دولت سرِ عِناد دارد بلکه با ملت هم سرِ عِناد دارد!!

    • بدون نام

      خدا کند ولی فایده ندارد مثل سر جریان بنزین یکشبه با سفارش یک نفر مجلس بی خیال میشود مجلس ایران اختیاری از خود ندارد

    • احد

      اشتباه نکنید
      این دولت است که سر عناد با مردم را دارد

    • بدون نام

      مجلس یازدهم دنبال خدمت به مردم نیست بلکه فقط دنبال سرکوب دولت و مملکت و مردم است. چون رای مردمی ندارد

    • بدون نام

      مگه روسای کمیسیونها براساس تخصصی انتخاب شده اند که از انها انتڟار تخصصی داشته باشیم ؟؟؟؟!!! باشعار شروع گردند و با شعار هم ادامه میدهند و با شعار تمام خواهند گرد !!!!متاسفانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت از آن ملت ملت هم ازآن دولت مگر دولت هر کاری خود برای خودش است مجلس باید حمایت کند نه تخریب اینها جز کینه های شخصی و حسادت کاری ندارن فقط شعار می دهند پس چرا مجلس به وعده هایش عمل نمی کند

    • بدون نام

      بله.

    • ع،ر

      مثلث‌برمودا‌برای‌بزیر‌کشیدن‌مردم‌کامل‌شده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج