۱۰۱۰۴۰
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

آخرین اخبار از مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵

سومین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در اتریش آغاز شد.

خبرگزاری تسنیم: سومین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در اتریش آغاز شد.

۰۹:۴۳ ظریف: تداوم مذاکرات برای دستیابی به توافق نهایی مسؤولیتی سنگین و جمعی است. وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه تداوم گفتگوها برای دستیابی به توافق نهایی مسؤولیتی سنگین و جمعی است مسأله مهمتر را هم‌راستا بودن این توافق نهایی با منافع تمام طرف‌ها دانست.

۱۰:۰۸ ظریف: اهمیت احترام متقابل را برای موفقیت مذاکرات برای اشتون تشریح کردم. وزیر خارجه کشورمان گزارشی مختصر از برنامه‌های سفر گروه ایرانی به وین و همچنین مسائل مطرح شده در دیدار شب گذشته‌اش با کاترین اشتون ارائه داد.

۱۲:۰۶ سومین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در اتریش آغاز شد. در افتتاحیه این دور از مذاکرات که به وین ۳ موسوم است، محمد جواد ظریف و کاترین اشتون برای دقایقی حضور یافتند و با ریاست آنها این دور از مذاکرات شروع شد.پس از آن هیات های مذاکره کننده در سطح معاونان وزارت ا مور خارجه هفت کشور ادامه می یابد.

۱۲:۲۰ سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، پیش از شروع نشست ایران و شش قدرت هسته‌ای با نمایندگان چین و روسیه دیدار کرد.

۱۳:۰۷ مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ دقایقی پیش پایان یافت. این مذاکرات صبح امروز در مقر اروپایی سازمان ملل و با حضور محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین برگزارشد.

طبق برنامه ادامه مذاکرات به ریاست عباس عراقچی و هلگا اشمید، معاونان ظریف و اشتون در ساعت ۱۱:۳۰ به وقت وین (۱۴:۰۰ به وقت تهران) برگزار خواهد شد.

۱۳:۰۹ منابع غربی نزدیک به اعضای تیم‌های مذاکره کننده شش قدرت جهانی در گفتگو با خبرنگاران اعزامی تسنیم به وین این ادعا را مطرح می‌کنند که فرآیند مذاکرات روند رو به جلو و مثبتی دارد و به احتمال بسیار در پایان شش ماه مقرر در توافقنامه موقتی، طرفین به یک توافق نهایی و جامع دست خواهند یافت.

این منابع مدعی شده‌اند که "در برخی حوزه‌ها توافقاتی حاصل شده است."

منابع غربی همچنین از برگزاری آخرین نشست بین ایران و گروه ۱+۵ که برای امضای توافقنامه نهایی برگزار می‌شود در شهر نیویورک آمریکا خبرداده‌اند.

هم اکنون مذاکره کنندگان ارشد ایران و گروه ۱+۵ در وین به گفته وزیر امور خارجه کشورمان "در حال مذاکره برای اتمام مباحث" هستند تا در دور بعدی مذاکرات وارد مرحله تدوین پیش‌نویس توافقنامه نهایی شوند.

۱۳:۴۳ مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی، پس از پایان نشست آغازین بین ایران و شش قدرت جهانی با حضور در میان خبرنگاران به سؤالات آنان پاسخ داد.

۱۳:۴۵ مان: ایران و ۱+۵ سعی در کاهش اختلافات دارند. سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان نشست مقدماتی بین ایران و شش قدرت جهانی با حضور در میان خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ داد.

۱۴:۱۲ مذاکرات به ریاست عراقچی و اشمید در هتل کوبورگ آغاز شد. پس از پایان جلسه مقدماتی میان ایران و گروه ۱+۵ جلسه بعدی به ریاست معاون وزیر خارجه کشورمان و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد.

15:17 یک دیپلمات غربی با اشاره به روز اول سومین دور مذاکرات ایران و 1+5 در وین، گفت: ما هنوز در مرحله مقدماتی قرار داریم.

این دیپلمات غربی ادامه داد:کشورهای عضو 1+5 و ایران توافق کرده‌اند که بتوانند پیش‌نویس توافق جامع را تا ماه مه یا اوایل ماه ژوئن فراهم کنند و در پایان همه مسائل در ماه ژوئیه اتفاق خواهد افتاد.

به نوشته این خبرگزاری، اگر هر دو طرف توافق کنند در این صورت ممکن است مذاکرات درباره توافق جامع به شش ماه دوم کشیده شود.

این خبرگزاری در ادامه آورد: در این دور از مذاکرات هر دو طرف تلاش می‌کنند که روند مذاکرات را به گونه‌ای پیش ببرند که تا پایان ماه ژوئیه بتوانند به توافق جامع دست یابند. این در حالی است که هر دو طرف اختلاف دیدگاه‌های گسترده‌ای با یکدیگر دارند و دیپلماتهای غربی بر این باورند که هنوز از بحث درباره مسایل کلیدی دور هستند.

این دیپلمات غربی اضافه کرد: در این دور از مذاکرات هر دو طرف درباره چگونگی نتایج به دست آمده از سنجش ناظر هسته‌ای سازمان ملل از روند اجرای تعهدات توسط ایران گفت‌وگو می‌کنند.

16:50 مذاکرات بین ایران و 1+5 در سطح معاونین پایان یافت. عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را بر عهده داشتند.

مذاکرات ساعت 15:00 به وقت وین (ساعت 17:30 به وقت تهران) ادامه خواهد یافت.

17:49 دور دوم نشست معاونان هیئت‌های مذاکره‌کننده ایران و 1+5 آغاز شد. دور دوم مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 در سطح معاونان لحظاتی پیش آغاز شد.

19:25 جان کری، وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد که مدت "آستانه هسته‌ای شدن" ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای دو ماه است.

وی در ادامه افزود که آمریکا آماده خواهد بود که نه تنها درباره برنامه هسته‌ای بلکه بر سر حقوق بشر و حمایت از تروریسم نیز تحریم‌های ایران را از سر بگیرد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شوند که اکنون ایران و گروه 1+5 در وین در حال برگزاری سومین دور از مذاکرات پس از دستیابی به توافق موقت در ژنو هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      خسته نباشید دلاوران ایرانی

    • علی

      امیدواریم تا 10تیرماه 94 ایران وگروه 5+1به توافق جامع هسته ای برسند و مردم ایران جشن شادمانی توافق هسته ای را بگیرند و پس از آن شاهد پیشرفت بیشتر کشورمان در زمینه اقتصادی وعلمی وصنعتی ورشد روحیه وتوانایی جوانان متخصص وبا استعداد کشور عزیز مان در عرصه های گوناگون خواهیم بود.

    • بدون نام

      باتوافق هسته ای سالم ایرانی سرافراز داشته باشیم

    • تورج

      سلام
      شماها همه مردم را سر کار گذاشته اید دست از این کارهایتان بردارید به ایران و 1+5 می گویم............

    • رحمان

      این که نوشته اید ۵+۱ وکشور ایران معنی اش چیست!؟؟!: مگر قرار نبود بعد حله موضوع وقراره برجام همه چیز تمام شود !ها؟پس معنی این رفتار ها وحرکات چیست!! طبق اخبار ارایه شده درریانه های داخلی امریکا میگوید به برجام پایبندیم وبعد درباره اجرای برجام در کنگره امریکا توسط ریس جمهور و سناتورهاحالت فوق الاده اعلام می شود
      اخر سر معلوم نشد این مجامع وسازمان های بینلل
      طرف چه کسی را می گیرند!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج