۱۰۱۰۵۰۹
۲۵ نظر
۵۰۰۷
۲۵ نظر
۵۰۰۷
پ

انتقاد اردشیر زاهدی از برخی ایرانیان خارج از کشور

اردشیر زاهدی، آخرین سفیر رژیم پهلوی در آمریکا معتقد است که ایران برای دفاع از خود باید گستره حضورش در منطقه را تا مدیترانه وسعت دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان: اردشیر زاهدی، آخرین سفیر رژیم پهلوی در آمریکا معتقد است که ایران برای دفاع از خود باید گستره حضورش در منطقه را تا مدیترانه وسعت دهد.

اردشیر زاهدی وزیر خارجه در دوران نخست وزیری هویدا و آخرین سفیر ایران در آمریکا در رژیم پهلوی در مصاحبه‌ای علیه کمپین فشار حداکثری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دفاع از سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخته و اپوزیسیون جنگ طلب را خائن نامید.

او در این مصاحبه با تأکید بر لزوم مقاومت در برابر تحریم‌ها و فشارها، از ایرانیان خارج کشور به دلیل حمایت از سیاست‌های دشمنان ایران انتقاد کرده است.

تحریم‌های آمریکا بر خلاف قواعد بشری و بین‌المللی است

زاهدی در این گفتگو می گوید: تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر خلاف تمامی قوانین بین‌المللی و بشری است. متاسفانه شاهد هستیم که کشورهای اروپایی نیز تحت فشار آمریکا رویه تحریمی علیه ایران را در پیش گرفته‌اند.

وی تاکید کرده است: من به عنوان یک ایرانی به هموطنان خودم افتخار می‌کنم که سختی‌های دوران تحریم را به دوش می‌کشند.

زاهدی با ادای احترام به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی یک ژنرال تمام عیار بود که برای وطن خود می‌جنگید و بنده تا ابد از او با احترام یاد می‌کنم.

وزیر خارجه در دوران هویدا با انتقاد از اشاعه تروریسم علیه ایران، تاکید می کند: شاهد هستیم که برخی از ایرانیان خارج کشور شرافت را زیر پا گذاشته‌اند و تلاش می‌کنند که از خارج کشور به ایران حمله نظامی صورت بگیرد. ایرانی‌هایی که در خارج از کشور این تفکرات را دنبال می‌کنند، بر خلاف اخلاق و مذهب عمل کرده و به نوعی آنها را می‌توان خائن نامید.

زاهدی با افشاگری در خصوص تغذیه مالی برخی از ایرانیان خارج کشور، عنوان داشت: برخی از افرادی که به دنبال جنگ عیله وطن مادری خود هستند، از سوی «اسرائیل»، «رژیم سعودی» و «آمریکا» تغذیه مالی می‌شوند.

جوانان تاریخ سرزمین ایران را مطالعه کنند

وزیر خارجه ایران در دوران هویدا با یادآوری تاریخ ۲۰۰ ساله کشور، گفت: هرگاه که مشکلات برای ایرانی‌ها زیاد می‌شود، اتحاد و قدرت آنها نیز بیشتر می‌شود و قطعا همین تحریم‌ها و فشارها نیز نمی‌تواند ایران را از پا در بیاورد.

وی گفت: من از اینکه هموطنانم به دلیل تحریم‌ها در فشار هستند ناراحتم، اما با مشاهده ایرانی‌ هایی که در همین شرایط در بالاترین سطح علمی و درک قرار دارند، احساس افتخار می‌کنم.

زاهدی با انتقاد از سیاست یک بام و دو هوا در موضوع «حقوق بشر»، اظهار داشت: کسانی که به موضوع حقوق بشر در ایران تمرکز می‌کنند باید پاسخ بدهند که آیا در کشورهایی همانند «عربستان» و «مصر» چیزی به نام حقوق بشر وجود دارد؟ با نگاهی به رفتار حاکمیت آمریکا با سیاه پوستان متوجه می‌شویم که در آمریکا که ادعای دفاع از حقوق بشر دارد، این موضوع رعایت نمی‌شود.

وزیر خارجه ایران در دوران هویدا با انتقاد شدید از سیاست آمریکایی‌ها در «خلیج فارس»، گفت: آمریکا از آن سر دنیا حرکت کرده و می‌خواهد در خلیج فارس نفوذ کند، و جالب است تصمیم گرفته ایران را که در طول تاریخ حافظ خلیج فارس بوده را نادیده بگیرد.

خلیج فارس مدیون ایرانی‌ها است

وی در این مصاحبه ادامه می دهد: تاریخ خلیج فارس مدیون ایران است و آمریکایی‌ها نمی‌توانند نام خلیج عربی را بر آن منطقه بگذارند. ایران برای دفاع از خود حق دارد حتی در مدیترانه نیز حضور داشته باشد. سوال من این است که چطور انگلیسی‌ها می‌توانند در مناطق مختلف جهان حضور پیدا کنند، اما ایران که روابط تاریخی با کشورهایی همچون «سوریه» و «لبنان» دارد، نتواند در آن مناطق حضور پیدا کند.

وزیر خارجه ایران در دوران هویدا با یادآوری جنگ آفرینی‌های آمریکا در سراسر جهان، گفت: اگر به تاریخ مراجعه کنیم متوجه خواهیم شد که آمریکا در بسیاری از مناطق جهان جنگ آفرینی کرده و جالب است همین کشور امروز ادعای حراست از حقوق بشر را دارد.

وی با سفارش به جوانان ایرانی گفت: من از جوانان می‌خواهم که تاریخ سرزمین خود به خصوص در دو قرن اخیر را مطالعه کنند. ایران حق دارد که قوی باشد تا بتواند در برابر تهدیدات از خود دفاع کند.

زاهدی با انتقاد از سیاست هسته‌ای موجود در کشورهای منطقه، گفت: کشوری مانند پاکستان و یا اسرائیلی‌ها داشتن «سلاح اتمی» را حق خود می‌دانند، اما شاهد هستیم که آمریکا و برخی از کشورها توسعه «صنعت فضایی» ایران را نیز بر نمی‌تابند.

وزیر خارجه ایران در دوران هویدا در پایان تاکید می کند: بنده به دلیل ارتباطی که با برخی از آمریکایی‌ها دارم از ایشان می‌شنوم که برخی از آنها نیز از موضوع تحریم‌ها علیه ایران ناراحت هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      قابل توجه ضد انقلاب داخلی والبته مسئولین اگر کسی از داخل ایران بنفع دشمنان ما سخن بگوید بلا فاصله انها عکس العمل نشان داده وترتیب خروج او از کشور وحمایت از او را میکنند اما شما کاملا نسبت به احساس امروز این فرد نسبت به کشورش بی تفاوت هستید خب لااقل با او ارتباط برقرار کنید تا شاید بتوانید به عنوان یک لابی از او استفاده کنید ویا اصلا از او بخواهید که به ایران بیاید

      پاسخ ها

      • صنام

        مفهوم نبود

      • ح

        دوست عزیز این تئوری که هرکس نمیخواد جمع کنه بره نتیجه معکوس داره چرا که هرکسی درهرجای دنیاباهرملیتی همیشه وطن جزیی از وجودش هست.

      • بدون نام

        این شخص کسی هست که به گفته خودش .هم خود او و هم اطرافیانش به شاه فقید خیانت کردند . یا در واقع به کشور خود خیانت کردند . حالا با این سن و سال و در گوشه ای دنج با ثروت بادآورده مدافع جمهوری اسلامی شده . با افکاری بسیار سطحی و بدون عمق

      • بدون نام

        پیر نشو لعنتی. متاسفانه هرچه سن بیشتر میشود، افراد بیشتر توانایی های مغزی را از دست می‌دهند

      • بدون نام

        این آدم یه عمر از صدقه سر شاه و خاندانش ارتزاق کرد و به همه چیز رسید حتی ازشون زن گرفت و ازدواج کرد و حالا بچه هاش بستگان شاه و خاندان پهلوی هستند ولی خیلی راحت بهشون خیانت کرد!!! کسی که به ولی نعمت و فامیل خودش خیانت بکنه قابل اعتماده!!!؟؟؟ میشه واسه اظهارنظر یه خائن ارزش قائل شد؟

    • بدون نام

      ایشان به علت آشکار از ایرانیان متنفرند و مرگ و از بین رفتن آن ها او را راضی نمیکند دلش می خواهد تا هفت نسل آرزوی مرگ بهتر از زندگیشان را داشته باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین زدی تو خال. این بابا یه عمری به ولی نعمت خودش که شاه بوده خیانت کرده حالا هم واسه گرفتن پول از نظام داره چاپلوسی میکنه

      • بی نام

        اینکه از سردار سلیمانی حمایت میکند چاپلوسی است اینکه میگوید ساخت ادوات نطامی توسط ایرانیها باعث افتخاره چاپلوسی است اینکه به خائنین ایرانی خارج نشین میکوید دشمنان ایران را ترغیب به جنگ نکنید چاپلوسی است

    • صنام

      ببین که آقای زاهدی عزیز فکر نکن کسی حواسش نیست بگفته دیر وز از صلح و دوستی و خدمتها ی آمریکا بایران حرف زدی امروز باب فتنه و شما اصلا ب ملت ایران حق ن میدهید و امروز یکجانبه بودی خیلی حرفت تغیر پیدا از صلح و سلامت بگو عوض نکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام هر ایرانی دلش برای کشورش بسوزد ب رای پیشرفت کشور کمک ویا زحمت بکشند ما انرا دوست داریم

    • بدون نام

      کسی که این گونه از ایران وایرانی دردل غرب دفاع میکند باید ملت ونظام هم اورا دوست بدارد واز او حمایت کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غلط به عرضتون رسوندند!! ایشون از ایران و ایرانی دفاع نمیکه داره نوکریشو به نظام ثابت میکنه که چیزی گیرش بیاد

    • بدون نام

      اصلاایشان چه می گویدبعد40سال.انگیزه اش
      چیست.توی این سالها کجابوده؟!!؟،،؟

      پاسخ ها

      • بچه نظام‌ اباد‌ تهران

        مرتیکه‌ بردی. و خوردی‌ حالا‌ بعد‌ از‌ چهل‌ سال‌ که‌ اونجا‌ عشق‌ و حال‌ کردی‌ یادت‌ اومده‌ ایرانی‌ هم‌ وجود‌ داره‌

      • بدون نام

        انگیزه اش بی پولی و چشم دوختن به کیسه نظام واسه گرفتن چند دلار مقرری ماهانه از پولهای چپاول شده مردم ایران! دیده خیلیها از طریق وطنفروشی ارتزاق میکنند ایشون هم به طمع افتاده چیزی بگیره منها دیر وارد عمل شد

    • بدون نام

      کاش ازطریق پلیس بین الملل دستگیرش
      کنیدوتوی کشور محاکمه اش کنیم این شیادرا

    • بدون نام

      دو کلمه حرف مادر عروس بشنو

    • بدون نام

      مردک از سپاه پول میگیره که اراجیف بگه

    • بدون نام

      با وجود اینکه از ایران رفته و نمیتونه به ایران برگرده ولی داره از ایران و سردار سلیمانی دفاع می‌کنه ولی یه مشت خائن که تو ایران هستن و دارند نان و آب ایران را می‌خورند ولی به ایران خیانت می‌کنند

    • بدون نام

      هم از توبره میخوری هم از آخور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زاهدی داماد شاه وسفیر سابق زمان پهلوی چرا آن موقع که در ایران بودی از امریکا و اسرائیل انتقاد نمی کردی با کمک این جنایتکاران جوان ایران را به خاک خون کشیدید و شهید کردید حالا که پایت لب گور است یادت به ایران افتاده

    • ناشناس

      بس کن باز نشست هستی .آن زمانی هم که قدرت داشتی هیچ کاری نکردی.مگر عشق وحال

    • س.ا

      تو چی میگی دیگه،در زمان خودت خائن به دولت و کشورت بودی ،حالا الان ایران ایران میکنی!!

    • بی نام

      عیش و نوشتو کردی حالا واسه مردم ایران ذاهد شدی؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج