۱۰۱۰۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مقایسه دو خودروی لوکس بازار

مازراتی را باید یکی از پرحاشیه‌ترین برندهای وارد شده به ایران دانست که ورودش به کشور با مشکلاتی همراه بود. مدتی است سر و کله تعداد انگشت‌شماری از نسل جدید کواتروپورته در نمایشگاه‌های تهران پیدا شده است که با قیمت‌های نجومی برای فروش گذاشته شده‌اند.

مقایسه دو خودروی لوکس بازار
مجله تخت گاز:

مازراتي کواتروپورته 2014

مازراتی را باید یکی از پرحاشیه‌ترین برندهای وارد شده به ایران دانست که ورودش به کشور با مشکلات زیادی همراه بود. مدتی است سر و کله تعداد انگشت‌شماری از نسل جدید کواتروپورته در نمایشگاه‌های تهران پیدا شده است که با قیمت‌های نجومی برای فروش گذاشته شده‌اند. خبرها حاکی از آن است که این کواتروپورته‌های جدید با مجوز کواتروپورته‌های نسل قبلی وارد کشور شده اند!

مقایسه دو خودروی لوکس بازار

این نسل از کواتروپورنه در واقع نسل ششم این سدان مجلل ایتالیایی به شمار می‌آید که در طراحی بدنه و کابین به کلی دستخوش تغییراتی شده و به مراتب لوکس‌تر و جذاب‌تر از قبل شده است. تنها ایرادی که به طراحی خارجی کواتروپورته جدید وارد است، طراحی قسمت عقب است که کمی از معیارهای مازراتی فاصله گرفته و اگر لوگوی مازراتی از این قسمت حذف شود، به سختی به مازراتی بودن آن پی خواهید برد. البته هنوز المان‌های سنتی مازراتی در طراحی این خودرو حفظ شده است،که از این موارد می‌توان به جلوپنجره بزرگ با نشان مازراتی، خروجی‌های سه‌گانه هوا روی گلگیرها و نشان مازراتی روی ستون عقب اشاره کرد. چهار خروجی اگزوز روی دیفیوز عقب هم به خوبی حس قدرت را به بیننده القا می‌کنند. کابین کواتروپورته جدید بسیار مدرن‌تر و جذاب‌تر از قبل طراحی شده است و هنرمندان مازراتی در این بخش جای هیچ گله‌ای را باقی نگذاشته‌اند. چرم طبیعی فوق‌العاده با کیفیت و فلزکاری‌ها و چوب‌کاری‌های ظریف و گران‌قیمت زیبایی کابین را دوچندان کرده‌اند. روی کنسول جلو یک صفحه مانیتور بزرگ لمسی نصب شده است که اکثر تنظیمات کابین از طریق آن انجام می‌شوند، که این مورد باعث شده تا از دکمه‌های اضافی و سردرگم کننده در کابین خبری نباشد. صندلی‌های بزرگ و مبل مانند، حداکثر راحتی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند و از کامل‌ترین امکانات نظیر تنظیم برقی، گرمکن و سردکن و ماساژور بهره می‌برند. طول بدنه نسبت به قبل کشیده‌تر شده است که همین عامل فضای پای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. همچنین صندلی‌های مجزای ردیف عقب که با یک کنسول بزرگ از یکدیگر جدا شده‌اند، حس نشستن روی صندلی‌های جت‌های شخصی را القا می‌کنند.

مقایسه دو خودروی لوکس بازار

مدل جدید کواتروپورته بر خلاف نسل قبلی که در نمونه‌های ۸سیلندر وارد شده بود، با موتور ۶ سیلندر ۳لیتری گام به ایران گذاشته است. البته کارایی این موتور ۶سیلندر به مراتب از موتور قبلی بالاتر است، در عین حال که کم اشتها‌تر از مدل قبلی است و از آن مصرف سوخت آزار دهنده خبری نیست. پیشرانه ۴۱۰ اسبی کواتروپورته با شتاب صفر تا صد ۵ ثانیه بسیار هیجان انگیز است که در کنار جعبه دنده ۸سرعته ZF و صدای خروجی گوشنواز جای هیچ گله‌ای را باقی نمی گذارد. سواری کواتروپورته در حالت نرمال نرم و راحت است، اما با توجه به ذات اسپرت این خودرو، سواری نسبتا خشک آن خصوصا در حالت اسپرت قابل توجیه است و از این نظر با رقبای لوکسش نظیر سری۷ و Sکلاس فاصله زیادی دارد.

رقبای داخلی و خارجی

Benz S۵۰۰
مقایسه دو خودروی لوکس بازار

BMW ۷۵۰ Li

مقایسه دو خودروی لوکس بازار

Audi A۸

مقایسه دو خودروی لوکس بازار

پیشنهاد نهایی

کواتروپورته جدید را می توان الهه جذابیت و اصالت ایتالیایی خطاب کرد. البته با خرید کواتروپورته جدید با مشکلاتی نظیر نبود لوازم جانبی در کشور و یا مشکلات شماره گذاری دست و پنجه نرم کنید. البته قیمت نجومی آن هم مزید برعلت شده است که برای متفاوت بودن و جلب توجه، بهای زیادی است.

مقایسه دو خودروی لوکس بازار

مقایسه دو خودروی لوکس بازار

مقایسه دو خودروی لوکس بازار

مرسدس بنـز S۵۰۰ - ۲۰۱۴

مدت‌هاست مرسدس بنز Sکلاس عنوان یکی از لوکس ترین سدان‌های دنیا را یدک می‌کشد، این مدل در ایران هم سابقه درخشانی دارد و همواره یکی از لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین خودروهای بازار کشور بوده است. مدت زیادی از معرفی و تولید نسل جدید Sکلاس با نام اتاق W۲۲۲ نمی‌گذرد، که شاهد ورود تعداد محدودی از این مدل به ایران هستیم. تمام Sکلاس‌های جدید وارد شده به کشور از نوع S۵۰۰ هستند که اغلب از سطح تجهیزات کاملی برخوردار نیستند و تعداد نمونه‌های فول آپشن آن در ایران، شاید از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر باشد. طراحی ظاهری نسل جدید Sکلاس منتقدان و طرفداران زیادی دارد و بسیاری عقید دارند که اصالت از ظاهر این مدل خداحافظی کرده است. اما وقتی بیشتر به ظاهر S جدید دقت کنید، بیشتر به زیبایی و جذابیت آن ایمان پیدا می‌کنید. البته مدتی طول می‌کشد تا به فرم جدید چراغ‌های جلو و عقب عادت کنید. در چراغ‌های جلو و عقب S کلاس جدید، از لامپی به جز لامپ‌های LED استفاده نشده است. نمونه‌های مجهز به کیت بدنه AMG Sport Package از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. این کیت بدنه شامل سپرهای اسپرت جلو و عقب،با ورودی‌های بزرگ هوا در جلو و دیفیوز اسپرت در عقب، و رینگ‌های اسپرت AMG می‌شود.

مقایسه دو خودروی لوکس بازار

کابین S کلاس جدید،در نگاه اول هر بیننده‌ای را شوکه می‌کند. تجمل در فضای کابین Sکلاس حرف اول را می‌زند و در این قسمت هیچ نقطه مشترکی با نسل قبلی یافت نمی‌شود. تمام صندلی‌ها، داشبورد و پنل‌های درب‌ها با چرم طبیعی و فوق‌العاده با کیفیت پوشانده شده‌اند که در کنار چوبکاری لاک خورده و فلزکاری ظریف و براق در جای جای کابین، زیبای خیره کننده‌ای را به نمایش می‌گذارند. فرمان این مدل به صورت دو شاخه طراحی شده که تا به حال روی هیچ خودرویی دیده نشده است. در کابین Sکلاس ۳۰۰ لامپ LED کار گذاشته شده است که در ۷ رنگ مختلف تنظیم می‌شوند. صندلی‌های این خودرو سطح جدیدی از راحتی و آرامش را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند. هر صندلی به ۱۴ بالشتک هوا برای ماساژ سرنشینان مجهز شده است که این ماساژورها در قالب ۶برنامه مختلف تنظیم می‌شوند. همچنین در این مدل، علاوه بر صندلی‌ها، زیرآرنجی‌ها (روی رودری‌ها و بین صندلی‌ها) نیز به گرمکن مجهز شده‌اند. ظرفیت ردیف عقب Sکلاس دو نفر است که هر نفر صندلی اختصاصی با تنظیمات مجزا برای خود دارد. ۵ حالت مختلف برای تنظیم صندلی‌های عقب در نظر گرفته شده است و هر کدام از آنها به حالت نیم تخت در می‌آیند. سیستم تهویه مطبوع پیشرفته در این مدل برای هر ۴ سرنشین به صورت مجزا و در سه حالت Focous, Medium, Diffuse تنظیم می‌شود و حتی در زیر نور خورشید هم دمای کابین را ثابت نگه می‌دارد. علاوه بر سیستم تهویه مجهز به سنسور گرد و غبار، این مدل به سیستم جدید عطر پراکنی فعال نیز مجهز شده است که با ۴ رایحه مختلف، هوای مطبوعی را برای کابین به ارمغان می‌آورد. سیستم صوتی Sکلاس از ۱۳ بلندگو Brumsterتشکیل شده است. دو صفحه نمایش ۱۲.۳اینچی تمام اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیارش قرار می‌دهند و هریک از سرنشینان عقب نیز از یک مانیتور TFT مجزا بهره می‌برند. تنها نام بردن از آپشن‌ها و سامانه‌های ایمنی Sکلاس جدید نیازمند چندین صفحه مطلب جداگانه است. اما از مهم‌ترین موارد می‌توان به سیستم Pre safe با قابلیت جلوگیری و تشخیص تصادف در سرعت‌های بالای ۵۰ کیلومتر، دوربین‌های سه بعدی برای کنترل فاصله عرضی، کمربندها و نشیمن صندلی‌ها مجهز به ایربگ، سامانه دیسترونیک پلاس با قابلیت تنظیم فاصله با خودرو جلویی، سامانه دید در شب پیشرفته، سیستم نور بالای فعال، سامانه حفظ خط حرکتی و ... ایمنی سرنشینان را به طور کامل تعیین می‌کنند. نکته جالب اینجاست که راننده توانایی از مدار خارج کردن همه این سامانه‌ها را ندارد و فقط می‌تواند بعضی از آنها را خاموش کند!

مقایسه دو خودروی لوکس بازار

S۵۰۰از موتور ۸سیلندر ۴۶۶۳ سی‌سی بهره می‌برد که قدرت آن ۲۰ اسب بخار از قبل بیشتر شده و ۴۵۵ اسب بخار قدرت در کنار ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین جعبه دنده ۷سرعته پیشرفته خودکار نیز در لذت بردن از رانندگی با Sکلاس بی‌تاثیر نیست و بدون کوچکترین اشتباهی کار می‌کند. در سرعت‌های بالای ۱۲۰ کیلومتر، ارتفاع خودرو در جهت تعادل بیشتر۲۰ میلی‌متر کاهش می‌یابد و به لطف کمک فنرهای ایرماتیک و دوربین‌های استریو مستقر در جای جای بدنه، که وضعیت سطح جاده را تجزیه و تحلیل می‌کنند، کوچکترین تکان آزار دهنده‌ای داخل کابین احساس نمی‌شود. این سدان ۲تنی ظرف ۴.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و حداکثر سرعتش روی ۲۵۰ کیلومتر محدود شده است.

همه این موارد و آپشن‌های مختلف و خیره کننده که در قالب Sکلاس جدید جمع شده‌اند، برای خریدار ایرانی نزدیک به دو میلیارد تومان آب می‌خورد که همین قیمت نجومی‌کافیست تا S جدید تاج پادشاهی لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین خودرو کشور را از آن خود کند.

رقبای داخلی و خارجی

Maserati Quattroporte ۲۰۱۴

مقایسه دو خودروی لوکس بازار

BMW ۷۵۰ Li

مقایسه دو خودروی لوکس بازار

Audi A۸

مقایسه دو خودروی لوکس بازار

پیشنهاد نهایی

با قیمت نزدیک به دو میلیارد تومانی Sکلاس، شاید بتوان دو خودرو مجلل و عالی دیگر خرید،که البته شاید هر دو آنها روی هم، به‌اندازه S کلاس آپشن نداشته باشند! طراحی ظاهری خاص و تعداد بسیار محدود S کلاس جدید در ایران هم عاملی شده تا افراد تمایز طلب را به هر قیمتی به سمت خود جلب کند.

مقایسه دو خودروی لوکس بازار

مقایسه دو خودروی لوکس بازار

مقایسه دو خودروی لوکس بازار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج