۱۰۱۱۴۷۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

راه رئال‌مادرید برای قهرمانی از جهنم می‌گذرد!

این مسابقه که بین دو تا از بهترین های حاضر در لالیگای اسپانیا برگزار می شود، می تواند تعیین کننده قهرمان لیگ امسال باشد.

ورزش سه: رئال مادرید در مسیر مبارزه برای کسب عنوان قهرمانی این فصل لالیگا است، اما در مسیر آماده شدن برای حضور در سان مامس در بازی هفته ۳۴، آنها با یک مانع بسیار بلند روبرو هستند. پیش از این، تیم پایتخت نشین برگزاری جشن قهرمانی لالیگا را در بیلبائو تجربه کرده است.

آنها از نظر ریاضی عنوان قهرمانی فصل ۱۲-۲۰۱۱ را با برتری ۰-۳ در استادیوم قبلی سن مامس که بازسازی شد کسب کردند. اما آنها حدود یک قرن قبل مشکلات زیادی را در خانه بیلبائو تجربه کردند. شکست ۲-۰ آنها در بازی آخر فصل لالیگا در سال ۱۹۲۹ باعث شد باشگاه بارسلونا در اولین دوره برگزاری لالیگا به قهرمانی دست یابد.

این بار در حالی که تیم ها روز یکشنبه پنج ژوئیه در ساعت ۱۴:۰۰ به مصاف هم می روند رئال مادرید مصمم است تا هر سه امتیاز را کسب کرده و فشار خود را بر روی بارسلونای تعقیب کننده در رده دوم حفظ کند.

وضعیت هر یک از دو تیم چگونه است؟

رئال مادرید در مسیر فتح عنوان قرار دارد و به دنبال اولین قهرمانی خود از سال ۲۰۱۷ با بارسلونا مبارزه می کند. تیم زین الدین زیدان بعد توقف ایجاد شده به علت شیوع ویروس کرونا با قدرت به میادین بازگشت، اما این مربی از آغاز کار اصرار داشت در ماه ژوئن تیمش ۱۱ فینال پیش رو دارد. حالا فقط پنج بازی باقی مانده است.

در همین حال اتلتیک بیلبائو در مکان هفتم جدول قرار دارد و در این شرایط می تواند آخرین سهمیه انتخابی لیگ اروپا برای این فصل را از آن خود کند. به طور معمول، آخرین بلیط لیگ اروپا به قهرمان کوپا دل ری می رسد، که می تواند خود بیلبائو باشد، آنهم در شرایطی که فینال جام مقابل رئال سوسیداد برگزار خواهد شد. با این حال این فینال نیز هم اکنون به تعویق افتاده و بنابراین اگر بیلبائو می خواهد ماجراجویی قاره ای در فصل بعد داشته باشند، باید هدف خود را حفظ جایگاه هفتم قرار دهد.

بازیکنان کلیدی چه کسانی هستند؟

بیلبائو یک تیم واقعی است که بسیاری از بازیکنان این تیم سالها در آکادمی مشهور باشگاه لزاما در این باشگاه بازی می کنند. ترکیب فعلی تحت نظارت مدیر ورزشی بیلبائو یعنی رافائل الکورتا ساخته شده که در حقیقت او در روزهای حضورش در مستطی سبز برای بیلبائو و رئال مادرید بازی کرده است.

در حال حاضر ستاره های این باشگاه را می توان ایساکی ویلیامز مهاجم، رائول گارسیا به عنوان هافبک مبارزه جو و کاپیتان این تیم ایکر مونیاین قلمداد کرد، اما درون دروازه نیز یک شیر قرار گرفته است. اونای سیمون، دروازه بان بیلبائو در تمام فصل، به ویژه از زمان شروع مجدد رقابت ها بسیار عالی ظاهر شده است، همچنین مدافعانی چون اینیگو مارتینز، یرای آلواررز و اونای نونز نیز به سختی مغلوب می شوند و همه آنها در کنار هم زیر نظر گایزکا گاریتانو، سرمربی بیلبائو که علاقمد به دفاع سه نفره است در ترکیب قرار می گیرند. روشی که او در اوایل فصل، درست قبل از کریسمس مقابل رئال مادرید برگزید و آنها در برنابئو حریف را با تساوی بدون گل متوقف کردند.

در ترکیب رئال مادرید نیز بازیکنان باکیفیت زیادی وجود دارد و کثرت بازیکنان در حال حاضر که بازی ها به صورت متوالی انجام می شوند، بسیار مهم هستند. از تیبو کورتوا، نامزد اول جایزه بهترین دروازه بان لالیگا، مدافع گلزنی به نام سرخیو راموس تا هافبک های درخشان تونی کروس و لوکا مودریچ و گلزن بزرگ این تیم کریم بنزما گرفته تا وینگرهای هیجان انگیزی مانند ادن هازارد و وینیسیوس، زیدان استعدادهای زیادی در اختیار دارد.

این مربی فرانسوی همچنین گزینه های بسیار خوبی روی نیمکت از جمله رودریگو وینگر جوان برزیلی و همچنین ستاره هایی مانند فده والورده یا مارکو آسنسیو در اختیار دارد که آسنسیو مصدومیتی را پشت سر گذاشته و موفق به گلزنی در اولین بازی اش برابر والنسیا در هنگام بازگشت شد. این همیشه یک بازی ویژه فوق العاده برای آسنسیو است: پدر او گیلبرتو اهل باسک است و طبق گفته های آسنسیوی جوان، او در جوانی تا آستانه عضویت در این تیم نیز پیش رفت. اگر این انتقال رخ داده بود، می توانست تاریخ اخیر هر دو باشگاه را تغییر دهد.

چرا این دیدار اهمیت زیادی دارد؟

این یک نبرد سنگین در لالیگا از هر لحاظ است. بیلبائو و رئال مادرید در کنار بارسلونا تنها باشگاه هایی هستند که در همه فصول لالیگای اسپانیا حضور داشته اند. آنها یکبار هم سقوط نکرده اند و از سال ۱۹۲۹ تا به حال ۱۷۷ بار برابر هم صف آرایی کرده اند. رکورد کلی تا امروز به نفع رئال مادرید است که ۹۰ پیروزی کسب کرده، بیلبائو نیز ۵۱ برد دارد و ۳۶ از نیز با تساوی تمام شده است، مانند آخرین نبرد که آنها در اوایل این فصل به نتیجه ۰-۰ رضایت دادند.

این دو باشگاه برای فتح عناوین به خصوص در دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۸۰ به طور دائم یکدیگر به رقابت پرداختند. همچنسن مسائل سیاسی را که سال ها بین مادرید و منطقه ایجاد شده را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید این دیدار یک رقابت طبیعی فوتبالی است که طی این سال ها افزایش هم یافته است. اتلتیک از سال ۱۹۸۴ موفق به کسب عنوان لالیگا نشده است، اما دیدار مقابل رئال مادرید همیشه یکی از اولین بازی هایی است که هواداران در ابتدای فصل و اعلام برنامه بازی ها به دنبال آن هستند.

رئال مادرید از سال ۲۰۱۳ و هنگامی که استادیوم جدید افتتاح شد، فقط دو دیدار از شش بازی اش در سان مامس را پیروز شده است. دو دیدار اخیر به تساوی رسیده و رئال مادرید به خوبی می داند که یک تساوی این بار می تواند عامل قهرمان نشدن در لالیگا باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج