جاباما
۱۰۱۱۴۸۳
۱ نظر
۵۲۳۲
۱ نظر
۵۲۳۲
پ

راهنمای خرید آب‌سردکن؛ کدام انتخاب مناسب‌تر است؟

امروزه یکی از اصلی‌ترین وسایل و المان‌های موجود در ادارات، مطب‌های پزشکان و سایر مراکز عمومی آب‌سردکن است. طبیعی است که وقتی خسته و تشنه به چنین مراکزی مراجعه می‌کنید هیچ‌چیز مانند نوشیدن یک لیوان آب خنک حالتان را جا نخواهد آورد! به همین دلیل نیز در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع راهنمای خرید آب‌سردکن بپردازیم.

برترین‌ها: امروزه یکی از اصلی‌ترین وسایل و المان‌های موجود در ادارات، مطب‌های پزشکان و سایر مراکز عمومی آب‌سردکن است. طبیعی است که وقتی خسته و تشنه به چنین مراکزی مراجعه می‌کنید هیچ‌چیز مانند نوشیدن یک لیوان آب خنک حالتان را جا نخواهد آورد! اما به طور کلی خرید دستگاه آب‌سردکن به همین راحتی‌ها نیست و نیازمند دقت و توجه بالایی خواهد بود. به همین دلیل نیز در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع راهنمای خرید آب‌سردکن بپردازیم.

راهنمای خرید آب‌سردکن؛ کدام انتخاب مناسب‌تر است؟

انواع آب‌سردکن

به طور کلی آب‌سردکن‌هایی که امروزه در بازار موجود هستند از تنوع بالایی برخوردارند و شامل مدل‌های مختلفی نیز می‌شوند. اما اگر بخواهیم دسته‌بندی‌هایی کلی برای آب‌سردکن در نظر بگیریم می‌توانیم به آب‌سردکن‌های منبع بالا، آب‌سردکن‌های منبع پایین و همین‌طور آب‌سردکن‌های متصل به آب شهری اشاره کنیم.

  • آب‌سردکن‌های منبع بالا: در معرفی این نوع از آب‌سردکن‌ها باید بگوییم که دبه و یا همان منبع آن‌ها در بالای دستگاه قرار گرفته است. طراحی این نوع از آب‌سردکن‌ها به شکلی است که منبع‌ها می‌توانند با شکل‌های مختلفی نصب شوند. این یعنی شما هم می‌توانید به سراغ منبع‌های ساده بروید و هم منبع‌های فیلتر دار. معمولاً آب‌سردکن‌های منبع بالا خود به دو دسته ایستاده و رومیزی تقسیم می‌شوند.
  • آب‌سردکن‌های منبع پایین: این نوع از آب‌سردکن‌ها دارای دبه‌ها و منبع‌های آبی هستند که در قسمت پایین دستگاه تعبیه شده‌اند و در آن‌ها آب با کمک پمپ داخلی مکیده می‌شود. یکی از مزیت‌های ساخت و تولید این نوع از محصولات در معرض نور قرار نگرفتن دبه آب است. علاوه بر این نیز تعویض و پر کردن آب در این مدل از آب‌سردکن‌ها به مراتب راحت‌تر خواهد بود. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که آب‌سردکن‌های منبع پایین موجود در بازار فقط ایستاده هستند و نمی‌توان آن‌ها را بر روی میز قرار داد.
  • آب‌سردکن‌های متصل به آب شهری: این نوع از آب‌سردکن‌ها هیچ منبع آبی ندارند و به شکل کاملاً مستقیمی به یک شیر آب شهری اتصال پیدا می‌کنند. یکی از مزیت‌های این مدل آن است که دیگر به پر کردن مخزن و یا خرید دبه آب نیازی ندارد و آب آن به راحتی تأمین می‌شود. با این حال باید دقت کنید که استفاده از این نوع آب‌سردکن‌ها صرفاً به مکان‌هایی محدود می‌شود که به شیر آب دسترسی وجود داشته باشد. این نوع از آب‌سردکن‌ها در ابعاد مختلفی وجود دارند و می‌توان آن‌ها را در دو نوع ایستاده یا رومیزی تهیه کرد.

راهنمای خرید آب‌سردکن؛ کدام انتخاب مناسب‌تر است؟

نکات خرید آب‌سردکن

برای آنکه بتوانید آب‌سردکن مناسبی را برای خود خریداری کنید باید به نکات بسیاری توجه داشته باشید تا در نهایت نیز بتوانید انتخابی هوشمندانه داشته باشید. یکی از اصلی‌ترین نکات خرید آب‌سردکن میزان مصرف انرژی است.

توصیه می‌کنیم به سراغ آب‌سردکن‌هایی بروید که مصرف انرژی در آن‌ها بهینه باشد. مصرف برق در این دستگاه‌ها با توان مصرفی‌شان سنجیده می‌شود. به همین دلیل نیز توجه به توان مصرفی دستگاه آب‌سردکن مسئله مهمی است که باید در زمان خرید این محصول در نظر داشته باشید. برای این کار هم باید بدانید که به طور کلی دستگاه‌های آب‌سردکنی که دارای وات بالایی هستند، توان بالاتر و در نتیجه خروجی بالاتری نیز دارند و به همین دلیل نیز می‌توانند آب خنک‌تری را تولید کنند.

یکی دیگر از مسائلی که باید در آب‌سردکن موردنظر خود بسنجید میزان ایمنی آن است. امروزه مدل‌های باکیفیتی از این محصول تولید می‌شوند که از ایمنی کافی نیز برخوردار هستند. این نوع از آب‌سردکن‌ها در صورت سنگینی کردن پایه و همین‌طور واژگون شدن هیچ‌گونه خطری را به دنبال نخواهند داشت.

راهنمای خرید آب‌سردکن؛ کدام انتخاب مناسب‌تر است؟

علاوه بر این مدل‌های ایمنی آب‌سردکن برای جلوگیری از سوختگی‌های احتمالی با آب داغ نیز دکمه‌هایی ایمنی دارند که کاربر می‌تواند با آگاهی و دقت، لیوان آب خود را پر کند. این موضوع برای استفاده کودکان از آب‌سردکن نیز اهمیت بسیاری می‌یابد.

از مسائل مهم دیگر توجه به جا لیوانی است. تقریباً باید بگوییم که هیچ نوع و مدلی از آب‌سردکن‌های موجود در بازار همراه با جا لیوانی به فروش نمی‌رسند، اما شما باید این قطعه و وسیله را نیز تهیه کنید. به طور کلی جا لیوانی‌هایی که امروزه در بازار موجود هستند در انواع بسیار متنوعی به فروش می‌رسند. در طراحی برخی از آن‌ها از مگنت و یا همان آهنربا استفاده شده و به همین دلیل نیز می‌توان آن‌ها را به راحتی به بدنه فلزی آب‌سردکن چسباند. مدل دیگری از جا لیوانی‌ها به دیوار وصل می‌شوند و در نتیجه نیز باید آن‌ها را به دیوار پیچ کرد. باید این را بدانید که وجود جا لیوانی الزامی نیست و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که لیوان‌ها را بر روی یک میز در کنار دستگاه قرار دهند. با این حال توصیه می‌کنیم که با تهیه جا لیوانی، آب‌سردکن خود را کامل‌تر و شکیل‌تر نشان دهید.

مسئله مهم دیگر در انتخاب آب‌سردکن پدال یا شیر است. در بسیاری از مدل‌های قدیمی این دستگاه از شیر آب بهره گرفته می‌شد. با این حال امروزه می‌توان با کمک پدال‌های فشاری و یا دکمه‌ای به راحتی از آب‌سردکن استفاده کرد. این را نیز باید بگوییم که معمولاً برای استفاده از آب داغ باید ضامن ایمنی را نیز فشار داد.

راهنمای خرید آب‌سردکن؛ کدام انتخاب مناسب‌تر است؟

فیلتر موجود در آب‌سردکن نیز از دیگر معیار‌های مهم خرید و انتخاب این محصول است. معمولاً در مدل‌های آب‌سردکن منبع دار می‌توان از منبع‌های فیلتر دار نیز استفاده کرد. در مدل‌های متصل به شیر آب نیز آب از فیلتر‌های نصب‌شده تصفیه می‌شود. با این حال نصب و استفاده از فیلتر در آب‌سردکن‌های موجود در مراکز عمومی چندان به‌صرفه نخواهد بود و می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. با این حال شما می‌توانید در نمونه‌های کوچک و خانگی آب‌سردکن از این فیلتر‌های آب‌سردکن بهره بگیرید.

امروزه در بسیاری از مدل‌های آب‌سردکن می‌توان به ویژگی‌ها و آپشن‌هایی اعم از امکان تنظیم دمای آب، خاموش و روشن کردن هر کدام از خروجی‌ها، محافظ شوک الکتریکی، نمایشگر LED و... نیز دست یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      خیلی خوب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج