۱۰۱۱۶۷۸
۲۱ نظر
۵۰۰۹
۲۱ نظر
۵۰۰۹
پ

پایتخت در آستانه وضعیت قرمز کرونایی

وضعیت بستری بیماران کرونایی در تهران، باعث شده تا این کلانشهر در آستانه قرمز شدن قرار بگیرد.

خبرگزاری مهر: وضعیت بستری بیماران کرونایی در تهران، باعث شده تا این کلانشهر در آستانه قرمز شدن قرار بگیرد.

اوج گیری دوباره بیماری کرونا در برخی از استان های کشور، باعث شده تا مسئولان وزارت بهداشت از وضعیت موجود ابراز نگرانی کنند. این در حالی است که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از ۱۵ تیر ماه ۹۹، استفاده از ماسک در مکان های پرتجمع، اجباری خواهد شد.

در همین حال، ۱۴ استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند که تهران نیز فعلا در لیست استان هایی است که در شرایط هشدار قرار دارند.

بر اساس آنچه که سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، اعلام کرده است، تا روز گذشته ۱۴ استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار داشته اند. این در حالی است که میزان بیماران کرونایی بستری در تهران، ظرف روزهای اخیر به شکل عجیبی افزایش یافته و تقریبا ظرفیت تخت های کرونایی بیمارستان های استان تهران، پر شده است.

بابک عشرتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران،گفت: در روزهای اخیر و به دنبال بازگشایی ها و انجام مسافرت ها، شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم.

وی با اشاره به عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی برخی از هموطنان، افزود: این وضعیت منجر به افزایش موارد بستری و مرگ و میر می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، تاکید کرد: از مردم درخواست می کنیم همچون ایام عید، به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند.

وی افزود: نکته مهم در این روزها، استفاده از ماسک است که درخواست می کنیم بدون ماسک از خانه بیرون نیایید. همچنین، شستن دست ها را مرتب انجام دهید و تا حد امکان به سفر نروید.

در همین حال، علی رضا دلاوری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، نسبت به وضعیت ایجاد شده ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر همین وضعیت ادامه داشته باشد، قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد. بنابراین، لازم است که در خصوص برخی تصمیمات قبلی برای لغو محدودیت ها، تجدید نظر شود.

وی با انتقاد از کسانی که بیماری کرونا را شوخی گرفته اند، افزود: این بیماری، با کسی شوخی ندارد و اگر مراقب نباشیم، کشنده است.

علی رضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از افزایش موارد ابتلا به کرونا در تهران ابراز نگرانی کرد و گفت: مردم باید همچون ماه های گذشته، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، جدی باشند.

در همین حال، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، از ابلاغ محدودیت های کرونایی به استانداران ۱۱ استان کشور خبر داد و افزود: اقدامات محدودیتی برای مقابله با کرونا به استانداران استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان، تهران و البرز ابلاغ شده است.

وی گفت: عمده مشکلات ما مراسم جشن، ترحیم و دورهمی ها است و همین باعث شیوع بیشتر کرونا شده است. به طوری که خوزستان یک سوم بستری‌ها و فوتی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

محمودرضا صالحی متخصص بیماری های عفونی، با عنوان این مطلب که در یک هفته گذشته در اکثر بیمارستان‌های دانشگاهی، تعداد بیماران در تهران رو به افزایش است، گفت: رفتار کرونا با دیگر ویروس‌هایی که تاکنون مشاهد شده است همخوانی ندارد. تعبیر ما این بود که با تغییر فصل شاهد کاهش بیماری باشیم، اما این بیماری هنوز هم در حال غافلگیر کردن ماست.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، تاکید کرد: کرونا درمان قطعی ندارد و بالقوه کشنده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گودی

      بدترینها.فقط سانسور میکنه

    • کمند

      فقط ابراز نگرانی میکنن
      کار دیگه ای بلد نیستن

    • آرمان عظیمی

      بحث راست یا دروغ بودن آمار، قدیمی شده اما می خوام از روی وجدان، قضاوت کنید، الان چند روزه بیشتر استان ها، از افزایش بستری شدگان می گویند به قدری که در بعضی شهرها، ظرفیت برای پذیرش وجود نداره، بعد آمار این چند روز را که مقایسه کنی، تقریبا نزدیک همه پذیرشی ها، چرا؟؟ آیا آمار کم، جایزه داره واسه دولت، مردم را تا کی، چیز فرض می کنید؟؟ حالا یه عده میگن کم و زیاد، چه فرقی داره، یعنی آنقدر شعور مخاطب واسه دولت بی ارزشه که شما اعتراضی بهش ندارید!!

    • بدون نام

      پس چرا محدودیتها را اجرا نمیکنید مهمترین ان لغو طرح ترافیک است نمیتوانید جلوی شهرداری بی ایستید بیشترین انتقال تو وسایل نقلیه عمومی است

    • امیر

      ماسک و الکل رو دستشون مونده باید یه جوری بفروشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بفرستن، عراق

    • بدون نام

      وقتی تو اداره تقریبا هییییچ کس ماسک نمی زنه، وقتی تو جلسات ماسک رو میارن پایین تا حرف بزنن، وقتی آبدارخونه ها مثل قبل به راهه، فاصله گذاری اجتماعی اصلللا رعایت نمیشه و .... انتظار شرایط بهتر داشتن اشتباهه. باید رعایت مسائل بهداشتی هم اجباری بشه وگرنه تا به عهده خود ملت بذارن اوضاع همینه

    • بدون نام

      مثلا کار ویژه ای کردین که الان تعجب کردین از این که آمار به شکل عجیبی رفته بالا ؟؟!!!، ما اون دو هفته تو عیدم شانس آوردیم خوردیم به تعطیلات عید و تعطیل شد همه جا وگرنه تا الان نصف جمعیت به فنا رفته بودن با سو مدیریت شماها . شما ها یه برف و بارونو نمیتونید درست جمع کنید میخواستین کرونا رو درست کنید؟ دلتونم خوشه که بعد 40 سال همه موبایل دارن حالا یکی نیست بکه مگه 40 سال پیش موبایل بوده اصلا که شماها حالا دارین کلاسشو میزارین. اه اه اه

      پاسخ ها

      • بچه نظام‌ اباد‌ تهران

        جان‌ اون‌ کسی‌ که‌ دوست‌ دارید‌ تهران‌ دوهفته‌ قرنطینه‌ کنید‌ خ‌ فوتی‌ داره‌ پریروز‌ رفیقمون‌ به‌ علت‌ کرونا‌ فوت‌ کرد‌ اقایان‌ مسول‌ همه‌ دارند‌ میمیرند‌

      • بدون نام

        احسنت

    • رضا

      راست میگید طرح ترافیک بردارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طرح ترافیک رو بردارن ، کولر ماشین تو بزنی ، مفت و مجانی تو تهران ویراژ بدی ، به ریش ملت بخندی ؟؟؟؟؟؟،؟ نه ،!!!!!

      • بچه نظام‌ اباد‌ تهران

        بر‌ اون.‌پدر‌ ومادر‌ اون‌ مسولی‌ که‌ قرنطینه‌ نمیکنه‌ جاهای‌ پر‌ خطر‌ مگه‌ کوری‌ نمیبینی‌ این‌ همه‌ فوتی‌ داره‌ میده‌ از‌ جمله‌ مرکز‌ کشور‌ کرونا‌ فرا‌ گرفته‌ حتما‌ باید‌ کلی‌ ادم‌ کشته‌ بشه‌ تا‌ شاید‌ یک‌ حرکتی‌ کنید‌ وجدانم‌ خوب‌ چیزی‌ اگه‌ داشته‌ باشید

    • بدون نام

      فعلا با این کرونا مردم وسرگرم کنید تا بتازید

    • بدون نام

      کل کشور یک ماهه وضعیت قرمزه کسی جیکش بالا نیامد حالا تهران وضعیت هنوز قرمز نشده مملکت به لرزه در اومد
      خدا کنه هر چی حادثه و اتفاق قراره بیفته اول از تهران شروع بشه که به باقی استانها هم نوایی برسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا برید خجالت یکشید دارید مردم رو نابود میکنید.اگر راست میگین تعطیل کنید

    • بدون نام

      ملت جاهل

    • بدون نام

      بابا تهرانه ترک کنید برید ازی شهر برین تو دهاته خودتون

    • بدون نام

      وقتی امار رو از مردم مخفی می کنید همین میشه

    • بدون نام

      در نهایت میمیریم دیگه مگر مرگ هم ترس دارد؟دیر یا زود باید بریم حالا با کرونا یا بی کرونا کسی که از مردن میترسه قطعا جهان آخرت را هم قبول ندارد حتی اگر کرونا هم از بین بره این گرانی وووو......ما را خواهد‌کشت چسبیدید به کرونا؟ مرگ و زندگی هم فقط و فقط دست خداست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت و پرت نگو بابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج