۱۰۱۱۸۰۶
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

سکوی پرتاب علیرضا جهانبخش در مسیر سقوط

داماش گیلان در این فصل شرایط تلخی را تجربه می‌کند و در تازه‌ترین و عجیب‌ترین تصمیم مدیران این تیم تصمیم به هبه باشگاه به استانداری گرفته‌اند.

ورزش سه: عدم توجه از سوی مسوولان استانی و خصوصا بنگاه‌های اقتصادی باعث شده تا سه تیم ریشه‌دار استان گیلان شرایط بدی را طی سالیان اخیر تجربه کنند و در این بین داماش گیلان که در فصل گذشته موفق شده بود تا فینال جام حذفی هم صعود کند، اکنون در بدترین شرایط مالی روزگار را دنبال می‌کند.

داماش گیلان؛ از مهدوی‌کیا و جهانبخش تا سقوط

داماش هرچند با توجه به تغییرات پیاپی نام طی این سال‌ها شناخته می‌شود اما در نهایت طی سالیان اخیر با نام داماش گیلان به محبوبیت بالایی در بین هواداران این استان دست یافته بود. آنها که روزگاری توانسته بودند حتی مهدی مهدوی کیا را در جمع این تیم ببینند و علیرضا جهانبخش را نیز به عنوان بازیکنی که فوتبال خود را از این تیم آغاز کرد و این روزها در لیگ برتر انگلیس کار را دنبال می‌کند به عنوان افتخاری از این تیم حساب می‌کنند، روزهای تلخی را در مسیر نابسمانی مالی دنبال می‌کنند.

در شرایطی که طی چند سال اخیر و بعد از واگذاری تیم از دادگستری به بخش خصوصی و در ادامه به اسماعیل حاجی‌پور انتقال یافت. حاجی‌پور که طی این سال‌ها از لیگ دسته دوم تا لیگ آزادگان و فینال جام حذفی، توانسته بود بدون اتکا به منابع مالی و اسپانسرینگ تیم هزینه‌های تیم را تامین کند، اکنون دچار مشکل بزرگی شده و در این فصل تنها موفق به پرداختی ۵ درصدی به بازیکنان شده بود. موضوعی که اکنون باعث شده تیم باانگیزه داماش در نیم فصل اول که رتبه مناسبی در جدول داشت، اکنون شرایط نامشخصی را در ادامه رقابت‌ها دنبال کند.

هبه تلخ و در انتظار معجزه

در آخرین دقایق شب گذشته، خبری نگران کننده در گیلان به گوش هواداران این تیم رسید. مالکان و مدیران کنونی باشگاه طی نامه‌ای به فرمانداری و استانداری، از پایان کار خود در این باشگاه خبر داده و از هبه داماش به این نهادها خبر داده بودند. موضوعی که در روزهای سختی که بازیکنان و هواداران این تیم پشت سر می‌گذارند، شرایط را به سمت ناامیدی بزرگی پیش برده است. استانداری که چندی پیش با کمک شورای شهر و ... مبلغ ۵۰۰میلیون به این باشگاه کمک کرده بودند، آیا اکنون قادر خواهند بود در فاصله کوتاه باقیمانده تا پایان فصل شرایط را به سمت سامان و بقا دنبال کنند؟

کادرفنی مستاصل؛ بازیکنان ناامید

پرداختی تنها ۵۰۰ میلیونی به این باشگاه باعث شد تا باشگاه موفق شود ۱۰ درصد دیگر از مطالبات بازیکنان را پرداخت کند. این در حالی بود که البته ۱۳ بازیکن تیم نیز با مشکلاتی برای دریافتی مواجه شدند. اخراج ۲ نفر از بازیکنان این تیم در دیدار مقابل خوشه طلایی و ۹ نفره شدن آنها نیز از سوی کادرفنی به دلیل مشکلات روحی و عدم تمرکز بازیکنان عنوان شده است.

مازیار ربیعی فر بازیکن سابق داماش که درابتدای فصل به عنوان مدیرفنی و در ادامه بعد از کناره گیری سیامک فراهانی به عنوان سرمربی کارش را در این تیم دنبال کرده، مدعی است بیشتر تمرکز کادرفنی روی این موضوع بوده تا در تمرینات شرایط روحی و روانی بازیکنانی که دریافتی نداشته‌اند را بهبود بخشند و فرصت زیادی برای کار فنی باقی نمی‌ماند.

بازیکنان که دریافتی ۵۰۰ میلیونی باشگاه می‌تواند ۱۰ درصد از مطالبات آنها را پوشش دهد، از این موضوع که نهادهای دولتی و حمایتی استان توجهی به آنها ندارند، کاملا ناامید هستند و این اتفاق می‌تواند در روزهایی که سپیدرود و ملوان نیز در خطر سقوط قرار دارند، نشان دهنده ضعف بزرگ مدیریتی در این استان در بخش هیات فوتبال و توجه به این بخش تلقی شود. آیا بازیکنان داماش و کادرفنی این تیم قادر خواهند بود بدون توجه به این مسائل و بی‌توجهی‌ها شرایط فنی خود را برای بقا در لیگ برتر دنبال کنند یا اتفاق تلخ دیگری در انتظار آنها خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • با نام

      وقتی اقتصاد مملکت رو به فروپاشی می باشد مسلما تیمها هم دچار وضعیت بد اقتصادی قرار میگیرند مردم کشورمون این روزها نون ندارن بخورند بعد ما دنبال پیگیری. مسائل فوتبال. هستیم

    • استقلال کبیر

      به نظر من این حرف ها درست نیست اینکه تورم ونگرانی وجود دارد در این مورد حرفی نيست اما به همان نسبت هم دستمزدها وقیمت هر چیزی که در کشور تولید می‌شود بالا رفته. با این حساب نمی‌شود گفت مردم نان خوردن ندارند بنده هم از افراد ضیف جامعه هستم. اما با این دیدگاه موافق نیستم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج