جاباما
۱۰۱۲۰۹۰
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

خطیب جمعه کامفیروز:

ویروس فساد بدتر از ویروس کرونا است

خطیب جمعه کامفیروز، با تاکید براینکه اعتماد مردم به مسند ریاست مسئولان اعتبار بخشیده است، ویروس فساد که عامل فروپاشی این اعتماد است را بدتر و خطرناکتر از کرونا دانست.

خبرگزاری ایسنا: خطیب جمعه کامفیروز، با تاکید براینکه اعتماد مردم به مسند ریاست مسئولان اعتبار بخشیده است، ویروس فساد که عامل فروپاشی این اعتماد است را بدتر و خطرناکتر از کرونا دانست.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ تیر شهر کامفیروز، ضمن تبریک سالروز ولادت مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) گفت: دهه کرامت که از میلاد بی بی فاطمه معصومه (س) آغاز می شود و تا ولادت حضرت امام رضا(ع) ادامه دارد، به دلیل این کرامت نام گذاشته اند که سیره و روش آن دو بزرگوار، تکریم مومنین بوده است.

وی تاکید کرد که مسئولان باید همه ایام خصوصا در این دهه، به جای شعار تکریم، مانند گذشته در عمل مردم را ارج نهاده و آنان را به شانی که در حد مقام و منزلت و شان ایرانیان است برسانند.

امام جمعه کامفیروز، تحول مد نظر مقام معظم رهبری در قوه قضائیه، صرفا برخورد با رشوه‌گیرانی نظیر طبری نیست، چنین اقداماتی را خوب ارزیابی و تاکید کرد: مراد از تحولی که باید از قوه قضاییه شروع شود و به دیگر قوا و تمام دستگاه‌ها تسری یابد، آن است که سیستم اداری‌، اجرایی، قضایی و تقنینی کشور، زیرساخت‌های آن به نحوی تنظیم شود و تغییر یابد که دیگر امثال طبری‌ها، زنجانی‌ها و خاوری‌ها نه از آن زاییده شود و نه در دامان آن پرورش یابد.

تقی‌زاده گفت: نتیجه‌ی قوه‌ی قضاییه‌ی سالم، برخورد سریع و صحیح با مفسدین اقتصادی بوده که ثمره‌ی آن بهبود اوضاع معیشتی مردم می‌باشد، از رو تحول بنیادین در قوه‌ی قضاییه می‌تواند زمینه ساز برطرف شدن مشکلات اقتصادی مردم باشد.

امام جمعه کامفیروز ضمن اشاره به اینکه ویروس فساد از کرونا ویروس خطرناک‌تر است، از برخوردهای اخیر قوه‌ی قضاییه با عاملین فساد اقتصادی تشکر کرد و خطاب به مردم گفت: همانطور که ریشه‌کنی کووید۱۹ علی رغم اینکه وزارت بهداشت و تیم پزشکی و درمانی کشور با تمام قوا به میدان آمدند اما بدون اراده‌ی همگانی و کمک مردمی و نیروهای جهادی، امکان پذیر نخواهد بود، فساد اقتصادی هم همینطور است یعنی هرچه که سیستم‌های قضایی و امنیتی کشور با فساد اقتصادی مبارزه کنند امت تا زمانی که اراده قطعی و واقعی مردم به برخورد با افراد مورد دار از لحاظ اقتصادی تعلق نگیرد، مشکل به راحتی حل نخواهد شد.

او خاطرنشان کرد: اولین برخودد کننده با یک رشوه گیر کوچک تا یک اختلاس‌گر بزرگ کشوری، باید خود مردم باشند بعد سیستم قضایی و دستگاه‌های امنیتی کشور. باید همه کمک کنند تا فرهنگ عمومی مردم در برخورد با مفسد اقتصادی و نهی از منکر مسئول متخلف، در جامعه نهادینه شود.

خطیب جمعه کامفیروز گفت: آنچه که به مسئولیت و ریاست همه مسئولین اعتبار می‌دهد، اعتماد مردم به ماهاست. آن قدرتی که پشتوانه‌ و تکیه‌گاه مسئول محترم برای نشستن بر مسند ریاست و قدرت است، اطمینان مردم به اوست. لذا همه باید تلاش کنند تا با تقویت قدرت خرید مردم، بهبود وضعیت معیشتی و همچنین بالابردن ارزش پول مملکت، بجای اینکه سرمایه اصلی این نظام یعنی اعتماد مردمی و عمومی خدشه دار شود، روز به روز بر اعتماد مردم به مدیران و مسئولین نظام بیفزایند.

تقی‌زاده همچنین با اشاره‌ای به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه مردم مظلوم سوریه نموده و در این رابطه گفت: عادت و خوی استکبار مظلوم‌ کشی‌ست. مردمی که در اوج حرمان زندگی می‌کنند تحریم چه چیزی را می‌خواهد از آن‌ها بگیرد؟! و میبینیم که هیچ یک از مدعیان حقوق بشر هم از این ظلم مضاعف بر مردم سوریه، صدایشان در نمی‌آید. این تحریم‌ها بیش از پیش آبروی نداشته‌ی آمریکا را بر باد داد و شعار دفاع از حقوق بشر توسط آمریکا را به سخره گرفت.

امام جمعه کامفیروز تاکید کرد که محور مقاومت قطعا این تحریم را مانند سایر تحریم‌ها به فرصت تبدیل خواهد کرد، همانطور که تحریم ونزوئلا فصل جدیدی از تجارت را بر ما گشود و گفت: با این تحریم آمریکا، شرکت‌های اماراتی، سعودی و ترکی که اکنون در سوریه جولان می‌دهند، خاک این کشور را از ترس تحریم ترک خواهند کرد و به حول قوه‌ی الهی این دشمنی و عداوت‌ه باعث قدرت بیش از پیش ما خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رحیمی

      اکثرمدیران مبتلا به ویروس فساداقتصادی می باشند

      پاسخ ها

      • U.S.X

        اصلا نگران نباشید پایان دولت روحانی پایان فساد است
        این چند ماه را هم تحمل کنید.

      • حسام

        usx
        فقط حرفت دیگران را یاد میوه ترش مزه زرشک می اندازد نکنه تازه ایران اومدی

    • بدون نام

      نمونش خود شما

    • بدون نام

      فسادی ک خود دولت تو ملت انداخته هی داره به این همه فساد هم بال وپر میده

      پاسخ ها

      • هموطن

        فسادجزئی از فرهنگمون شده نهادینه شد

    • بدون نام

      با کرونا راحت تر می شه مبارزه کرد ولی فساد چون مبارزه ای باش نمی شه راحت رشد‌ می کنه

    • لاکپشت سبز

      ویروس فقر ونداری وبیکاری وبدبختی مردم از فساد وکرونا هم بدتره

    • بدون نام

      سلام حاج اقا خاویار چنده

    • بدون نام

      اولا این روستای کاکافیروز کجاست؟دوما چقدر جمعیت دارد؟سوما مگرمیشود مردم عادی مثلا برادر رییس جمهور را که رشوه گرفته بازداشت کنند بعدتحویل پلیس وقاضی کنند،پس نتیجه میگیریم این امام جعمه یا دنبال اسم درکردن است یا کرونا گرفته درتوهم است،

    • بدون نام

      موافقم

    • بدون نام

      نظر شما به دلایلی ارسال نمی شه آره خوب گفتن حرف حق تلخه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج